Diesel, vincero, Armani

Bedankt voor de reactie iedereen al veel wijzer gekomen hierdoor :grin:

1 like

je kan natuurlijk ook gaan voor de volledige zwarte bullhead van Citizen, de AV0075-70E :ok_hand:
is natuurlijk iets duurder maar dan heb je gelijk een limited model :ok_hand:

Om maar eens een leuk model van iemand hier op het forum uit te lichten:

Okay, het is geen chronograaf. Maar verder qua stijl wil dichtbij de getoonde Diesel. (Als in “black out, full stealth”)

Edit:
En welkom uiteraard! Wel oppassen; aanwezigheid op dit forum verhoogt het risico op besmetting met het horlogevirus :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn vele mooie horloges Moeilijk Hé

Welkom! Zwarte horloges zijn altijd lastig.
Heb zelf ook een zwarte gunmetal Diesel gehad. Een Big Chief. Leuk modemerk ding maar met een simpel quartz uurwerkje erin en niet echt goede kwaliteit. Kon hem na 1 dag terugbrengen omdat er een chronowijzer los kwam.

Heb verder niet veel leuke zwarte horloges gezien op de Representor na. Die heb ik gehad en vond ik wel tof. Die is ook leverbaar met een zwarte stalen band maar ik droeg hem het liefst op canvas.

Heb hem weggedaan maar kreeg spijt en heb nu weer een andere gekocht :laughing:

De eigenaar van het merk is trouwens ook lid hier. Goed zoeken en je vindt hem :hugs:

4 likes

Zou geen Diesel horloge kopen. “ je koopt ook geen Rolex broek “

2 likes

Voor diesel zou ik idd ook niet gaan… vaak ook veel te duur voor wat je krijgt omdat je voor het merk diesel betaald… heb zelf vroeger 1 gehad waar allemaal vocht in kwam te zitten, en dat waarschijnlijk na een klein beetje regen…

Ik zou zoeken naar een citzen, seiko of evt een fossil… fossil meestal wel een simpel uurwerkje, maar zitten wel grappige horloges tussen… Wil je wat meer besteden en wat meer waar voor je geld dan zou ik kijken naar Seiko of Tissot

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum. Tips genoeg voor je volgende aankoop in ieder geval!

als je een diameter kleiner wilt dan 45 mm moet je niet bij diesel kijken

Zoals de voorgaande posters al hebben gezegd.
Gewoon een echt horlogemerk zoeken en zeker geen diesel want daar wordt teveel mee gesjoemeld :wink:

groetjes Lenno

In al de jaren dat “Tom” van Eigen huis en tuin in de afleveringen op tv was, droeg hij dezelfde Diesel horloge. Toch niet echt kantoorwerk wat ie doet.
Dus ze kunnen best lang mee gaan.

Er zullen hier best wat fanboys zijn die dat zouden doen hoor :sweat_smile:

Welkom!
De representor van Brunmontagne, zoals eerder genoemd vinkt al jouw wensen af, behalve dat het geen chrono is. Zeker de zwarte stalen band is een hele mooie combi!!

Zwarte chrono’s is omega goed mee, maar die vallen wel in een heel ander budget… en geen zwarte stalen banden beschikbaar.

Start met de representor en spaar dan desnoods verder voor een chrono automaat.

3 likes

Zwarte Citizen Promaster Sky opzoeken in dlc coating en klaar is kees.

Is dit misschien wat voor je?
Seiko 5 Sports:

afbeelding

afbeelding

2 likes

https://www.amazon.de/CITIZEN-87459608-Eco-Drive-Herren-Chronograph-CA0695-84E/dp/B079FT8JR3/ref=sr_1_10?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=citizen+eco-drive&qid=1597990356&s=watch&sr=1-10

Die is wat goedkoper dan de voorgestelde Nighthawk, heeft 100m WR, een chronograaf en is zwart gecoat.

Ik zou je toch aanraden om af te zien van zwarte horloges. Ik heb er op het moment eentje, en ik erger me er aan dat de krassen in de coating gewoon een RVS kast laten zien. Kortom, blacked out heeft zo z’n nadelen.

Daarom zou ik eerder iets als een gunmetal-grijs duikertje zoals dit aanbevelen:

https://www.amazon.de/Citizen-Eco-Drive-Herren-Taucheruhr-Promaster-BN0205-10L/dp/B07D3SSH4S/ref=sr_1_14?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=citizen+eco-drive&qid=1597990356&s=watch&sr=1-14


200m WR en van Titanium, dus superlicht.

Het voordeel van Eco Drive van Citizen is dat je horloge op elke vorm van licht opgeladen wordt, en er verder geen batterij gewisseld moet worden. Daar heb je 20 jaar volledig service-vrij plezier van.

De hier aangeraden Seiko 5 zou ik niet doen omdat het een vrij dik horloge is met een automatisch uurwerkje. Als je tot nu toe alleen naar quartz kijkt neem ik aan dat je geen gedoe met afwijkingen, opwinden en gelijkzetten en zo wilt hebben, dus da’s alleen maar een nadeel.

Als je zulke kleine polsen hebt is het misschien tijd om je eens te her-orienteren op iets wat niet de maat van een satelliet-schotel heeft.

3 likes