Doxa only

Met de Aquadive NA kon ik meteen een vergelijk doen waar ik al heel lang nieuwsgierig naar was.

Isofrane (geel) vs Borealis strap (oranje)
139 dollar ex shipping vs 43 dollar ex shipping.

In de laatste foto zie je dat er wat rafeltjes in de gaatjes zitten bij de Borealis. Maar deze heeft weer geen lijn aan de zijkant zitten. Soort rubber is wel anders, de bekende vanille geur is wel te vinden bij Isofrane maar niet bij de Borealis. Qua dikte zijn ze gelijk en qua soepelheid zijn ze bijna gelijk. De Borealis is iets soepeler. De buckel is iets scherper afgewerkt bij de Isofrane dan de Borealis, zie de achterzijde van de Borealis. Beide hebben een geschroefde pin.
Als laatste nog iets wat me opviel met de zonnebril op. Onder gepolariseerd licht zie je donkere en lichtere vlekken bij de Borealis wat je niet ziet bij de Isofrane. Onder normaal licht zie je dit niet. Spannend, nee, maar vond het grappig om te vermelden en weet niet wat de oorzaak ervan kan zijn.

Normaal licht

Gepolariseerd licht

Dus wat wordt het?
Tja kijk naar de fotos en oordeel zelf. Mijn persoonlijle mening is dat ik het bestaansrecht van Isofrane niet zie met zo een prijsverschil behalve dat Borealis geen geel heeft in het assortiment. En vergeet ook het volgende niet, Borealis verkoopt vanuit Portugal dus geen extra kosten. Ik gok, maar weet het niet zeker, dat net als de Aquadive, Aquastar aankoop hier nog btw bovenop komt.

Tja,
persoonlijke conclusie, een no brainer, Borealis!

Maar ja telt de heritage van Isofrane ook mee?
Wat vinden jullie?

Isofrane vs Borealis
  • Isofrane
  • Borealis

0 stemmers

2 likes

mooie review!

1 like

Tropic! geel/oranje alleen in 20mm
Euro 95,- op de stoep uit Duitsland

1 like

16 likes

Top horloge, heel cool. Maar de combi met deze band, geen succes imho…

1 like

mee eens, is het net niet. Maar wat een horloge man man man…

1 like

Ik hou stug vast aan the real deal. Echte Isofrane en anders gewoon niet.

1 like

De band is een originele NOS super soepele Tropic sport uit ongeveer dezelfde periode. Ik vind het zelf geen slechte combinatie :grin:

6 likes

Maar heb je dan ooit een Borealis in het echt ervaren?
Mooi dat dit legendarische merk terug is natuurlijk maar Borealis heeft jaren het gat perfect opgevuld toen ze nog in de vergetelheid zaten. En mischien mensen ook weer warm gemaakt voor een type band die men anders niet kenden.

oeef meen je. Dat maakt het horloge wel af, qua leeftijd helemaal compleet. Nice. Maar boven alles, die Doxa is pure waanzin, wat mooi deze Silverlung!!!

Coole review. Ik vind de borealis ook verreweg de beste ISO kloon, maar zou toch gaan voor de real deal!

Mag hier trouwens ook mee doen, deze is nog op HF:

Gaaf ding! Alleen de searambler blijft ook lonken… deze ‘hobby’ :wink:

Gr, HJR

9 likes

Nee dat niet. Wel een Obris Morgan, maar die viel tegen. Toegegeven op basis van jouw fotos zie ik wel dat borealis meer gelijkenis toont met isofrane dan OM dat doet.
Toch heb ik bij bepaalde zaken toch liever het origineel. Het prijsverschil is aanzienlijk, maar hoeveel van die bandjes heb je nu echt nodig? 1 misschien 2 en dan is dat prijsverschil het voor mij wel waard for the real deal.

2 likes

Okay dan, jullie je zin. Doen we er eentje met een isofrane :grinning:

4 likes

Isofrane :sunglasses:

13 likes

Is dit een tropic? Het lijkt net een zwart lederen rally strap. Bizar hoe foto’s kunnen vertekenen. Maar nogmaals wat een supergaaf horloge!

Ook een vrij bizarre combi trouwens!

Hee, die heb ik ook! Lekker hoor!

Oke… De Obris Morgan ken ik dan weer niet. Maar ik hoor dit meerdere zeggen, de naam en de faam is toch wat lonkt. En ik begrijp het. De Aquadive zelf heb ik niet alleen op de looks gekocht maar ook vanwege de naam en faam. De link naar een rijke geschiedenis. En voor velen is een horloge meer dan de optelsom van de onderdelen, dit lijkt dus ook te gelden voor straps.

1 like

damn nog een… man man man wat mooi!

Was ook voor de grap. Ik draag mijn reverso natuurlijk niet op een rubberen duikersband. Dat is niet hoe het hoort!

3 likes