Eglobal (A.K.A. Tecobuy)

Ik zie mensen vaker vragen naar ervaringen met Eglobal, vandaar dit topic. Ik heb er een SKX besteld. Deze werd na enkele weken, in Seiko verpakking, netjes afgeleverd. Goede ervaring dus.
Gr.Wander

1 like

Met of zonder bijkomende douanekosten?

Ook zeer tevreden met mijn SKX van Eglobal.
Paypal betaald en geen extra kosten!

1 like

Zonder! Kwam via Engeland en België naar NL

1 like

Ook goede ervaring: geen invoertaxen, wel seiko maar geen skx doos, geen papieren

1 like

Weldegelijk import uit Azië, dus kans op importtaksen blijft bestaan. Hoewel Eglobal een achterpoortje heeft gevonden : via UK. Niet helemaal volgens de Europese regels. Die Engelsen trekken zich weinig aan van Europese regels, en met de nakende Brexit zal er nog meer oogluikend toegelaten worden. Eglobal maakt daar gretig gebruik van.

Moeten wij, horlogeliefhebbers, ons daar zorgen over maken ?

Nee, want wij zijn geen wereldverbeteraars :grin:
Ja, als we toch importkosten mogen ophoesten :smirk:

2 likes

Meestal staat er ook zoiets op van: Horloge onderdelen waarde 6$ :+1:

1 like

Dit blijft duren tot een douanier een controle uitvoert. Dan komt de Engelse verzender in het vizier.

Toch even Eglobal hier in een ander daglicht zetten!

Zojuist voor de 4e keer een mail gestuurd naar de “klantenservice” waar mijn zending blijft. Ik krijg elke keer dezelfde antwoorden. Ze wijzen naar de koerier en zijn verantwoordelijkheid. Ik zie via tracktrace dat mijn zending 23 dec in Engeland is aangekomen en daarna ligt ie stil…

ondanks meerdere positieve ervaringen van anderen hier gelezen heb ik even doorgezocht, en oordeel zelf. HEt gaat wel eens goed, maar als er iets is, dan krijg je niets meer voor elkaar. Antwoorden lijken geautomatiseerd en gaan niet in op de klacht. Zie ook hier:

https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.nl

Hoe heb je betaald?

paypal

Dan sta je sterk.
Gewoon je geld terug eisen via een claim.

zojuist een claim aangemaakt. Bestelling is van 20 dec. Tracktrace eindigt op 23e dec in Engeland. Nog nooit een claim geopend. Hoop dat het goed komt. Ik zal de uitkomst hier posten.

1 like

suc6 Frenk

Na hoe lang is het eigenlijk verstandig een paypal claim te openen? Ik heb momenteel een zelfde probleem.

Als je kunt zien dat het pakket al ruim 3 weken stil ligt en je hebt een aantal keren gereageerd richting de leverancier die niet thuis geeft is het echt wel tijd om een claim in te dienen.

Heb gehad dat een horloge na 3-4 weken niet geleverd was van een Duitse verkoper, aantal berichtjes gestuurd naar de verkoper en die kwam steeds met verhaaltjes, vooral dat het de zoveelste was die bij de Duitse post was kwijtgeraakt.Ik was het beu en een claim via Paypal ingediend en ook nog heel vriendelijk contact gehad met Paypal Nederland en die hebben het geregeld en mijn geld teruggestort…Super hoor!

Zou het uitzoeken of met Paypal Nederland bellen want er staat wel een bepaalde tijd voor dat je een claim kan indienen anders is het verlopen.

1 like

image

Begrijp ik het goed dat ik eerst een “kwestie” heb welke ik kan doorzetten naar een “claim?”

1 like

Volgens mij is het zo dat je het wel eerst moet proberen op te lossen met de verkoper, en als je na diverse keren geen oplossing krijgt gewoon doorzetten naar een claim ja, en dat kan in jou geval maar tot 11 februari en daarna kan je fluiten naar een oplossing.

1 like

Even een korte reactie over mijn ervaringen met Eglobal.

Laatst een bestelling geplaatst voor een digitale camera (eur 338,–). Deze bestelling betaald met creditcard. Later die dag toch de bestelling willen annuleren. Hiervoor per email contact opgenomen met de klantenservice. Binnen een redelijke tijd reactie terug, en daarna toezegging van de annulering. Binnen 3 dagen had ik het bedrag terug op mijn creditcard. Al met al een prima afhandeling.

Ps jaren geleden heb ik een Samsung Note 5 aangeschaft via deze tent. Levering en afhandeling was prima in orde.

Hiermee wil ik uiteraard niet het probleem van @frenk bagatelliseren, en hopelijk wordt dat snel en correct opgelost.

Take it for what it’s worth.