Doen, Seiko('s) verkopen voor Laco of Archimedes Flieger?

A-type, ik vind die tweede veels te druk

Hallo RuhleR,

Je schreef:

Je schrijft “geschiedenis - Miyota”? In geval van
geschiedenis zou ik juist niet een Japans uurwerk
verwachten.

Het gaat me om de geschiedenis van het merk Laco, zoals mcfr beschrijft. maar dan idd: met Miyota uurwerk?

Met vriendelijke groet,

Herman

HS Schreef:

Hallo RuhleR,

Je schreef:

Je schrijft “geschiedenis - Miyota”? In geval
van
geschiedenis zou ik juist niet een Japans
uurwerk
verwachten.

Het gaat me om de geschiedenis van het merk Laco,
zoals mcfr beschrijft. maar dan idd: met Miyota
uurwerk?

Met vriendelijke groet,

Herman

idd, je gaat amper een horloge vinden met origineel uurwerk. Vaak is het vervangen door ETA. Laco is originele fabriek van Fliegers. Ik zou voor de A gaan, is lekker rustig. En ben je nou nog niet om na het zien van mijn foto’s :wink:

Ik zou de niet monster seiko houden. Meerdere horloges geeft je ook afwisselingsplezier.

Miyota 8200 series is wmb net zo mainstream of sexy als een ETA 2824-2, alleen wat minder mooi om te zien. Wel robuust en redelijk nauwkeurig.

Ik zou voor de A gaan. Veel rustiger.

en voor saffier http://www.horlogeglas.nl/

Ik heb mezelf een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld.

Vervolgens heb ik een aantal seiko’s verkocht. Sowieso alles met een kleurtje omdat ik eigenlijk slechts zwart draag…

Nog geen seconde spijt gehad want met de opbrengsten (en stiekem wat bijleggen) een mooie oris en een gave MKII gekocht.

Ik zeg: DOEN!

Hallo allen,

Dank u allen voor uw input.

De kogel is door de kerk, ik heb de beslissing genomen: Ik ga mijn monster verkopen! ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,277785 )

Verder ga ik nog het één en ander op MP zetten, (geen klokkies) en hoop ik op die manier genoeg budget bij elkaar te krijgen voor de Laco-flieger. (dail-type A) Ik ga kijken of ik genoeg budget bij elkaar kan krijgen voor het type met het Eta-uurwerk.

Nogmaals dank u voor uw input:~

Met vriendelijke groet,

Herman

Persoonlijk zou ik de monster weg doen en voor de Laco gaan. Ik vind de Laco een erg mooi horloge voor een scherpe prijs. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat ik niet echt iets met Seiko heb. Het blijft een persoonlijke keus