Duikhorloges only (Deel 1)

Ook de mm300 oogt kleiner is 44mm.

16 likes

Een luxe glimmert inderdaad :sweat_smile: Eentje waar het woordje fors voor mag staan! Afgelopen week heb ik de kleinere maar net zo iconische SLA043J1 gedragen… toen moest ik wel even wennen aan de DeepSea! Maar het wende weer snel moet ik zeggen… het is een lekkere en mooie duiker :ok_hand:t3:

@CADirk en @JJlind De Tuna en MM300 zijn twee dikke duikers maar erg afwijkend qua model ten opzichte van elkaar… de MM300 heb ik ook gehad en is door de afwijkende vorm (model) een heel ander horloge dan de DeapSea. De MM300 is op papier volgens mij ook 44mm maar oogt een stuk kleiner!

Ik heb eens een topic gemaakt SD43 vs MM300… maar de SD43 is ook weer anders en minder hoog als de DeepSea.

1 like

Dan lijkt hij misschien meer op deze.
Oriënt saturation.

Deze draagt best lekker :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Die heeft liggen likken aan een SD43 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, denk andersom 46mm hoogte weet ik zonet niet, maar stuk groter dan de mm300 en de sd43.:grinning_face_with_smiling_eyes::sweat_smile:

1 like

Even opgezocht 16.6 mm 1mm minder dan de deepsea.

1 like

Alle sla’s zijn wel mooie horloges, jij hebt er zowieso twee van de mooiste.:joy:

1 like

Eens :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Denk dat ik de sla033 de rechter toch net wat mooier en vooral apparter vind, beide wel seiko topduikers.:+1::+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Van de twee draagt de 033 ook het lekkerst moet ik zeggen. Die pannenkoek ligt lekker op je pols :sweat_smile:

1 like

Die SLA modellen zijn leuk, maar mij te duur en eigenlijk ben ik meer een quartz dan een automaatgebruiker.

Als referentie een “standaard” Citizen, een redelijk topmodel op basis van klassieke techniek van Seiko en dan Casio. De band zorgt er ook wel voor hoe goed een horloge draagt, de Citizen is licht genoeg om op het rubber te gebruiken, de Seiko zit op een zware MN strap die erg goed past en de Frogman heeft een band die ontzettend stevig is en daarom het gewicht goed in balans houdt.

9 likes

Nou die seiko tuna en de frogman zijn nou ook niet bepaald goedkope horloges, zijn echte topproducten.:+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Die frogman had ik een paar jaar geleden nieuw met iets van 50% korting. Een duitse juwelier die de voorraad de deur uit wilde hebben voor de zaak werd overgenomen. Voor 490 euro een prima koop. Daarnaast heb ik als reserve nog een extra band en 2 bezels weten te vinden, dus deze gaat nog wel een paar jaar mee.

2 likes

Ik heb deze gehad, maar droeg hem te weinig is toch wel een brok.:grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik dacht dat je ook een MR-G hebt, deze heb ik i.p.v. de frogman gekocht, stond in het blauwe gedeelte, super comfortabel.:yum:

5 likes

12 likes

Prachtig duo :star_struck:

2 likes

12 likes

Absoluut waar! Deze staat zeker in mijn top 3, tot nu toe. Ook de Captain Willard staat daar in.

Een prima deal gemaakt inderdaad.