Dit wordt gaaf! 'Retro' Omega Seamaster

Mwah, nep patina lume (td)

Vahalis Schreef:

Mwah, nep patina lume (td)

Heeft ook weer z’n voordelen!

Yeahhhh baby. Sandwich it is. En ik vind hem gaaaaaaf!

Als het totaalplaatje en de prijs een beetje zijn zoals ik hoop ben ik helemaal om (tu)

Reken qua prijs toch wel boven de 4,6 list. Waarschijnlijk het a-magnetische uurwerk wat meer kost dan de reguliere PO 8500.

Tom Koerts Schreef:

Reken qua prijs toch wel boven de 4,6 list.
Waarschijnlijk het a-magnetische uurwerk wat meer
kost dan de reguliere PO 8500.

Ik vind na het zien van de eerste indrukken van de Retro Seamaster dat het waarschijnlijk een hele mooie klok gaat worden.

Maar als het boven de 4600eu gaat vindt ik het een beetje een kolderprijs net als de Speedy Mark II trouwens.

Groeten.

Noel.

Dat wordt sparen…

Dat kost een normale PO ook. Zou niet weten waarom deze flink goedkoper moet zijn. Enige is wanneer hij het 2500 uurwerk zou krijgen maar dat is niet logisch.

deftronic Schreef:

Yeahhhh baby. Sandwich it is. En ik vind hem
gaaaaaaf!

Ziet er ook wel gaaf uit dat vintage lume. Eigenlijk zou ik een tritium groupie moeten zijn, maar dat ben ik niet :+

Matzwarte sandwich dial… I like!

Hoewel het soms erg mis kan gaan met dat nieuwe-vintage gebeuren…

Nee. Gewoon nee, Zenith.

Zijn er soms wel geslaagde uitvoeringen. Ook deze Omega valt daar wat mij betreft onder. Wellicht omdat dit, net als onderstaande voorbeelden, geen klakkeloos gekopieerde modellen zijn, maar moderne interpretaties met ā€œslechtsā€ wat vintage geinspireerde elementen zoals vanille lume?

Ferdinand Schreef:

Hoewel het soms erg mis kan gaan met dat
nieuwe-vintage gebeuren…

http://www.worldwatchreview.com/wp-content/uploads
/2014/01/zenith-pilot-montre-d-aeronef-type-20-gmt
-1903-limited-edition-automatic-watch.jpg
Nee. Gewoon nee, Zenith.

ik vind em niet lelijk, maar t kan best tricky zijn om de goeie match te maken. de wijzers en cijfers lijken n soort moderne facelift te hebben gekregen, waardoor ze er niet meer… natuurlijk vintage uitzien. ik denk dat daar de schoen vnl wringt. en dan de bloedrode seconde tip…>X

Mn afkeer had voornamelijk te maken met de kleur van de lume. Er is niks mis met het vanillekleurtje als alternatief voor het eeuwige Luminova groen, maar expres vlekkerig maken, dat gaat me te ver. Kan me ook een duiker op DZVL herinneren dat al lelijk afgeragd (versleten) leek voordat je 'm kocht.

Beetje zoals voorgescheurde en gebleekte jeans. Liever heb ik dan een nieuwe, ongedragen en onverprutste variant van een oud model, zoals een 1954 501XX Levi’s of een selvedge Lee 101. Tot zover de denimhead in me :wink:

Leuk, meer deninheads :slight_smile:

Sluit ik me bij aan, Lee 101 is top, net als Edwin. Van levi’s op t moment alleen pre- washed selvedge in de collectie, maar soms wil je ook eens jeans aan die niet op je schoenen afgeven

Nu weer ontopic :slight_smile:

Hij wordt met de dag duurder…

Explore mspoon1

En duurder :wink:

En duurder…

Explore mspoon1

Ik wil hem toch wel graag zien.

Ik ook…(tu)

Morgen D day volgens mij…

0:00 uur gaat Watch-Insider los