dutch forces

Ik vind het best een leuk klokje! En voor wat betreft die marketing praat, zou het niet zo zijn dat ieder merk dit doet en 99,99% ge-hyped is door marketing praat…

hcptdg Schreef:

En wie zou ze dit dan moeten verbieden? Er is
geen enkele officiële connectie tussen dit "merk"
en welk onderdeel van het lager dan ook. Het is
vette bullshitpraat.

+1…
Net als MTM horloges. Heel goede marketing…
Groet Kontiki.

Ik had gelezen dat de minister het merk wel een leuke manier vond om de jonge(re) generaties toch weer wat meer aan te spreken. Dus ja, ook het ministerie ziet het als leuke marketing, maar dan voor Defensie.

Het klokje is ook hartstikke leuk en ja, het is ook gewoon marketing, maar dat maakt het klokje niet minder leuk.
En het is wat menkepie zegt, tegenwoordig is het bij 99.99% van de merken gehypet door marketingpraat.

hcptdg Schreef:

En wie zou ze dit dan moeten verbieden? Er is
geen enkele officiële connectie tussen dit "merk"
en welk onderdeel van het lager dan ook. Het is
vette bullshitpraat.

Hans denk aan je hart. :wink:

Het zgn. verhaal erachter doet me nooit wat, ik vindt het gewoon een leuk klokje.
Vooral de dubbele band vindt ik wel apart. De tekst achterop is toch hardstikke leuk.

groetjes Lenno

NickW Schreef:

Ik had gelezen dat de minister het merk wel een
leuke manier vond om de jonge(re) generaties toch
weer wat meer aan te spreken. Dus ja, ook het
ministerie ziet het als leuke marketing, maar dan
voor Defensie.

Ik ben heel benieuwd waar die uitspraak van de Minister te lezen is. Heb je daar informatie over?

Ik zal eens zoeken, heb het gister nog gelezen ergens…
Weet alleen even niet meer waar, maar ik zal eens kijken

hcptdg Schreef:

NickW Schreef:

Ik had gelezen dat de minister het merk wel een
leuke manier vond om de jonge(re) generaties
toch
ministerie ziet het als leuke marketing, maar
dan
voor Defensie.

Ik ben heel benieuwd waar die uitspraak van de
Minister te lezen is. Heb je daar informatie over?

je houd maar niet op he?

Excuses het was niet een uitspraak van de minister maar het was een Luitenant-Generaal…
Het staat op de site van Dutchforces:

Strijdkrachten en mode
Luitenant-Generaal F.H. Meulman, Plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten, was heel duidelijk over de steun van het Ministerie van Defensie voor Dutch Forces. “Het is mooi om te zien hoe mode en de strijdkrachten bij elkaar passen. Dutch Forces weerspiegelt de trots en de rijke geschiedenis van onze krijgsmacht en plaatst ons waar we zichtbaar willen zijn; midden in de samenleving. Wij willen jonge mensen op een eigentijdse manier aanspreken en dat gebeurt met dit merk.”

Ik vind wel, hij heeft het mooi verwoord. Zegt dus ook niet dat het officiële defensie producten zijn, maar dat het een mooie weerspiegeling is van de krijgsmacht. En zo moet je het denk ik ook zien, een weerspiegeling met een eerbetoon aan bepaalde squadrons.

Orisfan Schreef:

hcptdg Schreef:

NickW Schreef:

Ik had gelezen dat de minister het merk wel
een

leuke manier vond om de jonge(re) generaties
toch
ministerie ziet het als leuke marketing, maar
dan
voor Defensie.

Ik ben heel benieuwd waar die uitspraak van de
Minister te lezen is. Heb je daar informatie
over?

je houd maar niet op he?

Houdt is met dt.

NickW Schreef:

Excuses het was niet een uitspraak van de minister
maar het was een Luitenant-Generaal…
Het staat op de site van Dutchforces:

Strijdkrachten en mode
Luitenant-Generaal F.H. Meulman, Plaatsvervangend
Commandant der Strijdkrachten, was heel duidelijk
over de steun van het Ministerie van Defensie voor
Dutch Forces. “Het is mooi om te zien hoe mode en
de strijdkrachten bij elkaar passen. Dutch Forces
weerspiegelt de trots en de rijke geschiedenis van
onze krijgsmacht en plaatst ons waar we zichtbaar
willen zijn; midden in de samenleving. Wij willen
jonge mensen op een eigentijdse manier aanspreken
en dat gebeurt met dit merk.”

Ik vind wel, hij heeft het mooi verwoord. Zegt dus
ook niet dat het officiële defensie producten
zijn, maar dat het een mooie weerspiegeling is van
de krijgsmacht. En zo moet je het denk ik ook
zien, een weerspiegeling met een eerbetoon aan
bepaalde squadrons.

Wie?:smiley:

http://www.defensie.nl/organisatie/defensie/militaire_leiding/plaatsvervangend_commandant_der_strijdkrachten

hcptdg Schreef:

Wie?:smiley:

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2008/03/03/4688204/Nieuwe_Plaatsvervangend_Commandant_der_Strijdkrachten

Die :smiley:

En hier nog wat info over hem…
http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2013/05/30/46205991/Samenwerker_Meulman_geridderd

Is dus recent met pensioen gegaan… Er staat ook geen datum bij het stukje op de Dutchforces-site dus dan is het blijkbaar een wat ouder stukje erop.

Beste HCPTDG,
Je hebt een persoonlijk bericht.
Jur

Hey een chillpil.

:slight_smile:

Die man (militair) zegt dus eigenlijk alleen dat hij ze wel mooi vindt. Zegt meer over zijn smaak dan over het standpunt van Defensie t.a.v. (het bestaan van) dit horlogemerk, volgens mij. Misschien op persoonlijke titel gezegd tijdens een feestje of zo? :wink:

Weerspiegeling van de Krijgsmacht. Dan liever een horloge dat meer inhoud en minder uiterlijk als focus uitstraalt, maar da’s mijn mening.

Andere merken doen het ook hoor… Schermen met patenten die de lading niet dekken, verzonnen historie, etc.

Een paar van die klokjes uitdelen aan een paar soldaten en ja, ze worden in het leger gedragen… :sunglasses:

marnix.moed Schreef:

Een paar van die klokjes uitdelen aan een paar
soldaten en ja, ze worden in het leger gedragen…
:sunglasses:

je kunt er ook een paar bij het Koninklijk huis over het hek gooien en dan zeggen “Hofleverancier”

( misschien t.z.t. een idee voor Arie ??? )

Het predicaat “hofleverancier” ligt iets anders. Niet elke hofleverancier levert aan de koning en vv.
Maar je punt is duidelijk. :slight_smile:

haakie Schreef:

Het predicaat “hofleverancier” ligt iets anders.
Niet elke hofleverancier levert aan de koning en
vv.
Maar je punt is duidelijk. :slight_smile:

Leveren aan het hof is in het geheel geen voorwaarde…volgens mij is het predikaat gewoon als een jubileum verbonden aan een X aantal bedrijfsjaren.

haakie Schreef:

Het predicaat “hofleverancier” ligt iets anders.
Niet elke hofleverancier levert aan de koning en
vv.

En dat hoeft ook niet: “De titel ‘Hofleverancier’ en het bijbehorende wapenschild is bestemd voor kleine en middelgrote bedrijven met een regionale uitstraling, die minstens honderd jaar bestaan en een onberispelijke reputatie hebben. Ze hoeven niet per se aan het Hof te leveren.” :wink: