Doxa only

Oh, die wil ik er ook nog wel bij hebben, helaas niet meer te vinden

1 like

Dat dacht ik ook, maar het is me toch gelukt om er eentje te vinden.

De verkoper had een gebruikt exemplaar te koop staan op Chrono24.com.
Contact gezocht en … helaas, die was al verkocht. F#cK!

Mocht ik serieus geinteresseerd zijn in een Doxa Sub 750T GMT Divingstar, dan had hij nog een nieuwe in z’n collectie welke hij bij hoge uitzondering wel van de hand wilde doen.
Gelijk om wat foto’s gevraagd en, niet geheel onbelangrijk, de verkoop prijs.

Foto’s hadden me gelijk te pakken maar toen hij zei dat ik deze nieuwe voor dezelfde prijs kon overnemen als waar hij de gebruikte voor verkocht had werd het wel heel interessant.

Uiteindelijk tot overeenstemming gekomen en aangezien ik min of meer gedwongen werd door een tijdelijk brandstof debacle in Frankrijk om via Zwitserland naar Spanje te reizen zou ik eerst nog het horloge in levende lijve kunnen bekijken alvorens het daadwerkelijk te kopen.

Bij aankomst de Doxa Sub bekeken en … BAM … die is van mij!
Omdat ik hem bij de verkoper afhaalde ging er ook nog eens 150 Euro van de overeengekomen prijs af. Bij het aftikken van de Euro’s gaf hij verder nog eens 50 Euro terug aan mijn twee dochtertjes. Om te delen en in hun spaarpotjes te stoppen.

Had ik hem uiteindelijk goedkoop? Nou nee, maar ik heb in ieder geval minder betaald dan waarvoor ze op the Doxa Sub site staan. Verder geen gedonder met invoerrechten of exchange rates dus win - win.

Ik ben d’r blij mee en dat tikt … telt!

7 likes

Mooi! (Die kleurpotloden dan he)

11 likes

Doxa Sub at work …

7 likes

Ik dacht eerst dat het de Eifeltoren was, maar toen zag ik je forumnaam :grinning:

1 like

:slight_smile:

Zeker nog nooit de Eiffel toren gezien dan!?

Verder ben ik wel benieuwd nu of je m’n forum naam moest googlen of dat je zomaar wist waar dat vandaan kwam?

Steeds met bewondering naar Doxa’s gekeken, mocht ik ze in levende lijve zien en passen zou ik verkocht zijn denk ik :yum:

1 like

Toolpusher wist ik. Mijn broer heeft op een booreiland gewerkt, vandaar.

Als je een in de buurt ban Den Bosch of Amsterdam bent miet je dat maar laten weten, dan zorg ik dat de Doxa om mijn pols zit.

1 like

Als je op de CH- Doxa site naar de duikers gaat kom je direct op de Doxa.com website met prijzen in dollars. Kan je deze niet in CH of EU bestellen ivm invoerrechten vanuit USA?

Volgens mij verzend Doxa gewoon vanuit Europa, dacht vanuit Oostenrijk.

Nee, gebruik even de zoekfunctie, dan vind je meer hierover. Doxa is zeer eigenwijs, moet via USA lopen, terwijl de Zwitserse horloges via Oostenrijk uitgeleverd worden…

Same here. In Amsterdam kan je de mijne aanschouwen (dus de 1200t sharkhunter)

1 like

Toch raar dat een Zwitsers horloge enkel nieuw verkrijgbaar is via de USA-omweg. Wat ik ook niet zo tof vind is dat de garantie niet overdraagbaar is als je deze verkoopt. Maar het zijn en blijven mooie horloges, zullen helaas wel altijd exoten blijven in de EU met deze bedrijfsvoering.

Weet je dat zeker? In de bepalingen staat:

  1. US Customers, please read: Please note that your watch will ship directly from the factory in Biel/Switzerland. The customs and duties 4.5% will be prepaid by DOXA.

We zullen gauw zekerheid hebben. Ik heb hen volgend bericht gestuurd:

"Hello Doxa,

I like the Doxa divers a lot. I am EU-based (Belgium). Is it possible to order the dive watches in Europe or do they always have to be shipped from the USA?

Best regards,"

Ik was misschien niet volledig; [quote=“Skyjack, post:32, topic:78973”]
Doxa is zeer eigenwijs, betaling moet voor Europese klanten toch via USA lopen, terwijl de Zwitserse horloges via Oostenrijk uitgeleverd worden…
[/quote]

Is mij toendertijd door klantenservice zo uitgelegd en mijn Doxa kwam inderdaad vanuit Oostenrijk met pakketdienst. ( Wat niet uitsluit dat dit intussen aangepast zou kunnen zijn :wink:)

1 like

Staat er nu eentje op eBay

http://www.ebay.com/itm/DOXA-SUB-750T-GMT-Divingstar-Yellow-Dial-Stainless-Steel-Watch-With-Box-Card-/161989142332

Hey Skyjack,

Dus dan heb je geen douanekosten moeten bijbetalen voor het horloge?
Dan rest enkel de evt. nadelige omrekening €/$?
Dan wordt dit een haalbaardere kaart, raar dat ze dan zo betrekkelijk zeldzaam zijn alhier.

Mvg,

John

Nee, Johngo,

Je moet inderdaad geen importkosten betalen, maar de $-prijs op de website zegt niets voor een Europese klant. Doxa geeft een aparte prijs voor Europese klanten, gebaseerd op wisselkoers, import/btw en wat onduidelijke factoren. Reken er normaal gesproken op dat je voor een USA prijs van $2000,-, hier minimaal 2200 eur gaat betalen…

Daarom zijn ze wellicht toch zeldzaam hier :wink: