Een bak vol horloges. Niet alles is zo cool als eerst gehoopt... maar dan!

zij zijn het zelfde, alleen is op een later tijdstip er Heuer op gezet denkelijk, Leonidas is Pre Heuer. Volgens mijn speurtocht van een uur.

er zijn ook modelen waar Heuer en Leonidas op het zelfde uurwerk staat namelijk.

Het is duidelijk dat jij hoopt/denkt dat hij echt is, ik weet zeker van niet maar ieder zijn mening.

Nou ja, snap je wel denk ik. Maar er zijn blijkbaar wel heuer met landeron

Is dan ook niet correct. Leonidas is niet pre-Heuer.
Leonidas is in de vroege jaren 1900 overgenomen door een telg van de Jeanneret familie (dezelfde familie die Excelsior Park bezat), merkwaardig genoeg heeft Leonidas niet zoveel EP mouvements gebruikt.

Het is pas in 1964 dat Leonidas overgenomen werd door Heuer.
Echter maakte Heuer wel degelijk al chronografen vanaf 1910! Waardoor je redenering niet op gaat.

Bingo, Heuer heeft nooit de L48 gebruikt in zijn chronografen.

Dubbel woordwaarde,

Heuers en in het bijzonder dergelijk vroege waren nagenoeg altijd gesigneerd.

Nog nooit in mijn leven een originele gezien. Uitsluitend exemplaren met VJ22 /72 / 23

Dat is dan ook niet waar, Heuer heeft wel degelijk Landeron 189 gebruikt in de Carerra Dato 45 en heel vroege Landeron-Hahn werken gebruikt (enorm zeldzaam)

Dit is dan wel weer juist, is geen originele Heuer noch Omega.

Ik hoop dat je je vergist en er een VJ23 in zat zoals het hoort anders klopte deze effectief niet.

1 like

Jup, je hebt gelijk! Ik heb hem online trouwens teruggevonden. Heeft inmiddels wel een rondreis gehad zo te zien:
http://www.mywatchmart.com/listing/13008-vintage-heuer-chronograph-valjoux-23-yellow-gold/

1 like

Samenvattend. Neen jouw Heuer is niet correct. Neen dat Leonidas verhaal is larie. En neen een Landeron48 heeft nooit in een Heuer gezeten.

2 likes

Bedankt voor je samenvatting. Hoef ik de rest niet te lezenšŸ˜‚

signatuur van heuers uit die periode zouden zo moeten zijn:

1 like

IederƩƩn bedankt voor jullie input. Helaas soms is coole shit gewoon stront​:joy::joy::joy:

2 likes

Wel cool shit?

Ik kan me vergissen, maar die eterna lijkt me solid gold. Een reverso wijzerplaat en een goldfiled backplate van jlc?

Een gouden LeCoultre kast, wat heb je daar voor betaald? :scream:

Kast van eterna?

Bijna voor niks. Ik kwam voor 2 duikhorloges. Dit voor de gok er bij… ongeveer 5 tientjes​:joy::joy::joy:

Dat is wel een leuke meevaller dan

Kast alleen al 30 gramšŸ‘

Ah en deze 2 nog. In die bak zit een hoop antiek. Leuke find.

1 like