Echte Patek Philippe ?

Met alle opzichtige fouten had hij het zelf ook kunnen zien.

Verder was zijn bericht oorspronkelijk zonder foto’s.

Nu schijnt het de laatste tijd niet al te best te gaan met de Zwitserse handel
dus wie weet een voorbode van dat wat gaat komen ?

1 like

Wat doet je op basis van deze foto’s denken dat hij er verdacht goed uit ziet?

Ik zie het niet.

2 likes

In m’n handen ziet er er uitstekend uit. Op de foto’s zijn idd veel details beter te zien. Verder heb ik geen kennis van horloges.

In ieder geval leuk om hem eens zo te laten bekijken en wat kenners er op los te laten. Dank voor de input iig.

5 likes

Hopelijk is er niet teveel betaald voor deze slechte replica.
Dat caliber alleen al is om te huilen.

Even los van de plakletters op het uurwerk, Google maar eens Patek 5235. Dat is bij mijn weten de enige regulateur die Patek heeft gemaakt. En die ziet er echt heel anders uit.

1 like

Nee, diverse: T en O aan elkaar, ik zie nog een Aen een M rondslingeren.
Verder heeft die Chinees bij de five positions een S ipv een 5 opgeplakt. (ze zien er ook allemaal hetzelfde uit, nietwaar? De letters bedoel ik natuurlijk :wink: )
Ipv gegraveerd zijn de letters en cijfers opgeplakt.
De poinçon de Genève hadden ze er eigenlijk ook nog wel op kunnen plakken.

1 like

2 likes

die plakletters zijn echt cool!

1 like

Er zullen hier maar weinig leden echte ervaring met PP hebben. Ook wij baseren onze info op wat het internet ons biedt.
Dus bedankt voor de credits, maar verwacht er niet teveel van.

Je staat er van te kijken wat er soms boven water komt op een rommelmarkt dus zeg nooit nooit en als je voor de rest nog nooit echt op horloges hebt gelet kan ik me best voorstellen dat het even spannend is geweest :wink:

Even is in dit geval ongeveer 0.82 seconde

Ik ken iemand die ooit bij Sotheby’s heeft gewerkt, die vertelde me dat hij heeft meegemaakt dat een man op de rommelmarkt een super oude atlas had gevonden, deze is toen geveild voor 1,5 miljoen gulden…

Ik wacht nog op zo’n hypotheek verlosser maar ik heb toch ook al aardig wat weggehaald van de rommelmarkt.

Het is helemaal niet onmogelijk dat er ergens een opduikt. Zie ook de “rommelmarkt” vondsten en soortgelijke topics. Mijn eerste vraag hier was ook niet van al te geweldig formaat en sla nog regelmatig de plank mis.
Suuk6 iig met de aanwinsten, wellicht maak je toch een leuke klapper.

1 like

Letters ‘to’ laten los… geeft te denken

Dit is een slap aftreksel van een replica die weer afgeleid was van het origineel.

1 like

Schijnt te kunnen gebeuren. Als je ermee van de trap valt.

2 likes