Titoni ken ik onvoldoende om daar een gefundeerd antwoord op te geven.
Het is in ieder geval geen merk dat regelmatig op dit forum langskomt als ‘dat moet je hebben’. Niet dat het daardoor niet goed kan zijn hoor, begrijp me goed.
Dat is toch meestal (even wat merken uit de losse pols) Rolex, Omega, Breitling, Tudor, Damasko, Sinn, Oris Tissot, Certina, Hamilton, Steinhart, Crepas, Helson, Seiko, Precista etcetera.
Misschien dat andere forumleden wat meer van Titoni af weten.
Wat maakt het verschil nu buiten om het feit dat je weet deze horloge is 30.000 euro en deze slechts ‘‘400’’ in de kwaliteit van het ‘‘uurwerk’’ anzich? Ik bedoel: Ik kan me voorstellen dat de 80 keer duurdere variant wat ‘‘beter’’ is maar wat maakt een merk nou een merk? Ik begin het opzich best interessant te vinden. Voor mij is een horloge meer voor de sier. Maar ik heb steeds meer de indruk alsof jullie wel degelijk iets van een bepaalde ‘‘kwaliteit’’ terug kunnen zien in bepaalde merken. Uiteraard zie ik OOK dat mijn Titoni compleet anders loopt als een hema-horloge. Het seconde-wijzetje loopt als 't wae als een tein vloeiend door het schermpje rond. Best een sierlijke ‘‘draai’’ als ik het zo mag noemen??? LOL… Dit heb ik zelf nog nooit eerder gezien bij 'n goedkoop horloge… Verder zie ik toch dat de afwerking anzich wat ‘‘fijner’’ is als de reeds aangeschafte Invicta en Die ander is helemaal niet te vergelijken. Maar toch blijf ik steeds ‘‘weer’’ terug kijken op dit forum en volgen wat anderen dragen,kopen… Niet zo-zeer uit verslaving maar meer uit ‘‘interesse’’ voor de klokjes. Toch hebben horloges echt wel wat:P al weet ik niet precies exact ‘‘wat’’
dit berichtje klonk misschien ‘‘stom’’ maar ik bedoel het niet zo… Ik bedoel serieus: wat is nou het verschil TECHNISCH tussen een klok van 400 euro en één van duizenden euros? Ik bedoel een klokje van 3/400 euro kan ook nooit ‘‘slecht’’ zijn. Wat zien jullie kenners nou puur technisch voor ‘‘verschill’’ behalve het merkje anzich en het uiterlijk wat eraan vast hangt.
Het is ongeveer net als met auto’s. Tuurlijk is een Opel Astra een prima auto. Maar er zijn ook nog BMW’s, Mercedessen. En dan heb je nog Aston Martin, Ferrari. Of Rolls Royce, Maybach.
In de basis doen ze hetzelfde (ze brengen je van A naar B) maar onderhuids (motor, aandrijflijn) en qua kwaliteit van het chassis/interieur etcetera zijn er enorme verschillen.
En die verklaren de grote prijsverschillen. Zo is het met horloges ook.
Hoewel het verschil in afwijking per etmaal tussen een goedkope Seiko en een Rolex minder spectaculair is dan het verschil in acceleratie tussen een Fiat en een Ferrari natuurlijk
Maar daar denken op dit forum vast mensen anders over haha
In de prijsklasse die jij noemt is van alles te koop, van plakmerk matige kwaliteit tot aan hele leuke horloges. Hangt er vanaf welke keuzes je maakt.
In deze prijsklasse heb je zogenaamde mode merken niks mis mee maar zijn vaak niet echt waar de horloge liefhebber naar op zoek is.
Daarnaast heb je de zogenaamde groupon merken waarvan Theorema er een van is, in mijn ogen matige kwaliteit die leuk verpakt is maar de prijs zeker niet waard.
En als laatste heb je voor dat geld ook hele mooie horloges van goede kwaliteit, koop een Seiko monster en die klopt nog om je pols lang nadat je Theorema het begeven heeft.
En zo zijn er van meerdere merken ( al genoemd door andere forum leden ) in deze prijsklasse best leuke dingen te koop, hoeveel wil je er in verdiepen wat kwaliteit voor je geld is daar hangt het een beetje vanaf.
Tip : google eens op Helberg watches, heb er zelf geen maar lijkt me voor de prijzen die ze vragen echt een top horloge ( model CH8 ) kan je ook nog aanpassen naar je wensen.
Haha, mooie vergelijking! Al zijn Ferarris e.d… GÉÉN auto’s voor dagelijks gebruik. Mijn vader heeft 3 autos 1 Land-rover Range Rover bj 2009 1 VW passat bj 2010 1 audi a4 bj 2010? En hiervan gaat de VW toch minder kapot als de andere ‘‘duurdere’’ merken. Ik heb het nog nieteens persé over de auto’s die hij nu heeft maar ook ‘‘had’’ voor deze serie. Soms zijn de duurdere het meest verrot. Neem nu Land-rover die staat minimaal om de 1000 KM in de garage voor één of ander mankement. Haha, ik heb zelf een HONDA civic BJ 2006 en mijn vriendin een VW Passat bj 2009 en mijn HONDA is 't meest betrouwbaar ;-))) Én goedkoop… Al voel je je toch beter als je in de VW rijd…
Wat is/zijn trouwens plakmerken? Vind 't wel 'n geinige benaming. Iets als Invicta toevallig haha? Of meer: Armani? ;-)))
Wat is/zijn trouwens plakmerken? Vind 't wel 'n
geinige benaming. Iets als Invicta toevallig haha?
Of meer: Armani? ;-)))
Er is volgens mij geen precieze definitie, maar wat volgens mij de meesten verstaan onder een plakmerk-horloge zijn een verzameling elementen als dat het horloge grotendeels gebruik maakt van goedkope leveranciers, het een naam heeft die pedigree doet voorkomen (al dan niet vergezeld met een mooi verhaaltje op de site, spelfouten niet uigesloten :+) en het een luxe of gecompliceerde uitstraling heeft/lijkt te hebben.
Zo herken ik het uurwerk van de getoonde Theorama als een Chinees uurwerkje, welke ik in China voor 3 tientje ben tegengekomen.
Dit gezegd te hebben, ze kosten je geen rib uit je lijf en smaken verschillen. Je kunt/mag best de voorkeur hebben voor een dergelijke stijl, zonder er gelijk duizenden euro’s voor te willen/kunnen neertellen. Net zo goed als dat sommigen een TW Steel achtige look mooi vinden. Uurwerktechnisch niet altijd interessant, maar aan de andere kant is de zoveelste 2824 nu ook weer geen haute horlogerie. Koop gewoon wat je zelf leuk vind, na wat ingestudeerd te hebben. We vinden immers ook niet allemaal een Submariner, LLD of Luminor mooi.