Duikhorloges only (Deel 1)

16 likes

Pelagos draagt heerlijk met dit warme weer ;-).

16 likes

Komt niet verder dan een koude douche, maar hij duikt wel lekker in de zomer…

16 likes

14 likes

16 likes

Toch weer een lekker makkelijke pak&ga in de collectie :sunglasses:

De echte duikers zullen het merk zeker kennen van de Scuba apparatuur, en Scubapro liet bij diverse horlogemerken, of alleen in licentie, duikhorloges maken. Denk aan Seiko en Breitling en misschien ook door Squale/Buren, totdat het allemaal computers en digitale timers werden.

Ik zoek er nog een doos bij. Als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag ! Blauw of zwart, jaren 80 of later.

13 likes

Ook hier een pelagos HLD


Vandaag nog gedragen. En inderdaad, draagt lekker weg in deze weersomstandigheden.

Zeg nee, dan krijg je er twee. Ook nog deze duikert in huis.

12 likes

10 likes

Ooojheeee en het is niet eens een duiker💦

13 likes

Bevalt hij nog goed? Volgens mij echt wel een ‘toolwatch’, zo volledig geborsteld ook.

1 like

Ja heel goed, is denk ik wel een blijvertje hoor :ok_hand:

Volgens mij wel eens gelezen dat dit een ‘geflopte’ serie rond de eeuwwisseling was? Als ik er even snel op google, heb ik diverse hits die allen bij dezelfde handelaar met een verkocht exemplaar uitkomen. Weet jij meer van dit model Scubapro?

1 like

Die foto zou hier ook niet misstaan. :smile:

1 like

Ik heb er bar weinig over kunnen vinden helaas. Er staat op Uhrforum een draadje over 2 andere exemplaren waar ik wat bij geschreven heb inzake echtheid en logo, en de afwijkende uurwijzer.

logo klein

Maar door Scubapro Duitsland is bevestigd dat het een correct jaren 80/90 logo is en terug te vinden in de catalogi en bij andere producties, zoals de Breitling rechtsboven.

Ik denk ze een aantal partijen toestemming gaven om in licentie te produceren en ze hebben er zelf geen verdere informatie over jammer genoeg. De PVD uitvoering kan best voor 1 dealer of land zijn geweest ?

Verder vind ik het een prima horloge voor zon-zee-tuin-tennis !

6 likes

Ik vermoed ook zo iets inderdaad.
eigenlijk toch verbazingwekkend hoe weinig er soms bekend is over bepaalde modellen. De kastenmaker van de Scubapro 500 blijft ook nog steeds gissen…

Zeker :+1:

2 likes

Mijn 500 :wink:

17 likes

Top :+1: Ik wilde perse quartz anders was die het geworden :smiley:

6 likes

7 likes

Mijn nieuwe aanwinst gelijk even nat gemaakt op het strand. Voelt goed!

11 likes