Ik probeer zelf ook wat meer te weten te komen over dit model. De afmetingen zijn 36x40mm en ik begreep dat er een 2824 uurwerk in zit.
Ik meen me vaag een post op watchuseek te herinneren dat beweerde dat Eterna aan het eind van de quartz crisis een deel van de productie in Hong Kong deed, en dat een deel van de productie van 5 star daar plaats vond. In ieder geval: horen zeggen en korrel zout nemen.
Wel zou er denk een 2824 in moeten zitten ipv een 12824 (2824 met wat modificaties door Eterna die we tegenwoordig als “top” zouden bestempelen)
Mooie kleur blauw zeg die dial.
Ik heb deze beschrijving gevonden waarin wordt beweerd dat ze voor het verre Oosten zijn gemaakt met een quote van een verkoper van eterna zelf die aangeeft dat ze voor het midden Oosten werden gemaakt. De website ziet er overigens wel betrouwbaar uit: https://eterna-fanatic.com/product/eterna-matic-5-star/
Eterna.Matic 5 Star
Category: Eterna watches info
Description
New Old Stock made for the Far East market.
Loupe glass, signed bracelet, signed crown, signed Eterna.Matic calibre 2824 Eta.
Mint dial, shining hands sharp case, and bracelet.
Amplitude 290 so it is running perfectly!
For my question of the 5 Star automatic because some did doubt about its originality :
info from Eterna:
Eterna Automatic 5 Star
This is an original Eterna timepiece. and yes, that has been made for customers in the Middle East.
Best regards,
Eterna SA
Porsche Design Timepieces
Mojtaba Parsa Bagheri
Head of After Sales Service
Schützengasse 46
Eterna fanatic is idd super bron
Fraai!!
Hij is bijzonder mooi mon cher Franque en aardig om naar te kijken bovendien.
Merci, merci!
Persoonlijk vind ik hem op de tweede foto het mooist in de schaduw staan
Zijn allemaal mooi, maar die zesde foto… ja, die doet het hem voor mij… Die aan de pols van je horlogevriend Klokkengek, die daar achter je op dat pad loopt. Dat is een mooie foto!
Hahahahaha, je krijgt de prijs voor volhardendheid en subtiele aanwijzingen.
Hahaha… mijn geld is op, dus ik kan nu niet anders doen dan flauwe praat uitslaan…
Staat je prima👍
Volgens mij waren er hier ook mensen die een Vaughan zochten? Show model volgens de beschrijving
P. S.
Vergeet ik me toch ff af te checken bij @Reverso_Fan OK?
Binnenkort voor mij hier een NA.
Nou ja binnekort kan door dit Covid-19 gebeuren zomaar een paar maanden gaan duren. Maar hij is i.i.g. al besteld
Het mooie aan deze is de grote datumvensters, maar deze is niet goed uitgelijnd. Dit staat ook duidelijk beschreven in de advertentie, dat is dan wel weer netjes. Een dresser van 42mm wordt het sowieso niet voor mij
Wie had ook alweer die granges gekocht met kapot datumverzet, is dat nog goed gekomen?
Dat was ik, hij ligt nu voor de tweede keer bij ashford. Er was volgens ashford niks aan de hand… heb op basis van filmpjes het probleem toch goed kunnen uitleggen. Dus hoop dat het deze keer wel wordt opgelost.
De mijne wordt ook nagekeken momenteel . Datum is ok, dat wel.