Ik vind het een mooi horloge, alleen ik wil van Eddie van Timefactors nog geen bandje kopen. Wat een onprettige man om zaken mee te doen. (Op de plaats van ‘onprettige man’ moet je eigenlijk een ander, korter woord lezen - maar dan grijpt de moderator terecht in!)
Ik wilde wat bestellen via zijn site: uitverkocht, ander horloge: uitverkocht. Na mijn mailtje wat hij dan wel heeft, kwam dit terug (letterlijk, via knippen en plakken): I provide the site “as is” Menno. If it works, it works and if it doesn’t, it doesn’t. If you don’t like it, don’t use it.
Nog geen bandje dus. Geeft je te raden hoe zijn service is als het horloge kapot gaat. Maar goed, het blijft een mooi horloge! Anders had ik ook niet op zijn site gekeken.
Ik zou toch proberen om een MM te bemachtigen die al binnen de EU is. Scheelt je toch zo’n 20%! (idd de BTW en de kosten van de vervoerder/inklaarder). Maar hij blijft fantastisch!
Heb alles al meegemaakt met Eddie, kapotte PRS 5(gewoon een nieuwe gekregen), mijn creditcard die het niet doet (op mijn bankbetaling van 10 GBP moest hij
7 GBP provisie betalen aan zijn bank)en de service bleef altijd picobello.
En op de site staat altijd heel duidelijk wat wel en niet voorradig is.
Wellicht eerst even naar de site van Hans Anders?:)o:)o:P:P
Ik dacht dat ik het duidelijk geschreven had, maar ik lees nu dat het idd. niet volledig was; ik snap je Hans Anders verwijzing, maar dat is hier niet van toepassing!
Ook horloges waar niet ‘uitverkocht’ bij staat, blijken niet langer voorradig. De site was (is?) niet up to date. Dat was de reden dat ik hem direct een mailtje stuurde met de vraag wat hij wel had; gewoon een overzichtslijstje was al voldoende geweest. Zijn reactie heb je gelezen.
Aan de andere kant, natuurlijk kan ik hem op een slecht moment getroffen hebben en is jouw ervaring misschien meer maatgevend voor hem. Maar dat neemt niet weg dat hij bij mij -net als bij jou- maar 1 kans krijgt voor een eerste indruk. En wat mij betreft is die negatief.
MM zal nooit van zijn leven gebeuren. Veel te duur voor deze sloeber. Maar 'n Sumo lijkt me wel mooi en een 6309-7040 is ook wel lekker! Andere suggesties nog even na-pluizen incl.de Precista’s.
Oef! Eddie heeft net een nieuw model aan het assortiment toegevoegd, de PRS-50B. Andere dial (zonder dat “no radiation”) , en met een acrylen dome. Vintage style dress-duiker?
Ik zou gaan voor de Sumo.
Heb zelf de zwarte en de oranje en wil nu ook de blauwe???
Het draagt geweldig en loopt zeer precies.
Veel succes met je keuze
gr Edward
Van de Sumo zul je denk ik geen spijt krijgen.
Ik heb louter positieve reacties over deze klok gelezen.
Ik heb zelf ook meerdere malen op het punt gestaan er één aan te schaffen.
Wat me tot nu toe heeft tegengehouden is het feit dat er geen saffier glas op zit (is dit natuurlijk wel mogelijk - Robbie) en de in mijn ogen wat scheve verhouding tussen het formaat van de kast en de bandaanzet. Bij een kastdiameter van 45 mm hoort minimaal een aanzet van 22mm. Volgens mij versmalt de band ook nog eens naar 18 mm bij de sluiting. Ik zou graag eens van een Sumo-bezitter horen hoe die hierover denkt.
Had in het begin dezelfde gedachte over de verhouding HORLOGE-BANDAANZET van de SUMO.
Maar eenmaal een aantal keer gedragen valt dit totaal niet meer op.
Ik vind het zelf een van de “lekkerste” horloges om te dragen
[quote]1. SBDC001 Sumo Black – I’m the original owner, purchased it in May 2007. This is one of my favorite watch and most reluctant to let go. Watch is in good condition I would rate 85-90%. This was one of my daily-wear watch when I first started on Seiko so you’ll find general swirls and scratches on the bracelet from desk diving. But case, bezel and crystal is overall in very good condition with very minor marks. Come with box, paper and full links. Price $380
[/quote]
samengesteld uit twee Seiko Landmonsters: de oranje wijzerplaat van de SNM037 is vervangen door de zwarte van de SNM035. Een mooie kleurcombinatie. Let op dit is wel een grote landduiker. Cool hè?
In mijn ogen de eleganste sportieve duikhorloge: Seamaster 300 (a la pierce brosnan bond). Zit alleen een stuk boven je budget, zelfs oude non-co-axial versie, zelfs tweedehands.
Op eBay kun je rond 400 euro een schot wagen op een Maurice lacroix miros duikers http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200356432319
Is ook nog eens een chronometer (COSC gecertificeerd) en een limited edition. Er schijnt ook een bruine versie te bestaan.