Een Grand Seiko Quartz ?!?

Uiteindelijk wil je er toch 1.

3 likes

Nee daar heb ik dus helemaal
NIets mee. Handvol modellen dat ik mooi vind zoals een bepaalde cellini maar die gaan weinig draagtijd krijgen

2 likes

Goed antwoord. Nou dan kun je misschien toch eens richting een GS.

2 likes

Kijk eens bij Seiko DFA of VFA.

Zonder Grand.

1 like

Het quarz model Citizen dat GustavM laat zien, kost EUR 15.000.

Wat is je budget?

1 like

En dat bedoel ik… van die alles en niets zeggende antwoorden. Van alle antwoorden hier zijn er een handvol bij benadering concreet te noemen. Het budget om en nabij 2k en daar kom je ‘uit het blauwe’ voor een Quartz GS mee uit de voeten lijkt me

Bedoel je daarmee ook de vintage Seiko Twin Quarz, King Quartz en Superior lijn mee?
Als je die meetelt, dan heb je voor niet eens zo gek veel geld ook wat moois.

2 likes

Zekers. Misschien een paar honderd meer. Maar voor een 37mm quartz tussen 1500-1800 afhankelijk van de staat en leeftijd.

En misschien moet ik wat bijleggen en toch een springdrive gaan. Ik besef sinds kort pas hoe onbewust belangrijk ik een tijdloos design vind

1 like

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn. Maar je vraag was zelf overtuigd mij.
Dus ik zeg alleen maar je stemvork heeft een batterij en een GS Precisie Qwarts heeft een batterij dus wat let je?
En wat weerhoud je? Als het je bij een stemvork uurwerk niet tegen houd zou dat bij een GS ook niet zo moeten zijn.
(Owja een stemvork heeft natuurlijk een mooi glijdende secondewijzer)

In het in mijn profiel
Afgebeelde horloge trok m’n aandacht door het ontwerp
Secundair het uurwerk. Ik ben hierdoor ook echt de eenvoud gaan waarderen en dat zie ik terug in GS. Eenvoud en detail.

Mwoah, makkelijk factor 2 zou ik zeggen, dus echt een direct alternatief zou ik het niet noemen.

Nieuwe, “basis” modellen GS quartz heb je voor nog geen 2k thuis op de mat vanuit Japan, meen ik gelezen te hebben??

Edit: voor wat ik ben gaan geloven koop je met een GS quartz één van de/het best afgewerkte horloge wat je voor dat geld gaat krijgen. De uurwerken horen ook tot de wereldtop. Het zijn alleen veelal relatief basic ogende modellen qua design, vooral de onderste lijn, en voor de echte knallers van wijzerplaten van GS moet je het drievoudige neerleggen. Citizen heeft wat dat betreft gave alternatieven.

4 likes

Klopt. De prijzen die ik noem hebben betrekking op 37mm GS quartz in het Blauwe deel.

GS Quartz en Springdrive verschillen vooral in techniek en niet in tijdloos design.

Quartz loopt nauwkeuriger dan Springdrive maar die heeft wel weer een volledig vloeiend lopende secondewijzer.

Ben ik me van bewust maar GS in het algemeen wel een tijdloos design en schitterende afwerking

1 like

Bulova’s met 262 kHz quartz calibers hebben dat ook…

2 likes

Dan is het m.i. een kwestie van budget:
2k? >> Quartz.
6k? Springdrive, of automaat :man_shrugging:

En die gasten bij GS maar hun stinkende best doen om die wijzer zo exact mogelijk 60x per minuut te laten tikken :stuck_out_tongue:

Ik zie 'm al in z’n harnas klimmen, bewapend met allerhande plaatjes. Straks even 10 minuten inplannen voor z’n lofepistel.

Ik kijk ernaar uit, maar ik ben nu al overtuigd :slight_smile: ik ga er morgen één halen

1 like

Nog wat exen:

Omdat plaatjes 1000 keer meer zeggen dan woorden.

Maar:

• Prachtige gang van de wijzer
  • Bomb proof
  • Vaak redelijk plat en übercomfortabel
  • Minstens 100m WR, één dress-kast uit de elegance serie daargelaten

En een ex:

• Fantastisch uurwerk, accurater dan GS
  • Perpetual calendar
  • 100m WR
  • In de washi uitvoeringen echt heel bijzonder
  • Wel minder mooie gang dan GS

Je weet niets van Citizen, anders zou je dat niet gezegd hebben. De Citizen die @GustavM toont staat nog even twee tandjes boven mijn The Citizen Ibuki, zowel in prijs als qua accuratesse en kast-geometrie.

Hee, ook een puik idee.

Je kunt natuurlijk zelf ook wat gaan googlen, he? Ik bedoel, wij kunnen met informatie aankomen, maar als je je als een luie hork opstelt krijg ik niet de neiging om hier nog veel informatie bij te zoeken.

Dat heeft niks met het uurwerk te maken bij Grand Seiko, maar of je de Heritage banaan-, 44GS-, of 62GS-kast kiest, danwel de Elegance kasten.

Alle kastvormen zijn er met alle uurwerktechnologie. Inclusief mechanisch:

Ik kan hele dagen door met foto’s spammen, maar jij moet uiteindelijk met een wat gerichtere vraag komen. Dit popcorn topic komt op mij lui over.

De antwoorden die je krijgt zijn over het algemeen een weerspiegeling van de kwaliteit van je vraag.

42 likes

Ow jee, @Fate_Amenable_To_Change beantwoordt… :heart:

3 likes