Show je design- of detail-fails

Is goed meneer ‘GiveMeYourDough’. Die naam is Frans toch?

2 likes

Touché. Dat is wel Frans :crazy_face:

1 like

Ik zou zeggen: “misser”. Dat lijkt me de meest geschikte ‘vertaling’.

1 like

Ik vind dit dus niet kunnen, prachtig horloge verder (globemaster) maar waarom de rotor in rosé goud en niet geel zoals de rest van het horloge.

Bij de rosé variant klopt het wel:

6 likes

Dat is nou de pest van dit forum.
Ben onmiddellijk al mijn horloges gaan controleren op dit soort afwijkingen……:scream:

1 like

Dat is wel erg zonde inderdaad…

1 like

Dit gezegd hebbende; ik zag dit ‘stofje’ onder het glas van mijn nieuwe aanwinst:

Op zich niet erg na 25 jaar. Het lijkt een klein stukje lume te zijn, bij de volgende batterijwissel vraag ik m’n horlogemaker het weg te halen.

1 like

Vraag dan ook of hij de datumschijf even een tikje ‘omhoog’ kan geven, als dat überhaupt mogelijk is. Dacht even dat je daarom deze foto liet zien. :wink:

1 like

Haha, dat ook ja! Gekke is dat dat me minder stoort. Ik denk dat het wel te fixen is, anders is een nieuw quartz uurwerk gelukkig ook tientjeswerk.

1 like

De ‘8’ lijkt ook niet gecentreerd te zijn.

1 like

Echt?

:wink:

1 like

Wat vinden jullie van deze design fail dan?

Hoe kun je op een horloge van die prijs de wijzer zo schandalig te kort maken?

5 likes

Je kan de indices toch zelf wat afvijlen?

1 like

Ik heb al meermaals gezegd dat ik het idee heb dat Rolex maar 1 lengte wijzers van de band laat rollen voor meerdere kast-maten. Op sommige modellen lijken ze te kloppen, op andere zijn ze gewoon structureel te kort. Ik vind dat bijna net zo erg als datum-implementaties die duidelijk laten zien dat het uurwerk te klein is voor de gekozen kast. Of nog erger, kleine seconde positionering die laat zien dat het uurwerk ooit ontwikkeld is voor een 33-34mm kast en gewoon raar staat in een 38mm kast.

En ja, daarmee diskwalificeer ik 99% van alle horloges met een Peseux 7001 uurwerk of derivaat daarvan. Dit, bijvoorbeeld:

Dit zit te hoog. Dit is onbalans.

1 like

Ik denk dat je een punt hebt, maar tegelijkertijd ga je hier je vuisten op stukslaan gezien het feit dat er niets gaat veranderen aan de situatie. Vechten tegen het weer.

Je oog voor detail is overigens bewonderenswaardig.

1 like

Nee hoor.

Het betekent gewoon dat hoe langer ik met deze hobby bezig ben, hoe meer horloges van m’n wensenlijst afgestreept worden. Helaas betekent het ook tot op zekere hoogte dat ik steeds duurdere reut mooi vind.

Dank je. M’n vrouw vind thet met name irritant.

1 like

beoordeel je je vrouw ook op die manier?

Nee, maar zie maar eens een bloempot in de vensterbank te zetten, op die manier. :slight_smile: Ik chargeer, maar een combinatie van OCD en luiheid is niet de makkelijkste om mee te leven.