Duur willen is triest. Veel geld willen uitgeven, of kunnen, is wat anders…
Een echte horloge liefhebber heeft niet alleen dure klokjes. De echte horloge liefhebber heeft ook minder dure stukken die, zoals bijvoorbeeld een Skx, hun waarde hebben bewezen in de “horlogelarij”.
Wanneer je miljonair bent en je de duurste Rolexen en Pateks kunt kopen, maakt je dat nog niet perse horloge liefhebber en/of verzamelaar.
Veel geld of niet. Doesn’t matter.
Volgens mij zeg je precies hetzelfde ???
Ik ben bang dat een aantal lieden het verschil niet weten en kennen tussen duur en veel geld…
Vooruit… ik ben in een goede bui en laat je hier mee wegkomen.
Dat is natuurlijk maar net van je smaak afhankelijk, en ook is duur een relatief begrip.
Duur is niet relatief. Niet altijd.
Een nieuwe Opel Astra voor € 100.000,00 is duur. Maar € 100.000,00 is weldegelijk heel veel geld.
Een nieuwe Rolls Royce voor € 5.000,00 is goedkoop.
Hahahahahaaa!!!
Als je het geld er niet voor hebt, is het nog steeds te duur.
Daarnaast reageer ik uiteraard op wat je zegt over horloges, niet op belachelijk geprijsde artikelen
Als iemand het geld er niet voor heeft, kost het product teveel geld voor het betreffende individu.
Maar dat wil dan nog niet zeggen dat het betreffende product duur is.
Voorbeeld:
Wanneer er een speciale aanbieding bij Schaap&Citroen is voor een splinternieuwe Submariner no-date voor zeg, € 5.000,00, is dat niet duur voor zo een klokje. Maar nog steeds teveel geld om uit te geven voor veel mensen.
Zo zie ik die nuance. Ik weet niet goed of ik dat zo duidelijk uitleg en of je mijn zienswijze begrijpt, maar ik denk dat we elkaar wel snappen.
Volgens mij (google) kan het beide.
persé of per se
Ja, daarom is duur dus een relatief begrip zoals ik zei?
Maar goed, ik weet niet of dit een discussie is die verder veel zin heeft om te gaan voeren
Nee welnee geen discussie waard.
Denk dat we hetzelfde bedoelen ook.
Klopt, maar in je post was je ‘persé / per se’ vergeten te vermelden …
Denk het ook. Hoe dan ook, jij hebt het internet vandaag gewonnen wat mij betreft.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je zoal in je collectie hebt?