Dilemma, wat zou jij weg doen?

Het lijkt me een lastige keuze maar zou gaan voor de seiko 6012. Uiteraard met de wetenschap dat je er behoorlijk wat kilometers in de kuiten voor hebt zitten en uren restaureren vermoed ik dat jij alleen die waarde aan elk horloge kan geven. Wij als forumleden kijken alleen naar sec het horloge :slight_smile:
Ps de zodiac knipoogt naar me :joy:

1 like

ik denk dat, onafhankelijk van welke je weg doet je ze sowieso direct kan slijten aan een forumlid :smile:

1 like

Gewoon alles verkopen wat je niet draagt dan.
Ken het gevoel maar al te goed.

Er zijn maar enkele horloges in de collectie die ik niet draag maar wel houd.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik ken je al langer dan vandaag dus hier komt ie:

  • Alle Omega’s weg. Je hebt niet zoveel met Omega en wordt niet gedragen.
  • Aero VJ 7734 weg. Weinig bekend merk en een standaard VJ.
  • CWC weg. Als je eerder al één van de Dirty Dozen hebt verkocht, kan deze helemaal weg.
  • Hamilton Thin-o-matic weg. Je hebt eerder een Buren microrotor gehad en weer verkocht. Deze kan dus ook weg.
  • Seiko’s weg. Wordt niet gedragen, je kon de deal alleen niet laten schieten op het moment.
  • Glycine weg. Geldt hetzelfde voor als de Seiko’s.
  • Zentra, Swatch en Monestra weg. Dat is een beetje rommel he :wink:

Eind juli controleer ik hoever je al bent.

2 likes

Bijzondere set heb je, Geert!
Voor het verzamelen zou ik ze ook wel allemaal willen houden als ik jou was, horloges wegdoen is sowieso altijd erg moeilijk.
Als ik moest kiezen zouden daarvoor (in order of appearance) de Monestra, de Swatch en de Doxa mijn eerste gedachte zijn.

1 like

kopen gaat easy, met wegdoen heb ik ook problemen. Van je hart een steen maken en eerlijk met jezelf zijn welke je echt wil houden en welke niet. In elk geval succes met je keuze. pijn doet het altijd!

1 like

Ik kan gewoon heel slecht kiezen en ergens afscheidt van nemen, dus ik zou er gewoon een doos bijkopen. Zolang het er nog geen 100 zijn zou ik me er geen zorgen over maken.

2 likes

Prachtige collectie, en zoals je zelf aangeeft, elk met zijn verhaal. Imho ga je niet écht superveel geld vangen door er een paar te verkopen.
Ik denk dat je gelukkiger gaat zijn wanneer je ze dagelijks kan bewonderen, dan dat je ze verkoopt.
Dus…doosje bijkopen. Die dozen kosten nu toch echt geen fortuin.
Bij mij hetzelfde probleem: voor sommige horloges heb ik zoveel “moeite” moeten doen, dat ik het gewoon niet over mijn hart kan krijgen om ze te verkopen…
En uiteindelijk ben je dan gelukkiger met je horloges, dan met wat extra geld.
Want wees eerlijk: wat doe je met dat extra geld: wéér een horloge kopen.:joy:

Doet me een beetje denken aan het versje van “een aapje wou eens lollig zijn…” … Daar kwam ook nooit een einde aan :wink:

Doosje bijkopen :wink:

1 like

Mooie en gevarieerde collectie…
Ik zou het zo snel niet weten😶
Wellicht dat Melvin je wel het beste advies geeft als vintage-rotten onder elkaar

De Aero en Alpina mag bij mij logeren😅

1 like

Dat je niet alle horloges draagt hoort mijns inziens bij vintage verzamelen en is voor mij persoonlijk geen reden om exemplaren weg te doen. Dus niet de polstijd maar de schoonheid zou de doorslag moeten geven. In jouw geval zou ik me dus drie keer bedenken voor ik ging inkrimpen.

1 like

Ik ken dit soort probleem en heb het voor mezelf nog niet opgelost. M.a.w er liggen bij mij veel te veel horloges (vraag maar aan mn vrouw) en eigenlijk zou ik er een stel uit moeten gooien maar welke?
Maar omdat het altijd makkelijk is anderen een goede raad te geven, zal ik je even vertellen hoe je het moet doen :wink:
Eerst die opzij leggen, die je dierbaar zijn, gekregen van een familielid, op een speciale manier gekocht, zeg het maar.
Dan een Excel sheetje maken met de kolommen speciaal horloge, speciaal werk, speciaal merk.
Alle overgebleven horloges in dit sheetje.
Alle horloges die niet tenminste één vinkje hebben gaan weg.
Dat betekent voor jouw collectie en als ik moest besluiten, dat de Monestra, Swatch, Certina, CWC, Aero, Enicar en de Doxa eruit zouden gaan.
Met Seiko, Sinn en Breitling heb ik niets, maar het is niet mijn collectie.
de rest zou ik houden. En de Grail Pontiac, die je net hebt kun je natuurlijk niet meteen weer wegdoen.
Suc6 met het besluiten.

1 like

@Jurgen
Mijn vrouw maakt zich al zorgen en ik had dus ook al lang moeten beginnen

Niet mee eens. Ook daar zitten interessante horloges tussen (en interessant hoeft voor mij niet per sé duur of zelfs mooi te betekenen). Ik vind het een boeiende collectie, en meen te zien dat er moeite gedaan is om verschillende combinaties van stijlen en complicaties te bemachtigen. Flashing second, dead second (cool!), kleine seconde, met of zonder datum, goudkleurig vs. stalen kast, interessant historisch en/of technisch verhaal qua uurwerk etc.

Ik zou het dan ook over die boeg gooien. Er zijn wat horloges bij die functioneel min of meer uitwisselbaar zijn (vooral bij de dressers): ik zou daar een keuze uit maken.

2 likes

Ik kom nog even terug op mijn reactie,

naast eerder genoemde zou ik toch ook de Mondia, de Zodiac en de Olma houden.

Verkopen kan hier op het forum altijd wel. Volgens mij heb je door middel van deze post al genoeg gegadigden!

1 like

+1

1 like

Indrukwekkende vintage-collectie! Zit zeker veel mooi spul tussen. Maar ook wel het nodige waar ik niks mee heb.

Los van wat nou het meest waard is, wat veel anderen geweldig vinden en of het nou de meest bijzondere horloges ter wereld zijn, zou ik in iedere geval houden de:

Certina
Enicar
Seawolf
6139-6012
Seiko Sliderule
Hamilton
Pulsar
Bulova Accutron
Mondia
Aero
Seamaster 30 en/of Constalation
en uiteraard de Heuer.

Maar is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening. Net zoals alle andere posts hier persoonlijke meningen zijn en niet per se die van jou. Je zult 't toch zelf moeten beslissen… En ik wens je daar veel succes bij!:slight_smile:

1 like

Bedankt allemaal voor jullie feedback, ik ben er voor een groot deel uit!

vertel!

1 like

Benieuwd of er veel op het verkoopgedeelte langs gaan komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like