Lastig lastig.
Stel dat ik de conquest classic verkoop en een budget van €1250 pak. Wat dan?
Zoals gezegd: automaat, stalen band, wijzerplaat in kleur, stoer maar niet te lomp (niet meer dan 42 mm en niet te dik/hoog).
Dat woord zie ik wel vaker voorbij komen. Het zegt me niks. Een soort van “Ramadamadingdong” of “Givepeaceachance”.
Wel begrijp ik dat mensen het vaak met sportief, druk, groot, dik en een militaristische geschiedenis associëren. Ik hou het liever beschaafd, maar heb een paar suggesties:
Daarom in de categorie dressy toolwatch de Sinn 556i basisversie. Met bruin, blauw, wit parelmoer, grijs en zwart parelmoer te krijgen, ook op staal:
Ter land de Hamilton H69429931 Khaki Field. 38mm, lekker plat handwindertje. Ook in 40mm Automaat te krijgen met blauwe wijzerplaat en stalen band:
Ter zee de Eza Sealander zwart. Mooie duiker, Nederlandse bodem. Ook in het blauw te krijgen, maar niet op staal:
In de lucht de de Stowa 40mm Klassik, een mooi pilotenhorloge, lekker plat, goed afgewerkt. Ook als Rhodium grijs te krijgen. Niet op staal.
En tot slot in de categorie doe eens totaal wat anders de Mühle Glashütte 29 Medium in zwart op staal. Ook te krijgen in wit:
Allemaal binnen budget, als is de Mühle kiele kiele.
Geen automaat (beiden niet) maar allebei stoere horloges. De ene hét Chinese vliegershorloge, de andere met NASA approval. Stoerder wordt het niet
(foto is een crosspost inderdaad)
Edit: de rechter valt natuurlijk niet binnen je budget, en de linker zou helemaal aan de onderkant daarvan zitten … beiden waren alleen ter demonstratie van wat “stoer” kan zijn
Thanks!
Let me know if you are interested
Die vind ik wel wat hebben! Welke is dat?
Sinn… erg mooi!
Die is wel een stukje groter dan 42mm maar wel een topper
Welk type?
Tja, zoveel mensen zoveel wensen. En nu ook zoveel verschillende suggesties.
Op jou specifieke vraag dacht ik ook aan een Seiko skx007 en turtle.
Maar een Hamilton Khaki vind ik idd ook wel een tikkeltje stoer. Leuk te combineren met bandjes.
Maar wat al eerder voorgesteld om de Long ineens om te ruilen voor een ander uit dat segment.
Voor mij zou dat afhangen van je dagelijkse bezigheden. Als je elke dag met een drilboor aan de slag bent, zou ik eerder voor een turtle gaan, of nog liever een gshock.
Maar als je braafjes achter een Buro zit, dan zou ik ook eerder iets aan het segment van je Longines denken.
Werk op kantoren ter info
Zoals @royke74 terecht opmerkt is dit de 1e generatie Oris Aquis Date 43mm uit 2017. Binnenkort in het blauwe theater omdat hij moet wijken voor een andere aanschaf.
Longines verkopen, skx kopen. Beetje doorsparen, goed zoeken en voor een omega seamaster professional gaan. Ok dan heb je geen nieuw horloge (eerder 1 van 20 jaar oud) maar wel een klassieker. 41mm, lekker dun, stalen band maar doet het ook prima op leer en zelfs op nato (mocht je dat echt willen).
Hmmm ik prefereer toch een horloge van max een paar jaar oud…
Zelf heb ik eerst iets gekocht wat ik echt het meest graag wilde. Een sportief, waterdicht horloge wat tegen een stootje kan. Nu wil ik iets meer richting een netter ogend horloge. Hierbij ga ik braaf, rustig sparen tot ik die stap kan maken en iets koop waar ik blij van word.
De zoektocht is veel leuker dan het bezit. Ga je eerst rustig inlezen, spaar ondertussen verder en je zult zien dat je smaak onderhand nog 10 keer wijzigt tot het eind resultaat.
De jacht is mooier dan de vangst .
Dat klopt wel een beetje, in die zin dat beleef ik ook zo.
Ik weet niet of je het ehbo lijstje in de faq al kent. Anders zou je daarmee je wensen nog kunnen aanscherpen