Zoals ik al schreef-> geen kenner. Ik dacht dat ‘een’ sub zo’n 3k deed. of het een 1680 of 16800, soixanteneuf, een Conimex of een grote voeten achterstevoren, zegt me niet zo veel, zeker niet qua prijs.
En een folded band, da’s toch goedkoper dan een massieve?
Zoals ik al schreef-> geen kenner. Ik dacht dat
’een’ sub zo’n 3k deed. of het een 1680 of 16800,
soixanteneuf, een Conimex of een grote voeten
achterstevoren, zegt me niet zo veel, zeker niet
qua prijs.
En een folded band, da’s toch goedkoper dan een
massieve?
Groeten,
Martin
Conimex! Briljant, die houden we re in!
p.s. De folded band doet los al 1K (weer wat geleerd toch?)
Ik had al uit de reacties opgemaakt dat die folded band bijzonder was.
Nu snap ik sowiso niet waarom een bepaald element bij een Rolex opeens er voor zorgt dat het veel geld waard wordt.
Ik had altijd gedacht dat een folded band een goedkope versie van een massieve was. Misschien dat deze alleen door ‘paupers’ gekocht werd, die geen massieve kunnen betalen, en daardoor zeldzamer is dan de massieve? Een soort instapmodelletje?
Da’s dan een beetje alsof een Ferrari met stalen velgen duurder is dan met aluminium. of een Rolls met Skai ipv Leer…
Gelukkig hoef ik me met mijn huidige budget me niet al te druk te maken over dit soort vraagstukken
De folded band (niet hol, maar ‘gevouwen’ was een eerder model en dus veel gevraagd. Het is soms vreemd hoe 1 streepje of wat rode verf de prijs zo kan verhogen, maar het is niets anders dan het principe van vraag en aanbod.
Hier nog even de folded band met het horloge (dat te koop staat )
Texas fake noemen ze dit soort horloges. Een hommage aan Rolex verkrijgbaar met origineel ETA of kopie ETA uurwerk. Overigens is van ETA uurwerk cal2836 het patent afgelopen en mag dus straffeloos door iedereen gemaakt worden. Texas fake horloges met org ETA kosten in de US ongeveer $800.
Aha, bedankt voor de info, ik had er nog nooit van gehoord. Waar vind ik zoiets terug?
Zonder een discussie over fake en hommage te starten maar 550,- euro voor de Texas fake… ik snap niet dat mensen zoiets uitgeven.
Even doorsparen en je hebt al een serieus leuk horloge!!!
anker Schreef:
Texas fake noemen ze dit soort horloges. Een
hommage aan Rolex verkrijgbaar met origineel ETA
of kopie ETA uurwerk. Overigens is van ETA
uurwerk cal2836 het patent afgelopen en mag dus
straffeloos door iedereen gemaakt worden. Texas
fake horloges met org ETA kosten in de US ongeveer
$800.
Aha, bedankt voor de info, ik had er nog nooit van
gehoord. Waar vind ik zoiets terug?
Zonder een discussie over fake en hommage te
starten maar 550,- euro voor de Texas fake… ik
snap niet dat mensen zoiets uitgeven.
Even doorsparen en je hebt al een serieus leuk
horloge!!!
idd je hebt dan een serieus horloge waarvan de meeste ook voorzien zijn van ETA so what’s the difference in quality?
Alleen heb je voor diezelfde 550 euro wel een “namaak” rolex die echter waarschijnlijk evengoed de tijd weergeeft dan the real thing. Nu naast rolex had je indertijd tudor , zelfde kasten zelfde wijzerplaten echter zonder kroon en zonder rolex op die ook draaiden op ETA so? Pas op ik ben het ook eens met jou stelling en geef ook liever 750 euro uit aan bv een sinn ( die dan echt en origineel is) dan 550 euro aan een namaak rolex. Maar qualitatief gezien moet jij me het het verschil maar eens uitleggen tussen een ETA 2824 in de ene klok en een 2824 in die texas rolex. Alles draait uiteindelijk toch om " de waarde" en imago zeker.
anker Schreef:
Texas fake noemen ze dit soort horloges. Een
hommage aan Rolex verkrijgbaar met origineel
ETA
of kopie ETA uurwerk. Overigens is van ETA
uurwerk cal2836 het patent afgelopen en mag dus
straffeloos door iedereen gemaakt worden. Texas
fake horloges met org ETA kosten in de US
ongeveer
$800.
