Detail vraag TAG Heuer Carrera Calibre 16 Chronograph Baja 1000

Geacht forum,

Deze is incoming en op het internets is er bitter weinig over te vinden. Zelfs op dit forum is deze limited exact 0 keer genoemd (volgens mijn naspeuringen).

Datgene wat er wel is geeft mij in ieder geval een redelijk algemeen beeld en info over de Carrera…echter, ik kom er niet achter waarom de ‘22’ in rood gehighlight is.

Wellicht is er een deskundige die wat licht in de duisternis kan brengen. Het wordt zeer gewaardeerd.

3 likes

Ik denk dat hij speciaal is gemaakt voor de Baja 1000 race van 2022. Niet dat ik het ergens gelezen heb maar lijkt me het meest logisch. Of natuurlijk nog logischer het stuk hieronder van @Jero1 :wink:

3 likes

22 maart werd de eerste proefrit gereden misschien is dat de rode 22🤔

3 likes

Of omdat in 2022 de 55ste editie was? Van welk jaar is het horloge?

1 like

in 2014 was dit horloge al bekend:

1 like

ook een aardig artikel alleen:
I’m torn on this one. My head says ‘hell no, that is disgusting’, but my heart says ‘it is, but it’s kinda cool’. Not sure about the significance of the red ‘22’, but it’s a nice splash of colour on the dial. Can’t help feeling (wait for it) that this would look nice on rubber, or some other kind of black strap, I think it would set the dial off better than a stainless bracelet, but that’s just me.

1 like

Gave Carrera in een bijzonder kleine oplage! :ok_hand:t2:

Foto’s worden op prijs gesteld in https://www.horlogeforum.nl/t/tag-heuer-only-deel-2/

1 like

Lijkt een logische oplossing maar deze Carrera’s zijn vrijwel allemaal uitgegeven tussen 2013 2n 2015 volgens mij.

Thanks :+1:, die had ik gelezen maar jouw opmerking snijdt wellicht hout (ik had daar overheen gelezen), 22 maart zou het best kunnen zijn. Qua jaar is 1962 niet geschikt voor een limited (veuls te veel) en 22 valt in ieder geval tussen 0 en 60

2014 bij mijn weten

:ok_hand:

Eens, kwam ik ook tegen, thanks!

Gezien de obscuriteit van de Carrera zal ik er eens een NA aan wagen

1 like