Hier een simpel uurwerkje van een HF lid gekregen. Deed eigenlijk niets meer. Volledig opgewonden. En bij de start tik of blazen deed hij het 30 sec. Ook als ik hem in mijn zak deed werkte hij wel langer. Dit is het uurwerk.
Ik denk penanker. Luide tik er staat MAM nr 2068 of 2088. Ik vind het niet terug in ranff.
Ik zag geen jewels. Zodra ik hem in wasbenzine legde begon hij weer te leven. Heb het even laten weken. En drooggeblazen. Deze keer WEL in een geventileerde omgeving🤭wat heb ik hier eigenlijk? De wijzerplaat heeft geen text. Maar je ziet een structuur erin van een oud zeilschip, VOC model. Ook achterop de caseback
Ha, die Bill, Waar is die VOC dan wel, ben je foto’s vergeten om te uploaden.
een penanker uurwerk, in de benzine, in de VOC tijd hadden ze dat nog niet hoor.
Hier wat foto’s van een penanker in een kast met aan tweekanten glas.
Moet even in daglicht proberen te fotograferen. Benzine niet maar volgens mij was de grog wel lekker.
Niet gaan groggen op maandag, gewoon werken, aan de slag heet dat hier in Rotterdam.
Nice! Toch weer een Gs of foto uit de oude doos?
Oude doos…helaas.
17 ligne uurwerk in m’n Tissot trench watch uit 1924. Waarschijnlijk een fhf werk dat door Tissot in licentie geproduceerd is.
Mijn twee mooiste uurwerken. Heel verschillend, maar allebei super om naar te kijken wat mij betreft.
Onlangs verworven via ETSY; deze Zweedse (!) Swiss made Tarnan met een AS1130 Wehrmachtswerk aan boord.
de voor de Zweedse mark gemaakte Tarnan - foto van de verkoper.
Geen beweging meer in te krijgen.
Bonk roest, vooral aan de kroonzijde. Horlogevriend en HF lid @Climholland durfde de uitdaging aan en ging aan het werk. Hij stuurde mij wat foto’s van ‘the work in progress’.
Foto’s van Clim
Vies hè?
Hier ziet het er al stukken beter uit.
It’s Alive! (gif conversie van MP4 filmpje, dus niet zo scherp, maar ze loopt echt!).
Als het horloge weer compleet in elkaar zit en weer bij mij terug zal ik er nog wel een Vintage NA verhaaltje over schrijven. Hier alvast voor Clim: chapeau en grote dank, je kon de uitdaging ruimschoots aan!