Verdraaid, je hebt gelijk!
Ze waren me niet opgevallen omdat ze live vrijwel niet zichtbaar zijn maar idd…
Nee hoor, deze NA wordt niet verpest, don’t worry. Maar bedankt voor het opmerkzaam maken.
Verdraaid, je hebt gelijk!
Ze waren me niet opgevallen omdat ze live vrijwel niet zichtbaar zijn maar idd…
Nee hoor, deze NA wordt niet verpest, don’t worry. Maar bedankt voor het opmerkzaam maken.
Durf ik niet met zeker zekerheid te zeggen.
Volgens mij hebben ze maar 1 type band maar wellicht verschillende endlinks…
Thanks!
DC56 is zelfde als de DC58 alleen zonder blauwe second hand volgens mij.
Dank je wel voor het opmerkzaam maken!
Deze foto is direkt na het (deels) in elkaar zetten genomen en meteen daarna is hij er goed in gesprongen. Heb wel even met een vergroot app gecheckt…
Leuke recensie, gave band dit. Veel draagplezier!
Dank je wel man, krijg waarempel het idee dat nu eens “het bezit niet direct het einde van het plezier” zou kunnen betekenen…
Prachtige band , degelijkheid spat er vanaf.
En Torx schroefjes… daar gaat mijn monteurs hart sneller van kloppen!
Als ze bij Damasko nu echt slim waren geweest , hadden ze Torx plus schroefjes geplaatst , die kunnen meer moment hebben.
Ze staan iig broederlijk in hetzelfde rijtje op de Damasko site.
Omdat het dezelfde serie is natuurlijk maar het doet vermoeden dat de band ook uitwisselbaar tussen beiden zal zijn. Maar altijd eerst navragen met het serienummer…
Ik ben van huis uit ook techneut en viel bijna van m’n stoel van verbazing dat de schroeven niet gewoon bij de kop afbraken, zo vast zitten ze…
Wat een kwaliteit materiaal moet dat zijn!
Vandaar dus ook de torx plus , minder kans op dol draaien van de schroefjes of de torx schroevendraaier.
Maar torx draai je gelukkig niet zomaar dol.
Materiaal gebruik ben ik wel benieuwd naar , waarschijnlijk een industriele legering en gehard.
Affengeil hoor
Waarschijnlijk zitten ze ook zo knetter vast omdat de legering van de schroefjes het zelfde is als de band.
Gelijke moleculen vinden elkaar leuk… en grijpen zich vast aan elkaar ( even in jip en Janneke taal… )
Staal op staal komt snel los… maar eenmaal flink aangetrokken… dat heb je ondervonden dus.
Zo monteer ik op mijn werk altijd met rvs schroefjes in alu tegen delen , dit "‘snijd’’ zichzelf vast en dus geen hoog moment nodig , geen loctite en trillen nooit los.
Maar ik ben jouw topic aan het onderzeveren , ekskusee
Staat hem top
Zelf ook overwogen, maar toch gegaan voor leer i.v.m. het gewicht. Tijd voor een Damasko Ti
No problem.
Wat ik niet goed begrijp; wanneer de schroefjes heel hard zouden zijn, zijn ze bros en dus breekbaar. Wanneer ze zacht zijn, draai je ze juist makkelijk af.
Het lijkt dus op een gulden middenweg waarbij ze onwaarschijnlijk taai zijn.
Ik kan (moet) echt enorm veel spierkracht gebruiken om ze te lossen en dat voor die kleine afmetingen…
Nou ja, had ik vroeger maar beter op moeten letten bij materialenkennis…
Dat klopt en wanneer je de rvs bouten wel met een heel hoog moment aandraait, voel je het vreten en draai je (wanneer het ooit nog eens los moet) de schroefdraad uit het aluminium.
Dat kan ik me goede voorstellen, aan de andere kant houdt dit gewicht het horloge en de band aardig in balans waardoor het (hoge) klokje niet topzwaar wordt.
Wat weegt de band los?
In de collectie heb ik nog een Bulova Sea King die weegt met de metalen band 235 gr.
Deze heb ik maar op canvas (Miros-Time) gezet, nadeel is dan wel weer dat het enigszins topzwaar is.
Destijds kreeg ik het idee dat de Damasko ook die kant op zou gaan.
Heet van de pers.
De band heeft wel micro verstelling!!!
Ik vroeg me al af waarom Damasko 4 extra buitenlinks meelevert en vond zojuist het antwoord op WUS. Ze zijn iets langer en dienen dus als verstelling, zie picje.
Overigens om een idee van de afmetingen van de schroefjes te geven, een picje naast een pushpin.
Ik heb inmiddels 1 setje langere buitenlinks gemonteerd en er voor gekozen om dat bij de sluiting te doen.
Picje met standaard buitenlinks.
Picje met 1 setje langere buitenlinks.
Ze zijn overigens ook gemerkt zie ik nu…
Onbegrijpelijk dat er geen klein printje met een handleiding bij de levering zit en dit ofwel toevallig moet worden ontdekt danwel van een forum moet komen.
Ik meen het ook niet op hun website gezien te hebben?
Anyway, mijn band bleek gisteravond toch net een tikje te strak te zitten en dat is nu mooi opgelost.
Totally in love now, wat een feel!
Gaaf hoor… echt super kwaliteit! Dank voor de foto’s en info…zeer handig, wie weet het kan nog eens van pas komen.