On the dot.
Bedankt!
Mooi en welkom
Lekkere binnenkomer. Mooie foto ook!
“Echte” als in de 2018 re-issue, de goud/zwarte solar variant was me iets te klein en ik had toen redelijk m’n zinnen gezet op een 1000 meter tuna. De “bumblebee” had ik al eens bekeken (SBBN027) bij de Seiko Boutique in Amsterdam, maar de echt tot bijna spiegelglans gepolijste shroud vond ik toen wat minder.
Later is het dus deze geworden, het enige dat echt goed glimt zijn de wijzers, de rest is allemaal een soort zacht gesatineerd en reflecteert bijna niet.
Het valt me ook op hoe klein hij draagt inderdaad. Ik draag meestal kleinere horloges dus was een beetje bezorgd of de 46,5mm diameter me wel zou passen. Als ik m’n schuifmaat erbij pak is het puur de shroud die 'm zo groot maakt. Als je de schroud weg zou denken heeft de kast dezelfde afmetingen als een SKX007 (42 x 46 mm). Het glas/de wijzerplaat is zelfs kleiner, met 30 mm is deze hetzelfde als van mijn 36 mm Tudor.
Ik houd de Tudor hier een klein beetje hoger, zodat het glas ongeveer dezelfde afstand tot de camera heeft als bij de Seiko.
Heeft weinig zin om deze daarvoor weg te doen. Echt fondsen maak je hier niet mee vrij dus lekker erbij houden en doorsparen voor wat anders.
1000m, 300m en “standaard” Citizen als vergelijking (heeft een grotere lengte).
Die Citizen is wel klein op de pols naar mijn idee.
Die 300m is ook gaaf zeg. Ik zie wel dat we een iets andere polsmaat hebben, zo zit die Citizen bij mij
Zo daar mag je wel meer van posten.