Een lans breken voor het merk ETERNA

Als ik deze nog eens vond in No-date versie…

1 like

Originele mesh band er nog bij?

Ja die heb ik, maar ik ben niet zo fan van mesh banden.

1 like

Valt de Eterna-Matic ook onder Eterna?
Heb zelf een oudje die ik (te) weinig draag, maar die wijzerplaat is werkelijk prachtig al zeg ik het zelf! :ok_hand:t4:

18 likes

Mee eens!

2 likes

:blue_heart:

13 likes

Vanaf dat ik vroeger als klein jongetje vaker met mijn ouders in Zwitserland op vakantie was, is het merk Eterna mij vooral bijgebleven als een topmerk. Ik herinner mij dat bij juweliers Omega en Eterna de boventoon voerden, althans in het hoge segment. Misschien is het niet juist, maar toch herinner ik mij dit zo. Rolex en Audemars Piquet zijn toen althans niet in mijn geheugen blijven hangen. Sinds dat ik mij de laatste 30 jaar in horloges ben gaan verdiepen heb ik Eterna echter niet meer vaak voorbij zien komen. Als ik de Eterna’s op dit topic zie is dit toch jammer. Er zitten prachtige exemplaren tussen. Geen idee waarom Eterna in de loop van de tijd minder prominent werd. Mogelijk de afsplitsing van ETA? Ook de quarzcrisis die vanaf midden de jaren 70 woedde, kan een rol hebben gespeeld. Wie zal het zeggen. Toch een mooi merk, Eterna.

10 likes

Je hebt het gevoel dat ik voor Eterna heb aardig verwoord.
:+1:

6 likes

En dat gevoel wordt volmondig (… kan dat met gevoel? :thinking:) gedeeld door NiglosWatches. Prachtig merk met zeer rijke historie! :slightly_smiling_face:

8 likes

Even een pitstop bij de wasstraat voor zwanen

6 likes

Granges op staal vandaag.

15 likes

Héél mooi

2 likes