In dit type Rolex, de 5517, hoort gewoon een type 1520 caliber en niets anders.
Zit er iets anders in, dan is er zeer waarschijnlijk niets echt aan dit horloge, of er nu een kwaliteits uurwerk in zit of niet. Het ding is dan gewoon vals.
Iets anders is het als er b.v. met grote letters opstaat dat het géén Rolex is, maar een ‘Alpha’, om maar iets te noemen.
Als er 2 gelijkwaardige Eta’s inzitten is er op dat vlak geen verschil. Ik weet het niet maar ik vraag me wel af of ze daadwerkelijk gelijkwaardig zijn.
Daarnaast krijg je bij (bijvoorbeeld) Sinn garantie en is er aftersales en hoe zit dit bij het (schimmige) Texas verhaal? Dat zou ook een argument kunnen zijn om niet met fake aan de slag te gaan.
Verder heeft het natuurlijk alles met uitstraling te maken. Ik heb een Rolex omdat ik ook de magie van het merk cool vind, daar durf ik best voor uit te komen.
Ik vind verder een Sinn drager interessant, ik zou hem / haar ook aanspreken op bijv. een terras. Dragers van dit merk zijn vaak ook liefhebbers. Iemand met een fake 5517 zou ook mijn aandacht trekken maar dan op een andere manier…
Het aflezen van de tijd kan natuurlijk gewoon op je mobiele telefoon, laptop of kerkklok. Dat is verder geen discussie.
Yoeri40 Schreef:
Krabong Schreef:
idd je hebt dan een serieus horloge waarvan de
meeste ook voorzien zijn van ETA so what’s the
difference in quality?
Alleen heb je voor diezelfde 550 euro wel een
"namaak" rolex die echter waarschijnlijk evengoed
de tijd weergeeft dan the real thing. Nu naast
rolex had je indertijd tudor , zelfde kasten
zelfde wijzerplaten echter zonder kroon en zonder
rolex op die ook draaiden op ETA so? Pas op ik ben
het ook eens met jou stelling en geef ook liever
750 euro uit aan bv een sinn ( die dan echt en
origineel is) dan 550 euro aan een namaak rolex.
Maar qualitatief gezien moet jij me het het
verschil maar eens uitleggen tussen een ETA 2824
in de ene klok en een 2824 in die texas rolex.
Alles draait uiteindelijk toch om " de waarde" en
imago zeker.
begrijp me niet verkeerd he jongens ik ben geen voorstander van fakes helemaal niet zelfs maar toch blijf ik met een wrang gevoel zitten als je bedenkt dat zo’n texas optisch net zo leuk is als de real thing voor een prijs die 10 keer minder hoog is. Nu ja de discussie is reeds ettelijke malen gevoerd en ik wil ook niet in herhaling vallen. Maar ik kan goed begrijpen, dat als je geen voeling hebt met klokjes, met het merk,geen kennis van zaken hebt en zeker geen 5K wil spenderen,maar toch wil patsen dat je dan die texas aanschaft.
Texas fake is bv ook het toevoegen van originele onderdelen aan een al bestaand horloge (rolex dus) Wijzerplaat of bezel is hier een voorbeeld van. Zeer aparte wijzerplaten van misschien wel 25k worden in echte rolex gemonteerd. Daar is zeer zeker een markt voor. Je Rolex verfraaien met een mooie wijzerplaat kan zeer smakelijk zijn. Maar pas op, niet origineel fabriek dus origineel Rolex onderhoud wordt een probleem. John Mayer Dials bv en Tiffany dials zijn hier een voorbeeld van. Wel degelijk zijn er speciale uitvoeringen voor speciale klanten gemaakt af fabriek Rolex. Alleen rolex heeft de juiste nummers die bij hun waar hoort, de nummers op internet zijn gedocumenteerd door liefhebbers en zijn niet 100% accuraat. Waarom dit alles? Rolex is status, prestige, altijd geld waard en het meest nagemaakt. En ze zijn meer evolutie dan revolutie wat het vervalsen makkelijker maakt. Rolex is gewoon mooi.
