Duikhorloges only (Deel 1)

12 likes

4 likes

Een dikke en luxe duiker…

12 likes

De band niet nee. Begrijp me niet verkeerd, I :heartpulse: Aquis. Maar euh…

Dikke band

Dikke aansluiting op de kast.

En dan dit “zielige” spring bar pinnetje wat de boel bij elkaar houdt bij de duik extentie.

Dan denk ik toch wel. Oris hou nu op met zo dik doen. Of alles bullet proof, of gewoon alles normaal.

5 likes

:grinning:

7 likes

16 likes

17 likes

11 likes

Allen maar Seiko duikers

17 likes


Mijn duikers

19 likes

10 likes

7 likes

Heel mooi en heel apart !
Zie boven ver terug al mijn duikers.
Tweede van boven!

1 like

Klopt had ik al gedeeld, stom. :grimacing:

1 like

De laatste nog niet die heb ik voor de kerst gekocht :blush:

Nou zit het wel dubbel vast :thinking: Als dat pinnetje breekt, zit het nog steeds bij elkaar door de sluiting zelf. Denk ik.
Zelfde foto als die van jou, alleen dan anders :point_down:t4:


Die eerste schakel bovenop je duim zit (klik) je namelijk vast IN de sluiting.

Dus als dat pinnetje breekt, lijkt het alsof de hele boel nog in elkaar zit vanwege de sluiting zelf :face_with_monocle:

Nou is elke band, van elke horloge, natuurlijk zo sterk als zijn zwakste schakel : een pinnetje :neutral_face:

1 like

Ik ben ook niet bang dat het pinnetje breekt.

Bij mijn andere oris is dat pinnetje niet helemaal lekker door lomp te zijn met mijn springbar tool. Maar daardoor springt aan een kant het pinnetje niet meer naar buiten en zit hij dus maar aan een kant vast in de fijnafstelling. Gevolg dat ik hem even op rubber heb gezet. En toen ik hem op rubber zette en daar eens zo naar zat te kijken vond ik het wel komisch.

Bij de bandenswap moet je met een schroevendraaier een ca. 2mm pin uit de lugs halen om de band te wisselen. En bij de sluiting doet een gewone springbar het zelfde werk.

Hadden gewone sprinbars bij de lugs dan ook niet gewoon voldaan? Of hadden ze bij de duik extentie dan ook niet iets van 2mm overkill moeten maken?
Ik weet het, bij het ene hadden we het ontwerp van de aquis niet gehad en bij de ander hadden we een lompe sluiting gehad.

Maakt niet uit. Het ontwerp ziet er prima uit. Niet te veel bij nadenken.

:point_up_2: fixed that for you

1 like

Beetje aan het crossposten, ben erg blij met de foto’s die ik vandaag gemaakt heb :blush:

18 likes

15 likes

Dit is wel echt een dijk van een Seiko duiker. De originele Captain Willard!

2 likes