Duiker en/of GMT… wat dragen jullie?

Deze iets voor jou
https://www.horlogeforum.nl/t/tudor-black-bay-58-gmt/571540?u=apmv

4 likes

Deze HBC002J1:

IMG_3579
IMG_3580

Hij lijkt groot volgens de specs met 42mm maar draagt echt een stuk kleiner. Is met de nieuwe sluiting met on the fly adjustment, dus je kunt ‘m makkelijk groter zetten voor over je wetsuit.

Is een GMT dmv de extra wijzer, maar wel echt nog een duiker omdat de bezel een duikring heeft ipv een GMT urenring.

En echt een van de mooist afgewerkte horloges in zijn prijsklasse. Nieuw normaal 1900, via SoloJapan grijs geimporteerd voor 1540 geloof ik in NL.

Als je een donkergroene wil, kun je de HBC001J checken.

3 likes

GMT en kan onder water.

4 likes

Precies 40mm

5 likes

Heb je gelijk je deco time te pakken (als je zonder nitrox duikt)

3 likes

En, als je 1mm oprekt, dit is wat je zou moeten willen.

Flyer gmt met duikbezel.

2 likes

40mm is prima voor 90% van de polsen.

Verkijk je alleen niet op de verhouding horloge versus pols op de foto’s hier op HF.
Het horloge lijkt vaak groter op de foto’s dan in het echt.

40mm is een perfecte maat voor een duiker bij een man. Een 34 of 36mm duiker ziet er niet uit vind ik.
Neem een icon, een submariner! :wink: wel rond de 10k.

Kijk zeker ook eens naar Steinhartwatches. Zeer goede kwaliteit en onder de 1k.

2 likes

Duiken en GMT …

dat zou dan deze moeten zijn…

Wat nog een belangrijk aspect is bij de keuze van je GMT … is het een ‘home/office’ of ‘travel’ GMT …

1 like

De Doxa die hierboven genoemd is, is de meest veelzijdige optie. Waarom? Je gaat daadwerkelijk duiken, deze horloges zijn gebouwd als een tank. De GMT-wijzer valt niet heel erg op, maar is wel functioneel voor die paar keer per dag dat je denkt “hoelaat is het nu thuis?”

Zoek je toch een iets bekender merk, dan is dit de beste optie die alles afvinkt:

Goede outsider, maar lijkt mij iets te shiny om daadwerkelijk mee te duiken en een ondergeschikt uurwerk aan de Tudor:

3 likes

Ik heb zelf inmiddels aardig veel GMT’s gehad en weer verkocht, ze blijven op de 1 of andere manier helemaal niet plakken. Het ontwerp is echt extreem belangrijk bij een GMT.

Tot ik de Citizen Series 8 GMT vorige week binnen kreeg had ik er vrede mee dat het misschien niet mijn type horloge is. De Series 8 is dus mijn advies.

Tweedehands tussen de 500 en 750 euro, nieuw rond de 1000.

Mocht je niet perse een permanente 2-tijdenoplossing willen, dan zou ik ook naar een Radio controlled Citizen kijken. Die herken je aan het zendmast-achtige symbool als verlengstuk van de secondewijzer.

1 like

Een Rolex GMT staat eigenlijk ook nog op mijn wishlist. Voor nu zoek ik echter nog een beetje een beater horloge onder de 4-5k, waar ik me op reis wat minder zorgen om hoef te maken. Met een Batman duiken zou ik eerlijk gezegd ook wel spannend vinden :rofl:

2 likes

Breitling superocean, weet niet of ze GMT hebben maar erg gaaf.
Longines HydroConques GMT is ook lekker.

1 like

Of die witte van @daffie. Gooi hem er nog maar eens in Daf!

2 likes

Voor mij, op reis, ook heel belangrijk: me in ieder geval geen zorgen hoeven maken om m’n horloge en alleen maar genieten en mooie en fijne ervaringen opdoen!
Mijn persoonlijk mening: ik ken de cultuur van een land waar ik naartoe reis vaak minder goed en kan ook lastiger inschatten waar het veilig is om een duurder horloge te dragen. Maar belangrijker: in veel landen ligt de welvaart een stuk lager dan in ons rijke kikkerlandje. En ik vind het gewoon niet zo chic om daar dan te gaan rondlopen met een horloge ter waarde van het jaarsalaris (of meer) van een local. Dat voelt voor mij gewoon niet helemaal goed.

Verder draag ik, op reis, altijd een horloge dat goed waterdicht is en een GMT-functie is idd ook leuk.

Voor mij is dat op dit moment de HGP GMT diver. Een leuk Frans liefhebbersmerk, met een stukkie historie, robuust gebouwd horloge (met de originele Monnin 844 kast) en, hoewel op papier groter, draagt het bescheiden en zeer comfortabel. Voor mij echt een keeper, waarmee ik nog heel veel mooie reizen ga maken!

M.a.w. tophorloge voor een vriendenprijs… :muscle:
Hier te koop.
DIVER 200M GMT AUTOMATIC – HGP - Dive Watches
Oh en de after sales van HGP is ook prima! :+1:

5 likes

:saluting_face::grinning: @MHadd

5 likes

Christopher Ward heeft net een nieuwe diver/GMT aangekondigd, de Biscay. Misschien is dat wat voor je?

1 like

Geen GMT, 39,5 mm

2 likes

Is alleen niet om mee te duiken. De verkoper vreesde zelfs om met de 5bar wr te gaan zwemmen…

Dan lijkt de Revelot Fiffer beter bij zn wensen te passen.

2 likes

Ik vind alleen n duiker zonder de duikring niet echt n duiker.

1 like

O, ik had het verkeerde draadje gepost, de Revelot bedoel ik inderdaad. :face_with_peeking_eye:

1 like