Ik heb een Rolex omdat ik ook de magie
van het merk cool vind, daar durf ik best voor uit
te komen.
Niks mis mee. Ik zou het eerder raar vinden als mensen er niet voor uit durven te komen en er doorzichtig omheen draaien. Ik heb niet alleen een TAG Heuer omdat ik het model mooi vind, maar ook wegens het merk.
van wijzerplaten en onderhoud bij rolex ben ik me ter dege bewust. Ik kocht vorig jaar een tudor zonder kennis van zaken, gewoon omdat ik het een mooie klok vond met een mooie wijzerplaat. En ja, ik moet toegeven ook omdat tudor connecties heeft met rolex en ik het merk zo magisch vind. Een rolex wil ik me budgetaire ook niet veroorloven omdat er naast klokken nog zoveel moois in de wereld is en omdat ik liever 10 minder dure maar mooie uurwerken aanschaf dan die ene. Een nagemaakte rollie wou ik dan ook weer niet kopen omdat je jezelf dan weer bedriegt volgens mij. Hier is alvast de link met de foto. http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=3552&page=1
Na veel gepalaver op het rolexforum en andere fora over de al dan niet echtheid van de klok toch maar eens naar een goed horlogemaker getrokken met de vraag of ie nauw echt of vals was.
Waarom dan niet naar een Rolex verkoper vraag je je misschien af?
Wel omdat ik had horen zeggen dat ze bij rolex een fake meteen in beslag nemen en je em kwijt bent. Ik weet dus nog steeds niet of dat zo werkelijk is hoor. kan iemand uitsluitsel geven?
Op het eerste zicht kon de uurwerkmaker niet zeggen of hij al dan niet fake was omdat er ook zo’n goeie fakes bestaan maar na het openen van de klok bleek het wel degelijk een echte tudor te zijn. Ik wil eventueel wel foto’s plaatsen van het loopwerk die de horlogemaker toen nam. Helaas vertelde de horlogemaker me ook dat de plaat niet origineel was ( wat ik uit onwetendheid niet wist toen ik hem kocht ) en dat rolex het uurwerk nooit zou servicen. Gelukkig betreft het een tudor met gemodifieerd ETA loopwerk zodat mijn uurwerkmaker de klok desgevallend ook kan servicen en herstellen. Moraal van het verhaal?
Rolex houdt op die manier ,de mythe, exclusiviteit en het geld in eigen huis en als je je verstand gebruikt en als je geld hebt koop je best je rolex of tudor bij een erkend rolex center. En ook en vooral dat er misbruik gemaakt wordt van de onwetendheid en naiviteit alsook van de emoties van mensen om fakes te verhandelen. Vaak en enkel met het oog op oplichterij en winstbejag.Veroordeel dus meteen niet iedereen die er eentje aanschaft.
Het grote geluk of ongeluk dat ik heb in deze historie is dat ik sindsdien echt wel uurwerkgek ben geworden en op dit forum ben terechtgekomen (ook door toedoen van de mentaliteit (eerder hautain en vijandig vond ik ) op het andere forum).
Miss begrijpen jullie nu beter mijn houding tegenover fake- real.
En ik wil niet zeuren… maar zo’n fake of Texas is optisch niet net zo leuk… Dit gaat alleen op als je de originele nog nooit in je handen hebt gehad.
Ik wil ook niet opscheppen maar ik heb het geluk gehad dat ik bij bijeenkomsten van zware Rolex collectors aanwezig mocht zijn. Ik heb milsub’s, 5508, 5512, 6538 en dwellers met rooie lijnen tekst uren kunnen / mogen bekijken. Er is juist optisch heel veel verschil met fake…
Een m-serie Seadweller weegt 149 gram (Hans CP is hiervan getuige) en neppertje haalt nog geen 75 gram. Alleen het gevoel al…
Verder koop je voor 5K geen milsub…
Yoeri40 Schreef:
begrijp me niet verkeerd he jongens ik ben geen
voorstander van fakes helemaal niet zelfs maar
toch blijf ik met een wrang gevoel zitten als je
bedenkt dat zo’n texas optisch net zo leuk is als
de real thing voor een prijs die 10 keer minder
hoog is. Nu ja de discussie is reeds ettelijke
malen gevoerd en ik wil ook niet in herhaling
vallen. Maar ik kan goed begrijpen, dat als je
geen voeling hebt met klokjes, met het merk,geen
kennis van zaken hebt en zeker geen 5K wil
spenderen,maar toch wil patsen dat je dan die
texas aanschaft.
