Echtheidscheck Omega

marnix.moed Schreef:

Jeffreyh1984 Schreef:


marnix.moed Schreef:



helaas, namaak mag niet. ook niet voor
educatieve
functie :frowning:

Dan toch wel?

Hm… weet ik eigenlijk niet zeker… zou het wel
nuttig vinden, zodat je er niet intuimelt.
Misschien dat een moderator hier duidelijkheid in
kan geven. Het wordt niet gewaardeerd om over
replica’s te hebben. Maar mogen posts die helpen
te voorkomen dat je een neppe aan de haak slaat?

Ik begin met les 1, een nieuwe Rolex voor 100 euro
gaat niet ;);):wink:

Les 2. Een Rolex Daytona met een datumvenster is ook niet kosher :smiley:

Bert1 +1 (tu)

Les 3: een echte Rolex wordt niet verkocht door een opdringerige verkoper terwijl je op het strand ligt in Spanje, Thailand, Aruba etc. etc.

Bovendien hebben de meeste Rolexdealers enkel horloges in hun assortiment, terwijl je bij deze “stranddealers” ook terecht kunt voor: Zonnebrillen, zonnebrandcreme, luchtbedden en hoogstwaarschijnlijk je eigen portemonnee. Maar dat merk je gelukkig pas als je 's avonds het diner af wilt rekenen in het restaurant bij die niet zo vriendelijke en ongeduldige ober!!!

Tot zover les 3 :smiley:

Je zou toch een soort van topic kunnen maken met bv info over namaak,en dat de forum leden een deskundig oordeel kunnen geven,en wil je niet kijken dan kijk je niet is zelf je beslissing.

Ok, ik doe ook een duit in het zakje.

Les 4: wantrouw alles waar “genuine” of “real” op staat. Deze regel geldt niet voor leren banden.

Tot zo ver les 4

En, zoals we nu ook weten, wanneer de merknaam niet helemaal juist gespeld is, zoals Lolex en Bleitring… En waarschijnlijk Tac Heuer en zelfs Sieko (:smiley:

Dat was les 5

Dick

Het uurwerk is een ETA 255.461 ( of een variant)die Omega omgedoopt heeft tot 1432

Tot zover niks vreemds.

1 like

Onderduikgevoel… ah Seamaster.

1 like

Is een originele, dit model is nooit zo goed nagemaakt simpelweg omdat het daarvoor niet duur genoeg is bij aanschaf, namaak van dit of soortgelijke modellen herken je van een kilometer afstand aan verkeerd lettertype en slecht afgewerkte kasten,logo’s en wijzerplaten. Over het uurwerk dan niet eens gesproken. Deze is 100% echt. Enige wat je nog kan checken is het referentienummer of dat overeenkomt met het model end at het geen samengesteld horloge is.

1 like