Ik draag het horloge niet meer zodra ik al een advertentie met volledige beschrijving heb aangemaakt.
Ik zou het vrij klote vinden om een serieuze koper teleur te moeten stellen met een slap lulverhaal. Omdat ik zo nodig het horloge nog een paar uur om de pols moest hebben, en uitgerekend op zo’n moment langs het deurkozijn geketst ben bijvoorbeeld.
Vind ik slecht uit te leggen, en komt ook niet serieus over op de potentiële koper.
Als ik een horloge verkoop dan is de liefde meestal voorbij, schoonmaken en wegleggen. Dan gebeurd het wel eens, wanneer een verkooptraject langer duurt, dat je toch weer begint te twijfelen wanneer je het horloge weer uit de doos haalt, om wat voor reden dan ook.
Als ik een horloge verkoop dan heb ik dus al afscheid genomen en draag ik het niet meer (waarbij de belangrijkste reden is dat deze er zo uit moet zien als in de advertentie).
Als ik het horloge te koop heb staan, dan draag ik deze niet meer. Ik vind dat er dan geen gebruikssporen bij mogen komen. Ik heb er dan meestal ook al afscheid van genomen en hoef deze dan ook niet perse te dragen.