Zolang het een bij- of afvalprodukt is heb ik er geen problemen mee.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dat niet ga onderzoeken voordat ik iets aanschaf.
Misschien toch maar eens doen voordat ik weer eens slangenleren laarzen of een haaienbandje koop.
Verder koop ik mijn schuld een beetje af door een ruim aantal dierenwelzijnsorganisaties dmv een lidmaatschap te sponsoren, o.a. bont voor dieren.
Ik heb het liefst oude-dames-riemenleer. :+
Max Kool Schreef:
Ik heb het liefst oude-dames-riemenleer. :+
Ik ga er eentje voor je maken. Heb nog een schoonloeder als donorā¦B)-
hahaha, stug leer met dikke rimpels?
yuk, we dwalen af
Toch veel mensen die er weinig problemen mee lijken te hebben. Wel leuk om te lezen.
Nee geen probleem mee. Heb een bandje van struisvogelleer. Heb ook de haai en slang look. Die zaten standaard bij het horloge. Zou er geen moeite mee hebben waren dat echte geweest. Heb wel alligatorleren laarzen. Heb ook phyton gehad maar die heb ik helaas moeten doorverkopen omdat ze te klein waren.
Ik ben te gemakzuchtig om nazoek te doen of het bijproducten betreft gekweekt is op een farm danwel wild gevangen. Zoals hierboven al reeds aangehaald weet ik niet of een krokodil op een farm het beter heeft als een krokodil die jarenlang win het wild heeft geleefd.
Ethiek terzijde, ik vond het meest merkwaardige nog dat zoān firma daar gewoon openlijk mee adverteert op internet!
In eerste instantie ging ik er namelijk van uit dat het illegaal was om dat soort beesten of produkten ervan te verhandelen.
Ze zijn daar toch altijd heel zeikerig mee dacht ik.
Als je van je vakantie in afrika terug komt op schiphol mag je toch ook geen ivoren produkten invoeren of iets wat is gemaakt van slangen , krokodillen, neushoorn, of dat soort meuk meenemen??!
En dit zou dan wel mogen? Tja het zal wel blijkbaarā¦
Kan me namelijk niet voorstellen dat een bedrijf openlijk adverteert met produkten die illegaal zijn, met name als het om beschermde dieren zou gaanā¦
Max Schreef:
Exotische leersoorten worden vrijwel allemaal
geproduceerd in de zogenaamde farms, het is zelfs
zo dat deze farms ongeveer 15% van hun "productie
"uit moeten zetten om een diersoort in stand te
houden. Daarnaast is bijv. struisvogelleer een
bijproduct van de struisvogelbiefstukā¦Zonder
CITES certificaat kan het sowieso niet verhandeld
worden.
Ik heb er ook helemaal geen problemen mee. Ik vind juist exotische leersoorten extra speciaal en vaak ook extra mooi. En zoals Max zei, moet er aan strenge eisen voldaan worden om een CITES certificaat te verkrijgen en dus om in staat te zijn dergelijke soorten leer te verkopen. Dat een gedeelte van de gefokte dieren uitgezet moet worden, wist ik niet, maar dat is dus zelfs nog iets positiefs voor deze diersoorten.
Voor de mensen die echter wel problemen hebben met de afkomst, maar het eigenlijk wel mooi vinden, zijn er natuurlijk legio kalfslederen banden met diverse prints.
Maarja, ieder zijn gevoel en ieder zijn mening.
tja het is toch een kwestie van gevoel.
En wat voel je erbij heb je er moeite mee dat je een bandje van een misschien binnenkort bedreigde diersoort om je pols hebt.
Ik persoonlijk niet maar als ik voor een crocoband ga dan pak ik wel een hele mooie crocobandā¦Zie toch wel het verschilā¦Vandaarā¦en als je er een matching horloge bij hebt waar zoiets erg mooi op staatā¦tja dan doe ik het gewoon.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Er wordt mijns inziens ook altijd een beetje spastisch gedaan over bedreigde diersoorten. Als alle levende en uitgestorven diersoorten bij elkaar genomen worden dan zijn er veel meer uitgestorven soorten dan levende. Itās the way of the worldā¦
Snooker Schreef:
Er wordt mijns inziens ook altijd een beetje
spastisch gedaan over bedreigde diersoorten. Als
alle levende en uitgestorven diersoorten bij
elkaar genomen worden dan zijn er veel meer
uitgestorven soorten dan levende. Itās the way of
the worldā¦
Helemaal gelijk in, behalve dat de mens er wel een handje van heeft om dit proces wat te versnellen
Normaal gesproken zorgt het uitsterven van een soort (algeheel of op ƩƩn plek) er voor dat er ruimte komt voor het vestigen of ontstaan (evolueren) van nieuwe soorten. Dit is echter een proces van vele duizenden jaren (evolueren). Het tempo waar in dieren op dit moment door de mens bejaagd worden is zo hoog dat je het risico loopt op een gegeven moment alleen de huisdieren en gefokte dieren over te houden.
