Duiken met de zon!

Geweldig leuke duiker! Ik denk dat dit ook mijn volgende vakantie klokje gaat worden. Succes met de zoektocht naar een goede band en veel draagplezier gewenst!

malus65 Schreef:

Mooie klok, lijkt een beetje op de Starfish
divers.
Ik heb een vroege (Kinetic) variant:

http://farm6.staticflickr.com/5309/5625153837_8792
6f30fd_b.jpg
Seiko Kinetic 5M42 Starfish by Malus65, on Flickr

Daar lijken ze hem inderdaad op gebaseerd te hebben. Solar Starfish. :):wink:
Ik moet zeggen dat ik dat Solar wel grappig vind hoor. Al heb ik ook de (veel) duurdere modellen in mijn handen gehad , waarbij ik toch een wat goedkope/raar-plasticachtige indruk kreeg, met name dan de plaat.Als het hier niet op zou staan zou je het zo vlug niet weten.Deze via Seiko Nederland niet leverbaar. Wat is dat toch soms ? Dacht eerst dat hij ook volledig stil was (?), maar als je goed luistert hoor je hem HEEL zachtjes…

Je hebt gelijk, ik ben ook niet weg van die Seiko-banden, maar zo zijn ze in elk geval draagbaar. Voor die Italiaanse banden moet je Marco (mcfr) even een bericht sturen, want volgens mij heb ik hem er vaker positief over gehoord. Hij zal weten waar je ze kunt kopen. Verder zit ik niet zo in de rubberbanden, want die draag ik zelden. Mijn Seiko duikers draag ik altijd op nato of op een Morellota cordura. Dat vind ik een mooie en prettig dragende textielband.

MeistersingerFan Schreef:

JackW Schreef:


Heel erg mooi, gefeliciteerd! Je kan het bandje
altijd nog even ‘rond’ in een glas kokend water
leggen, dan neemt het in elk geval de vorm van
je
pols aan. Draagt al een stuk comfortabeler.

Dank voor de tip.
Tja. Nou hij is echt stug ! Gaat zeer doen.
Niets ten nadele van Seiko , maar het lijkt wel
hardplastic…

Ik zit niet zo in de bandjes , een Hirsch heeft
weer geen 20 naar 22mm geloof ik…Die Italiaanse
uit die review zijn prachtig maar weet ik weer
niet goed te bestellen??..Die dragen ze
binnenstebuiten ?
Hoe heet zo’n ander ding , Maratec ?

Een lekkere zachte rubberband lijkt me wel wat.

Gefeliciteerd wat een gaaf model, die had ik echt nog nooit gezien!!

Leuk model maar die bezel is niet rond en daar wordt ik dwangmatig van! Wel leuk die nieuwe zonneklokken van onze Japanse publiekslieveling.

Het is Maratac, met 3 A’s.
Die hebben banden met inkepingen bij de aanzet.

Inmiddels ben ik ook over gegaan tot aanschaf van de leuke duikert :slight_smile:
Bij binnenkomst zal de nieuwe aanwinst uiteraard getoond worden.

JackW Schreef:
Voor die Italiaanse banden moet je

Marco (mcfr) even een bericht sturen, want volgens
mij heb ik hem er vaker positief over gehoord. Hij
zal weten waar je ze kunt kopen.

Ik had er ook meer over gelezen dan eigen ervaring, maar sinds kort heb ik er een gekocht bij http://stores.ebay.nl/Holbens-Fine-Watch-Bands?_rdc=1 en het zit goed. Ruikt naar vanille. Niks mis mee :slight_smile:

Hier nog een leuke pagina over de ‘nieuwere’ Starfish bezels. Ik vind de solar toch specialer dan de huidige automatics.

Hij staat je goed!

MeistersingerFan Schreef:

Die duikersband is veel te stug! Ik denk ook niet
dat dat nog goedkomt.

Oef, ik kan me die ook nog herinneren. Bij m’n Monster had ik toen ook zulke rubberen bandjes erbij gekocht. Kreeg er flink prints van in m’n pols. Rode wel te verstaan. :frowning:

basl Schreef:

Hier nog een leuke pagina over de 'nieuwere’
Starfish bezels. Ik vind de solar toch specialer
dan de huidige automatics.

http://yeomanseiko.com/2010/05/15/seiko-starfish-d
iver-skz283k/

je kan er dus een monster band aandoen en dan is het nog origineel ook…

Mooie klok hoor! Een tijdje geleden kwam ik em tegen toen ik wat aan het rondneuzen was naar een leuke solar of kinetic. Heb het toch maar niet gedaan vanwege de starfish vorm (bang dat het snel tegen gaat staan) maar toch blijft het een leuke klok om te zien :slight_smile: