Nog een liefhebber uit Gelderland
Prachtig
Dit is ook een lekkere karakteristieke dauerbrenner!
En die band staat hem fantastisch.
Wel een groot contrast met mijn Vaughan Big date
Groot, sturdy, uitgesproken en scherpe vormen versus smooth, silky ( beter is ’ geschmeidich’’ ) en discreet.
@Honey_Badger , Tom : jij hebt de meest intrigerende forumnaam vind ik. Speciale reden daarvoor?
Just curious you know, no obligations.
Zou d e prijs weer stijgen dan?
Begon op ca 4300 toch? , om vervolgens af te zakken naar iets boven de 1000.
Het lot dat veel Eternas beschoren is.
Bakken kwaliteit ( met issues…dat dan weer wel) voor beschamend weinig geld.
Heb een keer een recensie gelezen van iemand die begon met het verhaal dat ie een afgeleefde middenklasse auto reed, een modaal huis bezat, een mager loon had en desondanks toch een Eterna kon dragen en kopen. Dat wrong voor hem omdat de klasse van het horloge duidelijk boven zijn nivo lag. Eigenlijk had hij zich dat nooit kunnen permitteren als het horloge te koop zou zijn voor de bijbehorende prijs.
Hahaha, olievlek!
In Groningen zit ook een fan, naar die heeft zn Big date nu dus even op staal
Hahahaha, jij hebt in ieder geval al heel veel humor…
Weet nog niet of ik hem meeneem de volgende afspraak.
Ik schat jou iets sterker in, dan ik ben…in ieder geval gemener …met woorden dan hè.
Ik kan harder lopen.
Weet iemand welk modelijk mijn eterna is. Dateert ergens van mid jaren 70. Ik kan het maar niet vinden. Deze gaat ook misschien in de verkoopbinnenkort. Loopt nog gewoon perfect.
En dat is louter en alleen te wijten aan jouw standvastigheid! De Seiko enamel maakte ik je afhandig!
De Vaughan wilde je inderdaad voor geen goud kwijt.
Nog steeds voor ong 1k op de bay
maar wat een onwijs groot idioot prijsverschil!! van 5900 naar 850 dollars!!!
echt mensen…echt!!
Eens! Als het merk Eterna ter ziele is, dan zou je willen dat je nog zo’n manufactuurtje in de kist had!
Wat vreemd. Is, is ook dat ze deze serie ook aan dumpprijzen niet snel verkocht krijgen. Er zijn er per uitvoering maar 100 heb ik begrepen.
Denk het probleem voor de Granges, en de andere meer klassieke modellen die Eterna heeft uitgebracht op het laatst, is dat ze relatief groot zijn (op papier in het geval van de Granges) voor het type horloge. Dit terwijl de trend voor kleinere maten al lang ingezet was.
Dat mag toch geen probleem zijn om een paar honderd horloges tegen ramsjprijzen weg te zetten?
Ik denk dat men voornamelijk de klassieke modellen wil.
Eterna, Invicta. Dat verschil is dan weer kleiner dan je soms denkt
Het zijn volgens mij allemaal uitlopende modellen. Op de website van Eterna is alleen een vrij kleine selectie horloges over.
in geld dan toch, in geld, dat bedoel je zeker,… in geld.
Vroeger had Invicta wel mooie modellen overigens, maar technisch gezien kan Invicta nog wel iets leren van Eterna.
het voelt een beetje als een knieval ter faveure van doorstroming de handel. Weg met de ouwe meuk voordat de detaillist er mee blijft zitten.
Maar het blijft kwaliteit en zorgvuldig gemaakt.
Hoe ging dat met het automerk Saab? Had toch ook wel een naam hoog te houden mbt exclusiviteit en kwaliteit. Niet extreem, maar toch boven het gemiddelde. Werden de laatste Saabs ook tegen dumpprijzen verkocht?
Ik weet niet of de vergelijking opgaat eigenlijk.
ohh per ongeluk toch al op " antwoorden " gedrukt
Lijkt wel op Invicta.
@DVR bood laatst zijn 8joure Eterna aan hier op HF
Dat horloge zou eigenlijk binnen een week verkocht moeten zijn.
Maar ik vermoed dat groot verschil tussen oorspronkelijke verkoopprijs en going prijs en ultiem lage uitverkoopprijs voor een deel van de modellen uit de collectie Eterna een reden voor veel mensen is om niet in gesprek te gaan. Die mensen denken dat het plezier en de kwaliteit minder wordt als de uitverkoop genaderd is van dat mooie merk
Zoooo mooi en zoooo genegeerd.
Aldus dokter (tijd-)Freud
Het is maar de vraag wat de Chinese eigenaar van het merk ermee wilt doen.
Naar verluid hebben ze vrijwel al het personeel overgeheveld naar Corum, welke voor hun wel winstgevend is.
Op zich wel jammer dat het merk zo wordt verwaarloosd. Heb ook meegeprofiteerd en met een goede korting een opgepikt.