Een Pepsi? Nou nee!

Voor mij is een pepsi bezel net als een panda dial; een aangename afwisselling in kleur en kan nog praktischer zijn dan single-tone (sneller/duidelijker afleesbaar). Dus voor mij een Yes.

Werk je bij een kippenslachterij?

2 likes

Het is een mooie afwisseling. Vooral in een verzameling met weinig kleur.
En zeker de 1675/16750 kan het hebben.

Dat is ‘classified information’ :wink: - Slordige foto… Ik werk als ‘noise control engineer’ bij www.acour.com, dus kom in allerlei soorten bedrijven…

ah, dus dan zijn het Db’s die ik daar zie staan.
Worden die kippen levend geplukt? 94.2db

Of zit ik er nu naast :slight_smile:

Er staat geen bedrijfsnaam, dus 'your secret is safe with me’
Wel even interessant om de oplossingen te zien op de website.

Dood en machinaal. Luidruchtig inderdaad. Bij de meeste bedrijven in separate ruimtes zonder medewerkers.

Tja. De pepsi bezel is voor mij onlosmakelijk verbonden met de GMT master van Rolex. Sterker, dat is hét Rolex horloge voor mij, meer dan welk model ook. Toen ik net kwam kijken in het horlogewereldje stuitte ik op advertenties die hun werk ontzettend goed hebben gedaan. Ik beken, ik heb een zwak voor marketing. Hoe cool zijn deze posters.

Niet gepaard met enige rationaliteit, zoals dat gaat met horloges. Zodoende kan ik pepsi-kleuren overall waarderen. En ik kom erachter dat, naarmate ik langer naar afwijkende designs en kleuren kijk, er een bepaalde gewenning optreed. Die regelmatig omslaat in waardering.

3 likes

van duikerbezels zowiezo en die foeilelijke dikke wijzers… jakkkerdejakjak

Doe niet zo Knofje! ;):wink:

)

Smaken mogen verschillen, ik heb tientallen dingen bij horloges, die ik afschuwelijk vind, zoals de “beroemde” Mercedeswijzer. Ik heb zowel coke als Pepsi lunette-inserts, geen moeite mee… We heb ik een hekel aan Nato/zulu bandjes en rubber banden (behave op de fiets/auto) :smile:

2 likes

Ik kom op FB toevallig deze Royal Club Tonic bezel tegen, leuk.

2 likes

He dat is Chuck Yeager volgens mij.
De eerste man die sneller vloog dan het geluid.
Ofwel Mach1
In deze machine:

Ook te zien in de film The right stuff, aanrader!

GMT pepsi, ook een van mijn favorieten :thumbsup:

Grt.

1 like

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik een tijd lang ook niet van de pepsi bezel was. Maar de komst van m’n SKJ003 heeft dat wel wat veranderd, die is best OK

Die Mercedes-wijzers daarentegen gaan het bij mij echt nooit worden.

2 likes

Waarom bestaat het principe van de Pepsi bezel eigenlijk? Ik probeerde het op het forum te vinden en stuitte daarbij op dit topic. Daarom hier maar even in…

dag en nachtkleuren voor de tijdzone op de bezel van 6:00 tot 18:00 uur

frappant dat de bijnaam Pepsi is gekozen door verzamelaars, terwijl het logo van Pepsi juist rood boven heeft en blauw onder

Optimus Prime zou een betere bijnaam zijn, maar die bestond toen nog niet

1 like

Ah op die manier. Thanks!

Ja echt lelijk.

3 likes

Ik weet het exacte verhaal niet, maar het heeft ermee te maken dat de rode kleur als eerste “verdwijnt” bij het duiken (omdat water de rode stralen als eerste opneemt). Je kunt dus snel zien hoe diep je bent door te kijken of het rode deel nog rood is.

1 like

de eerste pepsi (Rolex 6542) is ontwikkeld als een GMT horloge voor piloten en de jet set die vaak vliegen, de bezel is dan ook gekleurd n.a.v.

als je als piloot onder water zit met je GMT, heb je niet goed opgelet tijdens de pilotenopleiding

4 likes