Doxa only

Mijn voorkeur gaat uit naar matblauw op rubber en oranje op staal. :ok_hand:t2: Morgen komt iemand langs met een aantal type 300 varianten, dus ik ben benieuwd naar de verschillen als ik ze naast elkaar zie.

3 likes

Zit hem in het formaat volgens mij. Op de site staat dat een 200T 39mm is en een 300T 42,5mm.

1 like

Klopt, ik had het al even opgezocht. De 200T heeft bovendien geen HEV (‘Helium Release Ventiel’) en kan tot 20ATM druk aan. De 300T heeft wel een HEV en kan tot 1200 meter (120ATM).

De 300T is het grote broertje, in vele opzichten. Zal met zijn 186g. ook wel een stuk zwaarder zijn …

1 like

Nou die Ammies die gebruiken geen metric system. Dus om het hun makkelijker te maken is de 300T in feet en de 300 in meter. Orgineel waren ze allemaal in meter als ik het goed heb.
Toevallig ook nog een grootte markt daar bij de koibois :cowboy_hat_face:
Ook gebruiken ze het Navy non- decomp tijden systeem en die waren in feet.

8 likes

Ah Okej, ik zou ze in ieder geval allebei wel eens willen proberen. Vind de kleurstelling van de sharkhunter vooral mooi. Subtiel een oranje wijzer ipv de volledige wijzerplaat. Helaas wordt het haast nergens verkocht.

Als je nieuw zoekt, Bouman in Culemborg is de enige Nederlandse AD volgens mij. Maar wat die op (locatie op) voorraad heeft daar heb ik geen idee van.

1 like

Ik gebruik even jouw mooie vintage professional 300T
Je ziet dat het hier in meters is aangegeven.

7 likes

Bekend mee idd, maat van me heeft ook interesse in doxa. Dus daar moeten we eens langs. Helaas wel 2 uur rijden vanuit het noorden van Nederland :sweat_smile:

All in, love it! :clap:t2::partying_face::wink:

1 like

300 prof wordt het dus​:grin::+1:

1 like

Ik mag me hier ook melden. Deze professional voor een mooi prijsje mogen overnemen van een oosterbuur:

20 likes

Lekkere aanwinst Koen! :star_struck:
Nogmaals van harte en veel draagplezier.

1 like

Zo, eindelijk tijd om even een kiekje te plaatsen … :sunglasses:
Ben er nog steeds zéér content mee. Zo’n SUB smoelt lekker eigenwijs en op de pols ligt 'ie ook goed. Ik heb vooralsnog geen minpunten kunnen ontdekken en ben dan ook blij dat ik deze mag dragen. Grote blij!

20 likes

Goeiemorgen :coffee:

13 likes

Deze middag mijn eerste complimenten ooit gekregen (van vreemden) over het horloge dat ik aan het dragen was. “Gave kleur oranje” en “mooie kast en voelt kwalitatief” kreeg ik te horen. Zelf dragen ze allemaal geen horloges (hier en daar een smartwatch :sweat_smile:), dus heb ze een beetje kunnen uitleggen over het horloge dat ik nog maar 1 dag in bezit heb! Leuke ervaring :slight_smile:

3 likes

Ja, dat doen doxa’s :grinning: ik heb het ook mogen meemaken, gebeurt inderdaad veel meer met de doxa dan met andere horloge’s. De speedmaster staat hier op 2 omdat veel mensen die kunnen hetkennen.

2 likes

Grappig is dat hè? Ik had het dus ook mogen meemaken en dat gelijk op de allereerste dag!
Heb Squales, blauwe smp300 en een hoop verschillende Seiko’s gedragen, maar nooit iets.

2 likes

Yello submarien

16 likes

Dag vijf … :shark: :diving_mask:

Hoe leuk is dat hè?! Ik werk zelf momenteel in een omgeving waar niemand wat geeft om horloges en waar smartwatches de norm zijn (of helemaal niks). Dus hier geen complimenten. De Sharkhunter is natuurlijk ook wat minder opvallend. :wink:

:star_struck: … ineens zin in een citroenijsje! :sunglasses:

11 likes

Proficiat met je prachtige Doxa professional.
En een leuke Teckel. Ik heb ook zo’n bodyguard.

Hij rookt sinds kort medicinale Cannabis voor de “rust” zegt hij maar daar merk ik nog niks van :rofl:

3 likes