Dirty minds, patina only

Een snelle zoekslag leverde mij geen hits op dus verdient het een eigen topic. Dirty minds come together. Show hier je patina patsers. Haal ze uit de krochten en geef ze licht! Van beschaafd rauw randje tot patina freak shows. Ik trap beschaafd af. Hoe dirrrty ben jij?

6 likes

Nou dat is nog heel beschaafd!
Ik heb een zwak voor alles dat al bijna weggegooid was…


Deze kwam er nog wel redelijk schoon uit, maar ik moest op tijd stoppen met poetsen. Een hoekje van de letters is uiteindelijk verdwenen…

3 likes

Patinapoetser

2x woordwaarde?

1 like

Hier staan er ook nog een kleine 300 voor je verzameling… :wink:

2 likes

Een goede gelegenheid om deze nog eens om te doen.
Gekregen van een goede 77jarige vriend die dit “opa’s horloge” noemt. Van de opa van z’n kinderen, maar dan nog.

5 likes

Ah er was toch al een patinatopic. Deze is voor dirty minds :grimacing:

1 like

Dan wil ik toch niet achterblijven.
Van wat beschaafde ouderdomsvlekken naar enigszins dubieuze verkleuring in het fluweelrood… :grimacing:

5 likes

Oeh lekker!!

2 likes

Lijkt wel een landkaart

Niet. Krassen en butsen OK, maar het uurwerk, de wijzers, het glas en de wijzerplaat moet zijn zoals hij was.

Dit is het meest gepatineerde horloge wat ik bezit. :slight_smile:

Ik zie je denken… “maar, maar, daar zit helemaal geen patina op”… En dat is correct. Geen spider, creme brulee, radiated of waterschade dials hier, alsjeblieft.

Niet dat ik niet snap wat de sjeu is van die vergane meuk… Het heeft karakter. Maar mijn OCD kan het niet in m’n kist hebben liggen, sorry. Neemt niet weg dat ik dat ik de Zenith en Buren in dit topic mooi vind.

3 likes

Clean as a whistle. Ik heb eerder patina dan die nomos.

Hallo @Jeroens!
Leuk topic dit. Er was geloof ik al een patina topic zoals eerder al opgemerkt, maar dat is niet zo erg toch? Ik begrijp als ik de bovenstaande reacties lees dat het hier een beetje gaat om 'de Patina Voorbij" Oftewel echt dirrrty! Dat kan soms nog wel boeiend zijn. Ik het kader van 'Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij héél bijzonder!" kun je nu dus roepen: “Dat vinden wij geen patina, dat vindern wij gewoon vies!” oftewel: Dat vinden wij niet vies, vinden wij héél karaktervol!"

Ik ga ook eens graven in de krochten van mijn (vintage) collectie. Als er wat boven water komt in deze categorie kom ik hier beslist mee terug. In de tussentijd blijf ik dit draadje wel volgen, benieuwd wat andere forumleden aan interessante narigheid in huis hebben. Want meuk… is altijd weer leuk!

Mijn OCD gaat er lekker van jeuken…

2 likes

Hoewel ik lichte aantasting prefereer, no limits hier.

2 likes

Ftfy.

3 likes

Niks mis met een beetje veroudering

4 likes

afbeelding

Alweer een patina topic🤔

Zei hier iemand “patina”?
Dit is toch wel een van mijn favorieten. Vandaag mag ie weer mee…

1 like