Deze of deze?

Een Rolex eruit voor een A.Lange cloon?
No way
Ga dan voor de echte.

1 like

Ja, ga dan voor een echte Dj, fluted en jubilee.

Oh ja de datum is btw 10x mooier op de Glashutte tov de Lange

:smirk:

1 like

Dan is een GO niet de meest courante, toch? Maar goed,

Mooie DJ. Drukke GO. Ik zie het liefst een 36mm fluted DJ, maar deze is ook mooi. Hij lijkt me per definitie couranter dan de GO, hij lijkt me ook flexibeler in gebruik. Je kunt 'm overal en altijd dragen.

Glashütte in alle ere, maar drukj, tikje groot, niet bijster beach to boardroom en waarschijnlijk een kostenpost. Ik zeg njet.

1 like

:rofl:dit dus

2 likes

Dat klopt idd … maar om enig tegenwicht te bieden aan je reply … naarmate je een aantal jaren rond struint op dit forum ontwikkel je jezelf ook ergens als horlogeliefhebber … behoudens dat Rolex hele mooie en waardevaste horloges maakt vind ik dat de Glashutte meer ambacht vertegenwoordigd zoals ik dat als liefhebber apprecieer (naast complicaties aan de voorzijde ook aan de achterkant mooi afgewerkte uurwerken) … bij mijn keuze om beide horloges in de poll te gooien is dus het financiële verlies zo gauw ik uit de juwelier uitloop al enigszins ingebed … wat betreft courantie is datgene allemaal al ingecalculeerd … ik snap ergens wel dat de vergelijking wat betreft glashutte gemaakt wordt door anderen alszijnde een soort van “poor mans a lange”, … maarja… ergens houdt het ook een keer op … moet ik dan nog maar een een jaar of 10 wachten voordat er Lange -geld is? … en daarbij vind ik dat we het bij deze bedragen niet echt meer hebben over poor -mans horloges (punt van aandacht; ik weet dat jij het nergens gehad hebt over een poor mans a lange :wink:)

Wat dat aangaat wel leuk om te zien dat uit de poll blijkt het een nek aan nek race is :grinning:

2 likes

Je kunt het ook gewoon ergens laten ophouden. Ik vind Lange ook fantastisch, maar ik heb een Nomos. Ding is 10 maal goedkoper, 200m WR, draagt fijn en is ook erg mooi. Punt is dat je, hoe veel je ook uit geeft, altijd wel een horloge aan de horizon gaat zien die een factor 10 duurder is.

Ik had niet de intentie om een GO een “poor man’s Lange” te noemen, dat doe je net zelf. Eerlijk gezegd vind ik van Lange alleen het aller, aller simpelste en cleanste model tof. Alles met meerdere dials, toeters en bellen, en dan zeker een grossdatum, vind ik novelties die veel te druk zijn.

Ik ben dus van het minimalisme, en da’s nou iets wat die Rolex vertegenwoordigt, in een pakket wat ook nog op z’n donder kan hebben.

Vakmanschap in alle ere, die Rolex kun je 30 jaar door de modder slepen, terwijl hij zeer duidelijk doet wat ie moet doen: De tijd weergeven.

Er zijn met die filosofie in gedachten maar twee GO’s die ik zou overwegen:

Dat zijn ze. De rest doet mij niks. En die duiker? Ach, ik vind het veel geld, in principe heb ik dan nog wel een paar kandidaten van onder de 2000 ballen die ik zeker zo leuk vind.

1 like

Ik ben het roerend met je eens! Wat een schitterende verschijning

1 like

Nee man, echt niet.

1 like

De Go oogt wat groot om je pols imho.
Prachtig stuk techniek maar ik zou de Rolex houden.

Rolex, een draag horloge.
Go, een mooi om naar te kijken horloge.

1 like

Horlogerie tegen marketing. Hoe moeilijk kan het wezen. Glashütte natuurlijk.

1 like

Ik kies voor deze…:upside_down_face:

1 like

Lijkt me wat oversized voor je? Wel erg fraai hoor.

1 like

Ligt echt aan je collectie.
Als de Rolex je collectie is dan de Rolex houden.

1 like

Dit is de rest :blush:

2 likes

Ik zou niet mijn keuze laten bepalen op kledingwinkels… dus

lijkt me totaal geen argument. Ik loop ook niet in mijn blote reet buiten omdat er geen kleding van mijn favoriete horlogemerk is…

Is een persoonlijk dingetje. Sommige mensen houden van hele magere partners (m/v/o/+/-) en andere hebben liever een partner met een onsje meer… dus ook geen mening waar ik naar zou luisteren. Dat moet je eigen gevoel bepalen.

Ook niet relevant lijkt me. Dat je hem overweegt lijkt me dat je daar ook over nagedacht hebt. Bijvoorbeeld een “pre-owned” waar de kop al af is, of gewoon lekker nieuw omdat hij toch gaat blijven, of bedacht dat je de afwaardering wel kan pakken als hij toch niet bevalt.

Imho; ik zou voor de Glashütte gaan. Rolex draagt “iedereen” al, dus lekker een uniek horloge. Maar uiteindelijk, jij bent jij en als jij voorkeur hebt voor iets wat generiekers, gewoon de Rolex houden.

1 like

Rolex weg zetten als alleen marketing is natuurlijk even kortzichtig als Rolex alleen kopen voor het merk :innocent:

1 like

Ik ben licht autistisch bedraad en daarom kent een horloge met wijzerplaat voor mij slechts twee configuraties:
Drie wijzers in het midden, eventueel met een dag/datum venster.
Of een chronograaf met twee extra dials voor de seconden en verstreken minuten.
Daarom valt Glashütte voor mij af.

1 like

Ik zou je Rolex niet weg doen.
Ik snap wel enigszins je twijfel over de glashutte.
Maar een horloge op staal is wel altijd prettig in de collectie.

1 like

Alleen maar omdat die mooier is dan de Rolex.

Both!!!