Een seiko hulk / kermit, show me yours


6 likes

Voor een Hulk moet je bij Rolex zijn. En voor een Kermit. Gelieve Seiko topics niet nodeloos te vervuilen met Rolex bijnamen, straks krijg je hier allemaal foto’s van halfgare SKX-mods met een datumpukkel of zo joh. Bah.

Er was vroeger de groene Alpinist SARB017. Die heb ik zelf ook niet meer. Op dit moment ligt alleen de groene Uemura SPB153 in de kist.

Nee, de groene Sumo. :joy::joy::thinking:

Leuk topic met groen, dat wel weer.

1 like

Het gaat hier om het idee.

Ik nam aan dat het idee niet was dat ze een brakke SKX met aftermarket onderdelen tot een soort liefdeskind van de Elephant Man en een Submariner omtoveren. :upside_down_face:

Vandaar.

Je neemt het te letterlijk, letterlijk. Ik wil groene seikos zien. Groene dials, bezels, indices noem maar op.

1 like

Ja. Dat heeft veel redenen. Ik vraag me af wat er gebeurd als je in het Rolex gedeelte roept “Ik heb mie de Shogun verkocht, en zou hier graag wat Rolex Shoguns will’n zien”. :slight_smile:

U vraagt, wij draaien. Hij is al meermaals genoemd, maar ik gooi de Uemura er nog een keer in, alsmede m’n ouwe quartz field beatertje. Groen is groen.

Nu heb ik mijn SARB017 zoals gezegd verkocht.

Maar eerlijk gezegd ben ik bijzonder onder de indruk van de nieuwe Alpinisten. Zelf ben ik voor grijsblauw gegaan, want makkelijker combineren dan groen:

Maar check it out, met de nieuwe AR coating, de datumpukkel en het nieuwe uurwerk:

Maaarrrrrrr… In Augustus komt dit trio ook uit:

Check die linker shit uit. Zelf ga ik voor beige of bruin, maar ik blijf 'm tof vinden in het groen.

EDIT: Vergeet ook de SPB155J1 niet, de mini-Alpinist met fumé-achtige wijzerplaat:

3 likes

Dang! Kijk, hier ga ik toch van kwijlen, nou bijna dan. Vooral de Uemura (is dat niet een special edition).
Ik ben sinds een paar maanden mijzelf gaan verdiepen in Seiko modellen en dacht dat ik al redelijk wat voorbij heb zien komen. Maar niet dus. Waarom heb je eigenlijk je SARB017 van de hand gedaan? Is toch wel een iconische piece. Al is je nieuwe alpinist ook een plaatje!

Tja, ik vond hem moeilijk combineren en dragen, eerlijk gezegd. Groen is al niet echt makkelijk combineren met banden en zo, maar als je er dan ook goud op doet… De nieuwe Alpinist die ik gekocht heb komt op de bracelet. Als ik al een nieuwe groene Alpinist zou kopen, dan zou ik hem wel met zo’n bracelet er bij willen hebben, want leren banden zijn een ellende op die kleurstelling.

Zo draag ik de Uemura ook eigenlijk alleen op een zwarte NATO. Ik denk er nog over om de Baltic Aquascaphe rubberen strap in zwart te bestellen. Die past er op en is vele malen comfortabeler dan de Seiko rubberen strap in het zwart.

Die nieuwe Seiko 1959 Alpinist in het groen, uit dat trio hierboven, zou ik ook eerder op bracelet doen dan op dit stuk leer. Dat moet ik ook niet willen.

De Uemura heeft wel als voordeel, omdat het olijfgroen is met gewone stalen indices en wijzers, dat hij prima bij groene, zwarte en ook bruin lederen banden past. Het ene groen is het andere niet. :slight_smile:

2 likes

Hee wat leuk, ik ook:

4 likes

Mooi groen is inderdaad lastig te vinden en lelijk groen moeilijk te combineren.
De groene sumo vind ik echt super geslaagd en de seiko van @_in_that_case is adembenemend mooi.
Jouw olijfgroene seiko is ook super mooi. Ik had een vintage actuss met een groene dial die ik verkocht heb en zoek nu naar iets groens.

Die is ook prachtig hoor. Ik heb 'm vast gehad. En met 44mm bij 51mm l2l moet ik het niet willen doen, maar man, wat was ik in de verleiding.

1 like

Aha, toch. Dan kan het dus wel:

4 likes

Deze staat ook bij mij op de radar. Het liefst had ik de groene variant op staal gezien (en zonder datumweergave) maar desalniettemin een mooie uitvoering.

1 like

1 like