Dat is misschien een probleem voor de mensheid, maar echt niet voor Moeder Aarde.
De crocobanden die je koopt zijn afkomstig van dieren die hier voor gefokt zijn, het vlees wordt ook gegeten en de legaal gefokte dieren vallen onder de Sites bepalingen.
Ik zie geen enkel probleem om zo een dergelijke band te kopen kip eet ik ook.
Roggen worden bv voor de consumptie gevangen en ja daar komt ook een huid af, ik zie het dus net als rund leder.
Maar tegengestelde meningen omtrent dit heikele onderwerp zullen er altijd bliiven bestaan.
Goed weekend, en het heeft me op het idee gebracht om eens een klok met een mooie crocoband te dragen vandaag.
mvg
Lex
Ik zie geen verschil tussen het fokken (en eten en de huid gebruiken) van een krokodil, en van een varken, kip of koe.
lex Schreef:
De crocobanden die je koopt zijn afkomstig van
dieren die hier voor gefokt zijn, het vlees wordt
ook gegeten en de legaal gefokte dieren vallen
onder de Sites bepalingen.
Ik zie geen enkel probleem om zo een dergelijke
band te kopen kip eet ik ook.
Roggen worden bv voor de consumptie gevangen en ja
daar komt ook een huid af, ik zie het dus net als
rund leder.
Maar tegengestelde meningen omtrent dit heikele
onderwerp zullen er altijd bliiven bestaan.Goed weekend, en het heeft me op het idee gebracht
om eens een klok met een mooie crocoband te dragen
vandaag.mvg
Lex
In principe heb je gelijk dat het fokken van beest A of beest B niet veel uit maakt. Crocobanden, mits van gefokte dieren, heb ik dan ook niet zoān probleem mee. WĆ©l vind ik het persoonlijk van belang dat dieren helemaal āgebruiktā worden. Dus niet dat alleen de huid wordt gebruikt, en de rest weg gegooid. Van krokodil is dit volgens mij een beetje in opkomst, en wordt het vlees ook steeds vaker gegeten.
Ook slangen worden vaak gefokt volgens mij, al weet ik niet precies of dit voor al het slangen leer is (of dat er ook wild wordt gevangen). Qua consumptie van slangen weet ik niet zo goed hoe dat zit.
Dan kom ik bij de andere dieren als roggen, haaien etc. Het grote āprobleemā van deze dieren is dat ze niet zo makkelijk te fokken zijn. Dit zijn dus voornamelijk in het wild gevangen dieren. Voor deze vangst zijn een hoop afspraken, quota etc, maar niet elk land houdt zich hier aan. Daarnaast is er een hoop illegale vangst. Het is niet voor niets dat veel van deze diersoorten bedreigd zijn. Daarom ben ik van mening dat je niet mee zou moeten werken hier aan door banden te kopen van dieren die in het wild gevangen worden. Tenzij dit dieren zijn die in hele grote getale voor komen natuurlijk.
Ok, gewetensvraag:
worden van alle koeien en varkens die wij hier eten, óok alle huiden gebruikt?
(ik weet het echt niet)
+1 voor de goede onderbouwing. Ik had het niet beter kunnen onderbouwen.
ja alle huiden worden gebruikt, hoeven eigenlijk wordt alles gebruikt voor schoeisel/ drums restafval voor diervoeding zoals honden katten dierentuinen enz enz je kan het zo gek niet bedenken.
Vroeger werd al alles gebruikt van het geslachte dier en het is nu niet anders
Ik weet wel dat ik bewust een auto gekozen heb zonder leren bekleding (:P)B)-
Bukkem Schreef:
Ik weet wel dat ik bewust een auto gekozen heb
zonder leren bekleding (:P)B)-
'K denk dak 'm geheel nel veerkamp laat bekleden binnenkortā¦
met een zebra stuurwiel