Doxa only

Doxa sub 600T

18 likes

Wat een rust zo met die witte wijzerset! :ok_hand:

Hier ook even :+1:

Poseidon :trident:

16 likes

Lekkâh😎

1 like

Mag deze er hier ook tussendoor? :grin:

10 likes

Mooi horloge!!

Wel even de link met Doxa toelichten :grinning::+1:

1 like

Het feit dat Jenny nu eigenaar is van Doxa bedoel je? :grin:
Terwijl het destijds het zusje was van Doxa.

3 likes

Heeft @Eddio laatst gedaan…:sweat_smile::+1:t2:

2 likes

yes wakker worden @XXoF :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: De kasten van Doxa worden al sinds de jaren 70 door Jenny gemaakt en tegenwoordig is Jenny ook al jaren eigenaar van Doxa.

6 likes

Ehhh nee… Jenny is al lang eigenaar van Doxa en toen ze geen eigenaar waren maakten ze de kasten voor Doxa sinds ongeveer de jaren 70. En tot aan de introductie van de sub serie maakte Squale de kasten voor Doxa.
Het is dus niet zomaar een zusje maar een vergeten groot merk.

by the way, fantastisch horloge trouwens…

1 like

Dank je!
Jenny is eigenlijk sinds een aantal jaren vanaf na de quartz crisis eigenaar van Doxa toch?

1 like

Interessant onderwerp heren!
Ik dacht dat ik aardig bij was wat betreft geschiedenis Jenny en Doxa; meest genoemde zaken zijn me bekend, maar ikzou graag meer weten over kasten productie door Jenny in de jaren 70?
Voor/tijdens Synchron of /Aubry?

1 like

Zo ver zit ik daar niet in, trommels rijkt mijn kennis verder😉

1 like

ik moet er heel even induiken… @Jtrommel @Skyjack
ik had al wat meer info die ik aan de NA tekst wilde toevoegen waaronder de link met Squale.

1 like

Sinds ‘97 volgens mij.
Daarvoor, jaren 70, wel eens begrepen dat er ontwerp kennis werd uitgewisseld tussen Jenny/Doxa, maar kasten maken (begin) jaren 70 wist ik niet

1 like

Nee ik ook niet…

Klopt, eigenaar sinds 1997.

2 likes

Jenny was net als Squale bekend om het in opdracht maken van kasten en ontwerpen en de kwaliteit ervan. Jenny heeft meegeholpen met de design ontwikkeling van de bekende Doxa serie als ik het goed heb, even zoeken.

1 like

Iemand trouwens een idee van de reële waarde van deze Jenny?
Want ik zag wat online prijzen maar daar schrok ik nogal van…
De prof is nog niet uit mijn gedachten verdwenen​:wink::grin:

2 likes