Een kistje vol

Mijn beste,

Een prachtige collectie horloges van een gedreven “horlogepassionist“. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hoi Dreski,

Mooie collectie, en een nog mooiere presentatie er van.
Zelf zit ik al een tijdje naar dit soort fraaie kisten te kijken, maar vaak denk ik dan weer, voor dat geld koop ik ook weer een leuk klokje.

Maar je foto heeft mij inmiddels wel over de streep gehaald. Toen ik weer boven kwam en de rommel op mijn nachtkastje zag heb ik er maar even een foto van gemaakt. Ik durf het eigenlijk niet eens meer on-line te zetten. Misschien als een voor - na plaatje, later.

Ik had in jouw geval alleen eigenlijk een kist vol russen verwacht, of is dat één van de 7 andere gevulde kisten? :wink:

Groeten,

Martin

Nou zeven kisten heb ik nog niet vol. Ik heb nog een klein “vierpersoonskistje”. Inderdaad is de aanschafprijs van een kist relatief hoog maar als je veel mooie exemplaren hebt is het het toch wel waard. Deze doos komt overigens van www.kish.nl vandaan. Je betaald geen verzendkosten en hij is heel snel binnen. Onlangs heb ik twee russen verkocht. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Zwitsers en ik ben bang dat ik een opkomend Seiko virus heb. :wink:

Je hebt helemaal gelijk hoor. Dit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBBUNIA7.jpg
kan echt niet meer.
En voor wat betreft de Seiko’s, ik heb mijn oog ook op 1 exemplaar (SKN619). Ik durf nog niet zo goed, ben bang dat ik het virus ook ga krijgen…
En die alpha’s zien er trouwens best fraai uit. slik

Ik had een “korte termijn” wish-list van twee horloges, inmiddels heb ik er drie gekocht, en de lijst bevat er al weer 4…

Groeten,

Martin

Als je van die Rolex af wilt heb ik er een gaatje voor… ehh, kan ik er een gaatje voor maken…? Nee, kan ik er een gaatje IN maken.

Krijg je ook nog foto’s van, die zal ik hier op het forum posten :slight_smile: Ik hoor het wel.

Er stond zo’n kist, van kalfsleder maar liefst, voor 6 klokken in het Bijenkorf krantje. a 90 euro. En ja, voor dat geld koop je inderdaad een leuk Casio klokje…

Behalve een casio klokje koop je er ook bijvoorbeeld ook een nieuwe Seiko 5 of een fraaie zwitsers vintage exemplaar voor. Welliswaar geen grote namen, maar daar gaat het mij niet persé om…
Maar zoals ik al zei, ik ben al om :wink:

Martin

Een mooie verzameling verdient ook een mooi huis. Ik twijfelde ook lang met de aanschaf maar heb er nooit spijt van gehad. Heerlijk om die mooie houten deksel s’morgens te openen en rustig te gaan kijken welke we gaan dragen. Sterker nog als ik thuis kom wissel ik vaak weer van horloge.

Tuurlijk verdient een mooie verzameling een mooie kist, maar mochten budgettaire restricties je nopen tot een mindere keus, kan ik uit ervaring de simpele zwarte dozen van all4watches aanraden. Bijvoorbeeld een fatsoenlijke opbergplaats voor 18 klokjes voor € 155 (dat is incl € 25 verzendkosten verzekerd via GLS).

Heeft ook mooiere, luxueuzere en dus duurdere kistjes trouwens, google maar es op de naam, wil hier niet gaan spammen.

Sjokotof schreef"Bijvoorbeeld een fatsoenlijke opbergplaats voor 18 klokjes voor € 155 (dat is incl € 25 verzendkosten verzekerd via GLS). "

Dat vind ik niet echt goedkoop. Mijn kist was 80 euro incl. verzending.

‘fraaie zwitsers vintage exemplaar’

Voor onder de 100 euro? Wat heb je dan al zoal voor die prijs?

Fraai is natuurlijk een kwestie van smaak. Toch zijn er diverse leuke zwitserse klokjes te vinden op bijv. EBay voor onder de 100 euro. Denk aan merken als Enicar, Rado, Glycine, soms een Tissot. Heb zelfs wel eens een Omega net gemist voor €125…

Groeten,
Martin

dreski Schreef:

Sjokotof schreef"Bijvoorbeeld een fatsoenlijke
opbergplaats voor 18 klokjes voor € 155 (dat is
incl € 25 verzendkosten verzekerd via GLS). "

Dat vind ik niet echt goedkoop. Mijn kist was 80
euro incl. verzending.

Mijn beste,

Op de ‘Rikketik’ van vorig jaar mei, heb ik een vrijwel identieke horlogekist gekocht (zoals die van Dreski) voor € 45,-
Voorts zag ik er nog tal van andere interessante aanbiedingen. Dit bij diverse standhouders.
Dus ‘ sla uw slag’ a.s. Zondag. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

@Dreski
@Tissot62
Ik heb nooit beweerd dat het goedkoop was, ik haakte meer in op het verband tussen doos en inhoud.

De balans tussen prijs en kwaliteit, gezien afwerking, 5.5cm brede vakjes, capaciteit en scharnierwerk is bij deze box alleszins acceptabel naar mijn mening.

Ik moest er per sé een hebben met deze capaciteit, ipv meerdere kleinere boxen. Fools gold is niks voor mij, daarom valt alles met messingbeslag af. Bruin houd ik niet van, ik wilde zwart. Glas wil ik niet, vind de verrassing bij het opendoen juist prettig.

Kijk es op bv http://www.watchlounge.com/wbb2/wl/print.php?threadid=17605&page=3&sid=db6a19edb0024bde58033bc111db2c4c om de afwerking van een aantal andere dozen te zien.

De tip voor de Rikketik houd ik zeker in gedachten!

MartinB Schreef:

Heb zelfs wel eens een Omega net gemist voor
€125…

Groeten,
Martin

Dat je die Omega hebt gemist voor 125 euro, wil niet zeggen dat er 125 euro is op geboden.
De persoon die hem had voor 125 euro had er misschien wel 200 euro op geboden,maar omdat niemand anders een hoger bod deed kreeg hij hem voor 125 euro.
Misschien zijn dit enige troostende gedachte voor jou…

Dat klopt… Even niet bij stil gestaan.
Aan de andere kant, HIJ has hem wel voor 125 euro en ik niet :X

Maakt ook verder niet uit hoor, ik wordt soms een beetje te hebberig van dit soort veilingen. Voor je het weer heb je zoveel koopjes gedaan dat je failliet gaat. Net een vrouw tijdens de opruiming :wink:

Groeten,

Martin

Weer trigger happy, Henrik? :wink:

Jaah! :smiley:
Maar dreski wil er niet aan :frowning:

Hoi henrik

Ik heb nog een franck muller imitatie waar ik graag een gat in zou zien.

Interesse?

Ja hoor Eric, alle imitatie kan van mij dezelfde behandeling krijgen!

Dus heb je er een, stuur me even een pb, dan krijg je mijn adres. Een kijken hoeveel ik er bij elkaar kan krijgen! Ik ben ook benieuwd hoeveel imitatiehorloges op rij ik met 1 kogel kan doorboren… ik gok 4…

Je krijgt 'm niet terug maar wel fotobewijs dat ie het echt niet meer doet :smiley: