Duikhorloges only (Deel 1)

@vouwfietser ? ETA en grondige renovatie :+1:t3:

2 likes

8 likes

@RobdeFries ries Ik heb tientallen van die ETA’s gedaan geen probleem.
Het kan nog een erg leuk horloge worden.

3 likes

Mijn SKX :grin:

15 likes

Had nog een canvasbandje liggen van een Samsung Smart(door-geef-luik)watch. Ooit in een opwelling aangeschaft en ook gauw weer afscheid van genomen.
Bandje past ook op mijn Monster.
Ik zelf vind het niet misstaan.

6 likes

I concur :slight_smile: :+1:

1 like


(crosspost) :grinning_face_with_smiling_eyes:

14 likes

Erg toffe combi!

1 like

Jij hebt meer duikers dan ik sokken. :smile:

Wat een divers(e :drum:) collectie toch, leuk om modellen voor het eerst te zien, zoals de Edox Hydro-Sub.

2 likes

Zwarte duiker :black_heart:

13 likes

Nieuwe aanwinst?

echt zonde dat de Ploprof weg is trouwens! Je had een waanzinnig mooie set te koop!!! :heart_eyes:

1 like

Nee deze heb ik sinds december al… samen met de blauwe Pelagos :ok_hand:t3: Ja die set was niet te overtreffen… alleen nog met een zwarte Isofrane erbij :sweat_smile:

1 like

Waarom heb je hem weg gedaan? Ik vind de Ploprof echt een unieke legendarische verschijning…

1 like

17 likes

13 likes

10 likes

13 likes

15 likes

12 likes

Niet alle merken nemen de moeite om aan deze certificering te voldoen. Rolex bijvoorbeeld certificeert de Submariner (en Ocean Dweller) niet. Volgens mij is het in het geval van Rolex meer een kwestie van dat ze denken dat ze het zelf beter kunnen :slight_smile:

Leuk aan de ISO certificering is dat de daadwerkelijke diepte tot waar het horloge waterdicht is, minimaal 125% moet zijn van de waarde die op de wijzerplaat staat. Een Seiko SKX is dus eigenlijk minimaal 250m wr, niet 200.

De waarde die op de wijzerplaat staat is 80% van de waarde tot waar het horloge getest is, dat wil niet zeggen dat dit de maximale waarde is. In theorie maakt het voor de daadwerkelijke waterdichtheid dus niet zoveel uit of er 300 of 200m op de wijzerplaat staat. Een goed voorbeeld hiervan zijn de issued Citizen NY0040’s van de Italiaanse marine. Dit zijn dezelfde horloges als de civiele modellen, maar ze zijn getest tot 125% van 500m, waardoor ze 500m op de caseback hebben staan.

Een ander punt waar nogal eens overheen gelezen wordt is dat de bandjes (en de aanzet) ook getest worden. Aan beide zijden van het horloge moet een gewicht van 20kg kunnen hangen zonder dat de band breekt of losschiet. Dit is de reden dat Seiko en Citizen voor hun ISO gecertificeerde duikhorloges andere spring bars gebruiken dan voor hun andere (sport)horloges.

Ook worden o.a. fysieke en thermische schok getest. Daarom weet je met een ISO-duiker dat je sowieso een robuust horloge koopt.

8 likes