Een ouwe Thaise doos......

Hallo, ik ben Marcel en woon sinds 2013 permanent in Thailand. Al mijn hele leven heb ik een passie voor mechanische horloges en in vervolg posts zal ik wat daarover vertellen.

Recent kwam een Nederlandse kennis in Thailand en vertelde mij over een Fransman die al enige tijd geleden in Thailand was overleden en de erfgenamen wilde af van zijn collectie horloges.

Dus natuurlijk ga ik kijken en zie een niet samenhangende collectie van mechanische klokjes, wel 150 stuks dus zo 1, 2, 3 moeilijk vast te stellen wat er aangeboden wordt.

De erfgenamen willen ervan af en vragen 10.000 Thaise Baht, ongeveer 260 Euro. Na wat denken ga ik akkoord en ik krijg de hele bubs gelijk mee in een plastic doos…de ouwe Thaise doos.

In vervolg posts ga ik ook steeds wat dieper in op wat ik in die doos gevonden heb en wat ik ermee gedaan heb.

De eerste post staat er eigenlijk al, ik vond 4 Titoni Airmasters, omdat ik een nieuw lid ben kon ik niet gelijk een nieuw draadje erover aanmaken maar hier zijn ze:

Morgen komt de Breitling terug, eigenlijk een Breit-Joux, maar daarover later meer.

19 likes

Fotootjes erbij?

14 likes

Hier zijn de Titoni’s, dat lukte me eerder ook niet als nieuw lid

1 like

Welkom Marcel. Veel plezier hier.

1 like

Welkom!

Ik las je topic titel en mijn gedachte ging compleet ergens anders heen. :rofl:

11 likes

Zeker toen om foto’s gevraagd werd :face_with_peeking_eye:

6 likes

Mijn beste Marcel,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik dacht, ik maak er een uitdagende titel voor :laughing:

4 likes

Ben benieuwd wat er zoal uit die doos komt.

1 like

Ik ben ook benieuwd wat er zoal uit die doos komt. De Titoni’s hebben aan de vrolijk gekleurde wijzerplaten te zien allemaal een behandeling gehad die niet zo trouw aan het origineel is, dit soort kleuren is vrijwel zeker nooit geleverd. Verder zijn de meeste kasten behoorlijk rond gepolijst.

4 likes

Dan had je dat woordje “ouwe” weg moeten laten :rofl:

Welkom hier! We zijn benieuwd wat er allemaal uit de doos komt…

2 likes

Ben ook benieuwd wat je nog meer hebt, kan zeker wat leuks tussen zitten. Ik heb vroeger veel kunnen kopen op eBay uit Thailand. En daar zat zeker wat leuks bij.

Helaas werd er ook veel nep aangeboden, deze Titoni’s zijn helaas ook opnieuw opgemaakt.

1 like

Chok Dee Mak Loei!! Zijn leuk deTitoni’s, kom ze vaker tegen in Thailand.

1 like

Welkom, dat als eerste. Het is al eerder opgemerkt: het opnieuw opmaken van wijzerplaten. Dat zie he ook aan de tekst die door het juweel heen loopt. Ik ben benieuwd wat voor een uurwerk erin zit.

2 likes

Mooie combo hier. Die perzik kleur is echt tof.

1 like

Mooi, ben benieuwd naar de rest

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving, mooie collectie in 1keer.
Ben wel nieuwsgierig naar de rest.

1 like

Me2! :smile:

2 likes

Welkom Marcel op dit leuke en actieve forum ! :+1:

1 like