Een blauwe speedmaster

knap gedaan en een prachtige kleur blauw!!!

Hier nog eens met nato`s om even uit te proberen. Een mooie leren rallyeband staat op de planning.
[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/Mobile%20Uploads/20150515_200721_zps6fnh328r.jpg.html][/URL]

[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/20150515_190751_zpsmqw1umbx.jpg.html][/URL]

Ik ben nog niet heel tevreden over de broad Arrow wijzers. Ik twijfel er over om toch de originele zilveren moonwatch wijzers, of die van de first in space te monteren zoals op deze foto.

In die zoektocht naar onderdelen kwam ik ook deze tegen en dat wordt mijn volgende project, maar dan met zwarte chrono sec. wijzer :slight_smile:

3 likes

ā€œKnutselenā€ aan een Speedy? :scream:

Ik zou echt zeven kleuren stā€¦t schā€¦ten, ook blauw :yum:

Compliment voor het lef, het resultaat mag er wezen :+1:

Oe, zou het zonde vinden als je de wijzers gaat veranderen. Maken vind ik hem juist wat dressier dan de speedmaster professionalā€¦ Vind de stalen band ook aanzienlijk mooier dan de natoā€™s, leren rally kan ook mooi zijn :wink:

Supergaaf!

Volledig zwarte dial, schitterend.

Vind m geslaagd, maar ben zelf ook fan van de Mitsukoshi dial.

Uiteindelijk vind ik het vooral moedig, want het is toch een beetje heiligschennis :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het horloge zou best wel eens beter afleesbaar kunnen zijn met je huidige broadarrow wijzers, dat vond ik het nadeel van de smalle zilveren speedmaster wijzers van het origineel. Vooral de uurwijzer viel bij wat reflectie gewoon weg tegen de subdials.

Ik vind het nog steeds zoā€™n mooie wijzerplaat, soms mis ik mijn Gemini 4 wel een beetje, sommige dingen moet je eigenlijk niet verkopen.

Ben eigenlijk helemaal geen fan van de ā€˜standaardā€™ speedmaster, maar met deze blauwe Gemini plaat wordt het ineens wel een topper.

mooi, vooral ook met die rode nato !

Mooi en veel draaggenot! Blauw is eveneens mijn geprefereerde kleur. En die blauwe wijzerplaten trekken mij dus nog ietsje meer aan.

HĆ©Ć©l mooi! Geeft iets extra vind ikā€¦

Heel fraai!!!

4 likes

Very nice

Kwijlā€¦ Echt onwijs gaaf. Persoonlijk vind ik hem mooier op staal. Saffieren achterkant is echt een mooie upgrade zodat je het uurwerk kunt bewonderen.

Ben in afwachting van een Speedmaster Reducedā€¦begin als ik dit zie 'n klein beetje spijt te krijgen :disappointed_relieved:
Echt een mooie (en unieke) klok heb je daar!

Ongelofelijk mooi!!

@Royal_Roy - Klopt. Op staal knalt dat blauw er gewoon uitā€¦

@martv - Thanks voor de input. De brede wijzers zijn nu inderdaad goed afleesbaar en met die zilveren subdial zou dat inderdaad een probleem op kunnen leveren.

Mbt spijt van verkoop ā€¦ die ervaring heeft denk ik iedereen wel eens gehad. Soms omdat je het toch niet zo vaak droeg, of om fondsen te werven voor een ander horloge.
Gewoon terugkopenā€¦ en dan uiteindelijk weer verkopenā€¦ en dan nog een keer :slight_smile:

Reduced is ook een heel fijn horloge, hoor! Niks mis mee wat mij betreft.

Niet meer in bezit, maar met plezier gedragen. Di-modell band er op en klaar.
[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/Chronograph/20140613_092949_zpsjgocixxj.jpg.html][/URL]