Doxa only

Hoe is dat boek?

1 like

Fantastisch, iets wat elke Doxa liefhebber hoort te lezen zou ik zeggen.
Wel zonde dat de print kwaliteit veel slechter is dan de 50 jarige editie

Dit…

versus dit

Maar dat is een tik van mij omdat ik familie in de drukkerij industrie heb.

1 like

Zojuist DE Doxa actie film gekeken die elke Doxa dan hoort te kennen.
Schrijver Dr Clive Cussler bekend van de Dirk Pitt avonturen boeken serie was een Doxa fan en de held in zijn boeken is een duiker welke de Professional draagt.
In 2005 is er een verfilming geweest met de geweldige avonturenfilm Sahara

unnamed

Een must see!!! Maar wees gewaarschuwd, daarna wil je helemaal een oranje hebben!!!

edit: op de foto zie je een sub600t!. Naar aanleiding van de film is er een limited edition uitgebracht met de tekst Dirk Pitt op de wijzerplaat.

2 likes

Is geen Rolex uitvinding maar Rolex heeft het systeem verbeterd. Zowel Doxa als Citizen was eerder met dit systeem en destijds hebben Doxa en Rolex samengewerkt voor de ontwikkeling van de helium escape valve. Mischien dat ze toen meteen het glidelock systeem gezien hebben.

Maar meteen gedaan. :yum:
Moet wel wennen hoor aan dat Oranje, mocht ik hem ooit kunnen ruilen tegen een 1200T Carribean in dezelfde staat, zou ik er serieus over nadenken.

7 likes

Caribbean 1200T is top, maar dit is natuurlijk dé kleur!

Al vind ik de gele mooier :sunglasses:

11 likes

Nieuwe shark mesh is binnen!

Weer een van Strapcode. In vergelijking met de vorige die ik bij hen paar jaar terug gekocht had is het een lichte teleurstelling… Voor meer geld heeft deze minder mooie minder platte schakels. Had mijn oude nooit weg moeten doen :sob:. Lesson learned. (Terugsturen kan niet meer want heb er meteen een krasje op gezet :joy:.)

Maar genoeg getreurd. Staat prima, draagt lekker.

Effe snelle keukentafel met slecht licht foto:

5 likes

Band toch teruggestuurd… :joy:

Weer effe op de Barton. Top bandjes, zeker voor of het geld (of sowieso eigenlijk)

8 likes

13 likes

Nieuwe motor op m’n ruim 100 jaar oude Hjorth draaibank gemonteerd en uitgelijnd dus even de schuur in gedoken als het ware…

6 likes

Hoe werkt dat beitelhouder?

1 like

Daar zet je een stuk automaten staal klem in maar ik gebruik hem voornamelijk om hout mee te draaien.

1 like

Terug op de BOR

10 likes

18 likes

Fijne collectie zo👌

Ik ben al geruime tijd erg gecharmeerd van deze Doxa duikers maar ik heb er nog nooit 1 om de pols gehad en kan mij ook niet herinneren of ik ze ooit ergens ben tegengekomen🤔
Misschien een domme vraag maar kun je de verschillende Doxa uitvoeringen ergens passen?

3 likes

+1

Volgens mij niet; ze hebben geen winkels in ieder geval of AD. Verkoop is geheel online.

1 like

Misschien zijn er mensen op het forum die bereid zijn om je even te laten passen/kijken.
Bij mij mag je langskomen als je in de buurt bent stuur maar een pbtje.

5 likes

Dank je Jantrom, top​:+1::blush:
Voelt vreemd om een horloge online te bestellen zonder deze ooit om de pols gezien te hebben😊
De Divingstar met gele wijzerplaat lijkt mij een prachtige klok!
Sub 300 is 42,5 mm en als ik goed geïnformeerd ben is de 1500T 47mm?

1 like