deze is heel vet, welke is dit?
Dacht de Artix moonphase
Ik vroeg mij oprecht net af wanneer deze gemeld zou worden.
Stond ook op mijn radar na wat gegoogle vandaag. Ik weet niet of ik een einzeiger wil maar deze ga ik absoluut wel om de pols slingeren.
Binnenkort maar even bij wat AD’ s langs om één en ander te proberen.
Dit is gewoon top. Spreek als ervaringsdeskundige. Hij zit heerlijk om de pols en de allogatorband is topkwaliteit met een vlindersluiting. Uit mijn longines collectie is dit echt de fijnste. Het uurwerk loopt erg secuur. Hij kost inmiddels 2700 euro, maar is op de bekende duitse sites redelijker geprijsd te krijgen. Je hebt em in 40 en 42mm . 40 is degene die mooist is.
De mooiste optie binnen budget is m.i. de Longines die al tweemaal is langs gekomen. Behoorlijk boven budget de JLC MUT Moon.
Vet cool deze
De Mühle Glashütte Teutonia Bluemoon.
https://www.watchtime.net/app/uploads/2022/04/MG_Teutonia-IV-BlueMoon.jpg
Graag gedaan.
Goede suggestie!
Doet me wel aan de IWC Portofino denken…
Het is een totaal andere vibe. Niks tegen de Portofino, maar de Mühle is qua lug-vorm, middenkast, bezel en indices zo totaal anders dan een Portofino… Bedenk ook dat de Portofino over tijd een Teutonischer uiterlijk heeft gekregen. Eerdere referenties zagen er zo uit:
Dat waren typische eind jaren 80 blobs, en die kiezelvorm is er nog steeds goeddeels. In 2022 zag het er zo uit:
Soit, hij is ietsje strenger, maar lijkt nog steeds een soort kiezelsteen, zo rond aan de zijkant, en nog steeds een beetje blobby lugs. Als je dat afzet tegen deze middenkast van een Mühle Glashütte Teutonia zie je dat dat andere koek is:
Kortom: De indices zijn breder en strenger van vorm, het verticale borstelwerk over de zijkant is redelijk uniek, het feit dat de middenkast tussen een uitstekende bezel en achterplaat licht… Da’s echt behoorlijk ver van het jaren 80 / 90 ontwerp van de Portofino verwijderd.
De Bluemoon is een tandje moderner gemaakt dan mijn Teutonia, want de bezel is afgevlakt en scherper gemaakt, en de zijkant is strenger. Dat staat nog verder van de blobby portofino af.
De Teutonia had vroeger bladwijzers, in de versie die ik heb, dus, maar deze bluemoon heeft Lange-achtige lans-wijzers die bij mijn weten nog nooit op een Portofino hebben gezeten. De Portofino is, in mijn beleving, met stick wijzers, bladwijzers en Breguet-wijzers geproduceerd.
Als je alle details even negeert heeft het er wel wat van weg.
Wat zijn er toch veel vette moonphase dressers.
Zoals we in het oosten zeggen: muk heb’m
Iets sportiever en betaalbaarder de Echo Neutra
https://echoneutra.com/product/averau-39-moon-phase-big-moon-pvd/