Damn, dan zal ik mijn afspraak bij Lucardi morgen maar weer afzeggen!
Denk niet dat Omega AD’s door gaan leveren aan niet Omega AD’s, denk niet dat IWC AD’s door gaan leveren aan niet IWC AD’s , etc etc …… natuurlijk een uitzondering daargelaten….
Ik lees alles graag mee en behoud me van commentaar als een topic niks is maar dit topic slaat werkelijk nergens op.
Motoren, auto’s. horloges, je kunt alles tegen de juiste prijs of met de juiste snelheid ritselen via elke dealer op god’s groene aarde.
Zo heb ik een Kawa gekocht via de boeken van een Honda dealer omdat hij een kennis had bij een grote multi-brand dealer in het zuiden des lands, zo heb ik allerlei horloges overigens ook bij grijze handelaren gekocht en zo heb ik een nagelnieuwe Santos gekocht bij een juwelier die geen reet met Cartier te maken had. Oh, en ik heb een Opel gekocht bij een Ford dealer. Nieuw, uiteraard, het was geen occasion.
Er zijn dadelijk nog een stuk of 15 Omega AD’s waarvan 90% SC of Gassan.
Die gaan echt geen Omega’s meer doorleveren.
Om maar een voorbeeld te noemen……
Wat ik er zo uit op kan maken, heb je een goede ervaring met de AD waar je normaal gesproken je aankopen doet.
En heb je een behoefte om aankopen daar te doen om welke reden dan ook. Gunfactor/ gevoel van zekerheid enz.
Maar in dit geval lijkt het mij onnodig moeilijk doen.
Ik zou gewoon kopen daar waar ze je gewenste merk wel voeren.
Ikzelf heb totaal geen binding met welke AD dan ook. En koop voornamelijk online, ook bij niet AD’s.
Ik heb zelf wel eens laten vallen dat ik naar verschillende merken aan het kijken was tijdens het passen, en toen kreeg ik te horen dat er wel wat besteld kon worden van een ander merk wat ze niet voerden. Was bij Punte destijds.
Heb ik vriendelijk voor bedankt. Want dat bestellen kan ik zelf ook.
Onder druk is alles vloeibaar. Het internet staat vol van doorgeleverde horloges.
En hoe minder dealers hoe meer grip je erop hebt, en dat is precies waar de grotere merken mee bezig zijn.
Cartier heeft het een aantal jaar geleden al ingezet en Omega volgt nu.
En er zullen er meer volgen.
Minder dealers, zelf online verkopen en selectief BTQ’s ( zelf of franchise ) openen dan is er minder wildgroei.
HF kan sluiten. Op t net is alles wel te vinden.!
Zou ik ook niet doen. Mocht er wat met de auto aan de hand zijn en je laat hem niet door een Audi dealer repareren, vervalt meteen je garantie. Verstandige keuze.
Dat is niet echt wat ik bedoelde met mijn post
ach, iedereen heeft wel zo zijn eigenaardigheden,
laat mij de mijne hebben
originaliteit heeft voor mij wel wat te zeggen en als ik na 10-20 jaar nog kan zeggen dat ik de originele band nog heb dan voel ik mij daarbij goed dus, een eigenaardigheidje? laat me dan maar, dank je.
hier een aandenken aan de volgende bezitter mss?