Edox eigenaren

Heel rustig hier! De colt geniet van een welverdiend rust moment dus mag deze de pols weer omhelzen.


3 likes

4 likes

Blijft een bijzonder merk met eigen stijl.

4 likes

Kon me niet inhouden en het laten liggen, een vintage delfin om de collectie compleet te maken bij zijn grote (nieuwe) broer

6 likes

5 likes


Blijft een geweldig horloge met een zeer eigen stijl

8 likes

Mijn "nieuwste"aanwinst Edox 6000 uit 1970-1979
Wel bijzonder is dat er maar een stand op lijkt te zitten. Ik kan de datum niet verstellen anders dan de uren vooruit te draaien.

4 likes

Weinig polstijd voor deze jongen dus nu maar even wat aandacht geven.


3 likes

Die lijkt wel heel erg op mijn Bluebird.

Er zal ook bij jouw exemplaar wel een snelverzet op zitten. Na het wisselen van de datum rond 12 uur, terugdraaien naar 9 uur en vervolgens weer naar 12. Scheelt je heel wat gedraai.

9 likes

Poeh. Die is erg mooi zeg.

1 like

Mooi exemplaar. Tx voor de tip. Die ga ik zeker proberen. Het lukte me niet om mijn bericht aan te passen maar die 6000 hoorde er niet bij dit model. Dat is van een Lanco uit de jaren 60 die ik binnenkort hoop binnen te krijgen.

1 like

Prachtige band ook (metaal/zwart)

1 like

Deze nog niet tegengekomen op het forum. Ik heb hem van een collega gekregen wiens vader is overleden. Van hem was dit horloge. Wie kan mij iets zinnigs zeggen over deze gebruikte Alfetta? In ieder geval is het een automaat en kan hij ook worden opgewonden. Wat voor binnenwerk zit erin? En wat is de leeftijd (eind '70, begin '80 wellicht)?
Informatie is zeer welkom. Alvast dank.

3 likes

Kan mij vergissen, maar lijkt mij geen automaat wel een handwinder.

1 like

Precieze datum is lastig te zeggen maar met jaren 70/80 zit je wel goed in de buurt!
Dit is een handopwinder en geen automaat, hij heeft namelijk geen rotor dus kan niet op jouw beweging ā€˜opladenā€™.

Inderdaad geen rotor. Dacht dat ie een keer weer aan ging bij het schudden. Maar was waarschijnlijk de laatste adem voordat ie weer moest worden opgewonden.

Deze Edox in 2016 gekocht om een einde te maken aan de horloge verzameling.
Aardige poos vol gehoudenšŸ˜„

Komende tijd weer opzoek naar wat nieuws, waarschijnlijk weer een Omega.

Mooi horloge vind ik dit

6 likes

9 likes

Prachtig :ok_hand::ok_hand:

1 like

Oude foto, ligt nog wel in de horlogekist. :wink:

5 likes