Voila dat onderscheidt de kenners van de niet-kenners. I rest my case.
Sta je er dan versteld van dat het merendeel zich laat kisten? Tuurlijk weet ik ook dat je voor 200 euro geen echte sub kan kopen en ben je gek als je in sprookjes geloofd. Maar als alles echt lijkt, ook de prijs zelfs de papieren…
Als je m’n andere post las weet je wel dat ik m’n les wel heb geleerd. En leren doe je met vallen en opstaan. Ik vraag me zelfs af hoeveel van de ‘kenners’ een fake van een echte onderscheiden.
lees de topic waarnaar ik verwijs ( in het andere topic) maar eens goed door dan zie je meteen wat voor onzin sommige kenners uitkramen zoals bv dat in Tudor geen ETA zou zitten.
Krabong Schreef:
En ik wil niet zeuren… maar zo’n fake of Texas
is optisch niet net zo leuk… Dit gaat alleen op
als je de originele nog nooit in je handen hebt
gehad.
Ik wil ook niet opscheppen maar ik heb het geluk
gehad dat ik bij bijeenkomsten van zware Rolex
collectors aanwezig mocht zijn. Ik heb milsub’s,
5508, 5512, 6538 en dwellers met rooie lijnen
tekst uren kunnen / mogen bekijken. Er is juist
optisch heel veel verschil met fake…
Een m-serie Seadweller weegt 149 gram (Hans CP is
hiervan getuige) en neppertje haalt nog geen 75
gram. Alleen het gevoel al…
Verder koop je voor 5K geen milsub…
Yoeri40 Schreef:
begrijp me niet verkeerd he jongens ik ben geen
voorstander van fakes helemaal niet zelfs maar
toch blijf ik met een wrang gevoel zitten als
je
bedenkt dat zo’n texas optisch net zo leuk is
als
de real thing voor een prijs die 10 keer minder
hoog is. Nu ja de discussie is reeds ettelijke
malen gevoerd en ik wil ook niet in herhaling
vallen. Maar ik kan goed begrijpen, dat als je
geen voeling hebt met klokjes, met het
merk,geen
kennis van zaken hebt en zeker geen 5K wil
spenderen,maar toch wil patsen dat je dan die
texas aanschaft.
Het is inderdaad best moeilijk om “samengesteld” te herkennen. Zeker bij Rolex is het interessant om bijv. alleen de dial te vervangen. Een streepje tekst in het rood kan enkele duizenden euro’s meer opleveren.
En ik ben het met je eens dat op fora veel te snel iets geroepen wordt zonder onderbouwing.
Ik heb ooit deze Ranchero bijna terug gebracht omdat “kenners” het een Frankenwatch noemden:
Later heeft het Omega musuem contact met me gelegd met de vraag om het ding toe te voegen aan hun collectie…
Overigens sta ik er niet van versteld dat mensen af en toe “gepakt” worden. Kenmerkend is wel vaak dat het gaat om bijzondere horloges voor vaak lage prijzen…
Hier trouwens een foto van echte Rolex, als je dit vergelijkt met de de foto’s op marktplaats kun je er toch wel iets uithalen. Maar het blijft moeilijk, zeker vanaf foto’s.
bron: VRF member Bullibeer
groet, Roel
Yoeri40 Schreef:
Voila dat onderscheidt de kenners van de
niet-kenners. I rest my case.
Sta je er dan versteld van dat het merendeel zich
laat kisten? Tuurlijk weet ik ook dat je voor 200
euro geen echte sub kan kopen en ben je gek als
je in sprookjes geloofd. Maar als alles echt
lijkt, ook de prijs zelfs de papieren…
Als je m’n andere post las weet je wel dat ik m’n
les wel heb geleerd. En leren doe je met vallen en
opstaan. Ik vraag me zelfs af hoeveel van de
’kenners’ een fake van een echte onderscheiden.
lees de topic waarnaar ik verwijs ( in het andere
topic) maar eens goed door dan zie je meteen wat
voor onzin sommige kenners uitkramen zoals bv dat
in Tudor geen ETA zou zitten.