Eerste post. Certina erfstuk

Hallo Andre,
Hele mooie certina, en een mooi verhaal met herinneringen.

Ik zou een service aanraden, dan kan ze er weer jaren tegenaan.
Niet servicen ,al het probleem op den duur verergeren en kan ook voor schade zorgen.

Een reparatie lijkt niet nodig, als ze een dag op tijd loopt

3 likes

Welkom André, en welkom op de HF met die mooi Certina :star_struck: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Welkom op HF, André! Gaaf om het horloge van je vader te hebben en weer netjes gemaakt ook. Mooi model ook! Het is hierboven al gezegd, maar o.b.v. wat jij beschrijft, zou ik zeggen: service dat horloge en dan kan ie er weer jaren tegenaan.

1 like

Welkom André op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld!:slightly_smiling_face:

Mooie Certina!:ok_hand:Zoals reeds gezegd zou ook ik een service beurtje aanbevelen. Dan kan je er weer jaren tegen met dit mooie horloge van je vader.

Heel veel plezier gewenst hier!

1 like

Welkom Andre! Mooie Certina :+1:.

1 like

Dat is een prachtige DS-2. Zo’n erfstuk met emotionele waarde moet je koesteren en daar hoort een servicebeurt bij. Dan zal het horloge weer prima lopen de komende jaren.

1 like

Welkom bij de club Andre.

1 like

Welkom! De ds2 is een topper. En inderdaad, die kunnen tegen een stootje.

Zie hieronder de zwevende uurwerk constructie. Dit zorgde voor de geroemde reputatie. Met de ds2 was ook de kroon verzonken, waardoor deze ook beter beschermd was tegen stoten.

Een service is zeker gewenst als je hem vaak gaat dragen. Dan komt die gangreserve weer in orde en loopt alles gesmeerd om slijtage te voorkomen. Zou zonden zijn als na lang dragen, je uurwerk naar de Filistijnen gaat.

https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-ds-2-2/

4 likes

Bedankt voor alle reacties, die servicebeurt gaat hij krijgen. Ik ga me verdiepen in de adressen waar dit kan. Voor het glas ben ik naar de lokale edelsmid/juwelier geweest. Die had hem opgestuurd. Ik had hem binnen een week terug, zij heeft ook wel de goede connecties denk ik.

1 like

Klopt, echter betaal je dan meer daar de juwelier ook verdiend.

Het kaartje wat @lassale post is een goede start voor een lokale horlogemaker.

1 like

Leuke DS-2 met een mooi verhaal! Ik ben horlogemaker met meer dan genoeg ervaring op het gebied van Certina’s en ook woonachtig in Friesland. Je bent welkom als de DS-2 een service nodig heeft.

4 likes

Prachtige Certina en echt mooi dat hij van je vader was. Ik zou ‘m zeker een service geven , bijvoorbeeld bij André (@vouwfietser).

Deze was van mijn opa:

4 likes

Die Certina’s kunnen tegen een stootje

5 likes

Of natuurlijk bij @Lieuwedv

3 likes

Kijk dat is het mooie van een forum, zo kom je aan je adresjes, bedankt voor het aanbod, ik neem het zeker in overweging.

1 like

Volgens mij had mijn opa zoiets, maar dan met een stalen kast.

1 like

Welkom, André en nog veel plezier op ons mooie forum. Mooie Certina.

1 like

Ik denk dat deze uit de 60’er jaren komt

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum. Met deze achtergrond is het natuurlijk een prachtige Certina.

1 like

Welkom! Mooi verhaal en horloge!

1 like