Dank je; en nee hoor. Hij heeft ze regelmatig, nu ook weer; ze zijn ook regelmatig op, dus hoge omloopsnelheid. Kijk maar even op eBay met “lowest price” bovenaan, komt-ie snel genoeg tevoorschijn. Britse verkoper.
Gaaf! Ik heb eigenlijk vrij weinig horlogeboeken. Is er ook zoiets als een ultimate seamaster guide?
Dat denk ik niet. Nou is Seamaster als type-aanduiding ook een van de meest uiteenlopende die Omega gebruikt heeft - van spatwaterdichte “dressers” uit de jaren '60, tot de PloProf.
Knap boek - denk dat ik deze ook ga aanschaffen als opwarmertje op de aankoop van een Speedy ;-)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb altijd het PloProf boek al eens willen aanschaffen, maar het ziet er vrij amateuristisch uit vergeleken met dit boek. Zegt natuurlijk weinig over de kwaliteit van de informatie natuurlijk…
Proplof boek is prima boek. Veel minder breed onderwerp en forst stuk goedkoper. Uiteraard wel mindere drukkwaliteit
Sorry voor het reviven van dit oud topic, maar ik ben dus op zoek naar een naslagwerk dat toelaat om alles, echt alles, tot in de details te leren over de Speedy. Klopt het dat je met dit boek perfect op de markt aan de slag kan - maw kun je er voldoende alles in terugvinden om in staat te zijn de goede exemplaren van de slechte te filteren? Je kan hiermee opmaken of een aangeboden exemplaar helemaal origineel is?
besteld
Hoe staat dit boek ten opzichte van " A time Capsule" wat jaren lang als HET naslagwerk voor de Speedmaster gold?
mosterd na de maaltijd als je het al besteld hebt maar wat mij betreft op dit moment HET boek over de speedmaster 321/(1)861
Mooi, veel plezier ermee
Als je m uit hebt en je bent helemaal into wanneer een Speedmaster periodecorrect is, trek je dan niets aan van de mensen die zeggen dat Omega vroeger pakte wat er voorhanden was en dat er veel originele speedmasters zijn met niet periodecorrecte onderdelen
Liever een ‘textbook’ exemplaartje dan, inderdaad
Mooi boek en dat mag een prijs hebben.
Ga het ook een keer aanschaffen.
Maar mocht iemand het boek toevallig kwijt willen?
Moonwatch Only stond vorige week voor €190 op bol.com… Nu niet meer.
Lijkt me een superboek, maar ben alleen niet zo heel erg op zoek naar een Speedy.
Ik heb m van bol was wel 196 euro.
Shipped from uk dus wel wat minimale deukjes moet je erbij nemen.
Nog steeds een goede deal lijkt me zo. Enjoy!
En nog geen twee jaar later komt er een nieuwe uitgave.
Meer hoofdstukken, meer informatie, meer foto’s maar dezelfde prijs
https://www.fratellowatches.com/moonwatch-only-60-years-of-omega-speedmaster/