Doxa only

Phoe, je gaat van Oris naar Rolex. :sweat_smile: Qua segment zit het misschien meer op Squale? Maar ik weet niet of er hier mensen zijn die beide hebben?

1 like

Denk dat je niets geks zegt, kan vanmiddag weer vergelijken.:innocent:

Doxa is wel wat zwaarder gebouwd, maar ook mooi afgewerkt, en uiteraard wel echt een eigen smoel. Zou ze ook nog wel naast Oris kunnen plaatsen (bijv aquis)

1 like

Ik heb squale’s 1521’s gehad. Die waren ofwel volledig gepolijst ofwel volledig geblast. Afwerking viel mee voor het geld. De doxa 300t die ik nu heb is qua afwerking minderd dan tudor / omega/ rolex/ breitling. Maar daar koop je de doxa niet voor. Het is gewoon een coole lompe duiker, met de nadruk op cool. Qua bouwkwaliteit kan je er niks op aanmerken. Het ding voelt erg solide.

5 likes

Ook minder dan Omega en Breitling van circa 10 jaar geleden?

Net binnen, de army van @Sjaak kan me aansluiten bij wat @Colnago zegt; gewoon heel cool, onderscheidend uiterlijk. Mooi in z’n soort😉

13 likes

Zekers, mag best een beetje ronde vorm in zitten

10 likes

Wat tof! Gefeliciteerd Hein. Mooi horloge. :ok_hand:

1 like

Dus het heeft de afwerking van een horloge van 600 euro? Dat is wel teleurstellend.

Kijk maar eens rond in dit topic. Ik heb nog niets aan te merken gehad op de afwerking van Doxa. Alles voelt solide en degelijk. Ook de dikke lagen verf op de wijzers en de lume vindt ik altijd prima in orde. Doxa is prima uit te proberen, als het niet bevalt gooi je hem in het blauw.

1 like

Lekker Hein! Die ken ik :sunglasses:. Geniet ervan, blijft een zeer tof horloge.

1 like

Ja… daar wacht ik op! :sweat_smile:

2 likes

Waar haal jij die prijs vandaan dan?
De 300 kost iets van €2800 ofzo …
Dus ik weet niet wat je persoonlijk gewend bent qua kwaliteit maar ik heb de afgelopen jaren nogal wat horloges gehad in allerlei prijsklassen en kwaliteiten, zo heb ik nu een 300 van Doxa en bijvoorbeeld een speedmaster en een aantal vintage Certina horloges.
Die Certina’s zijn niet zo kostbaar als bv een speedmaster maar ik denk dat het kwalitatief misschien wel op gelijke hoogte verkeerd.
Dus dat heeft niet altijd persé met de prijs te maken vindt ik persoonlijk…

1 like

Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Je zei eerder:

Daarom dacht ik dat je bedoelde dat het de kwaliteit heeft van een horloge van 600 euro (150 x 4 letters)

1 like

En voor de rest van de prijs heb je een erg mooi horloge, dus cosc en dergelijke enzo, zelf kijk ik daar niet zo naar, Doxa is voor mij voor een groot deel ook jeugd sentiment.
De sub spookte al van jongs af aan (pre internet) door m’n hoofd zonder dat ik überhaupt wist hoe het er precies uitzag😂
Vroeger op de camping als kleine jongen eens tegen een roman van Clive Cussler aangelopen (de verdwijning van de"lady Flamborough") daar hadden we Dirk Pitt die wel eens op z’n Oranje Doxa keek hoe laat het was, inmiddels zijn we 35-40 jaar verder en loop ik om die reden met een bespottelijk duur horloge rond​:rofl::rofl::rofl:

4 likes

Hier kan ik me echt niet in vinden. En daarnaast is de waarde natuurlijk niet helemaal objectief, een micro brand voor minder geld, kan ook heel mooie afwerking leveren, waar een A merk veel meer vraagt voor diezelfde afwerking.

Zoals door anderen aangegeven, de afwerking van doxa is meer dan prima! Gewoon zoals het hoort bij het type horloge en de prijs die daarvoor gerekend wordt.

Ja klopt, had er bij jou ook al naar zitten kijken, en bij sjaal bleef ie me maar trekken. Nu toch de trekker maar overgehaald en een leuke inruil kunnen doen om de pijn te verzachten😉

2 likes

De Sub 200T Caribbean is binnen :muscle:t2:

18 likes

Een kort bezoekje van opa Doxa, toen hij zag wat ervan zijn nakomeling was geworden, keerde hij tevreden huiswaarts en ging met een blij gevoel weer liggen in zijn verzamelbox.

5 likes

Blij thuis gekomen en verteld aan zijn broer Jumbo wat hij had gezien, werd ook hij nieuwsgierig en wou ook even komen kijken, ook Doxa Jumbo was zeer tevreden en keerde terug naar de verzamelbox en ze hebben nog uren nagepraat over al het moois dat ze hadden gezien.

3 likes

Bij Doxa moet ik altijd denken aan Jacques Cousteau. Toevallig kwam ik dit boekje tegen op Amazon en heb ik dat besteld. :smiley: Leuk om daar iets meer over te leren.

7 likes