Dag en avond bedoel je? En dan morgen weer wat anders?
Tijd staat op smartphone, magnetron, auto dashboard, fietscomputer, kantoor gevels, desktop,laptop, wekker radio, tv, audio, iPad, openbaar vervoer. Je hebt er helemaal geen nodig. Het is een hobby. 
Mijn moeder heeft twee horloges. Ik wil er verder niet over oordelen want ik ga er niet over, maar ik vind dat je niet serieus met je hobby bezig bent. Kom op! 
Hier toch ook…eigenlijk is 2 voor mij voldoende. Meer dan 3 gaat het niet worden weet ik nu wel uit ervaring. Ik flipper toch eerst voordat er iets nieuws bijkomt.
Famous last words…

Nee, twee is niet genoeg:
- dresser (Grand Seiko Spring Drive of zo)
- duiker
*** met chrono,
*** zonder chrono - chronograaf
*** 1 met subs op 3,6,9 bij voorkeur een omega speedmaster en/of rolex Daytona, beide in 1 collectie mag
*** 1 met Valjoux 7750 indeling
*** 1 met subs op 3 en 9 (tissot, Alpina of Tag Heuer, afhankelijk van keuze Valjoux 7750 merk)
*** 1 met subs op 12 en 6, geen seconde (bijvoorbeeld een Junghans) - Beater, bij voorkeur een G-shock, voor het ruige werk.
- een Rus, gewoon omdat het kan. Mag ook volgende punt zijn
- een Flieger.
Daarbij mogen altijd een paar Seiko’s aangekocht worden voor op vakantie of iets dergelijks…
Dus minimaal 10 + wat Seiko’s 
Toegeven, je hebt er ook een mooie bankrekening voor nodig ook.
Dat inderdaad.
Seiko’s zijn glad als een aal.
Die manoeuvreren tussen alle mogelijke collectieplanning door, dus daar kun je je ook beter niet tegen verzetten.
Confucius say:‘Mother-in-law and Seiko will always come after you, so better accept at least one of them. Up to you which one’.
2 dat zou ik ook wel willen, maar dat vervelende virus…!!!
Zeker. Twee is genoeg.
Hou ons op de hoogte als de derde aankomt.

Het is echt waar!
Ja 2 horloges zijn meer dan genoeg (sorry jongens mijn vrouwtje leest mee)

Bij minder dan 4 horloges merk ik toch echt dat ik horloges mis in mn collectie. Mooi dat jij in ieder geval met minder af kan, zo’n Panerai is natuurlijk ook wel veelzijdig.
Drie zou het voor mij wel doen.
Duikert, Race, pilot
Mijn huidige collectie
De opties :
- De AT plaats laten maken voor IWC Mark17/18
- Verder sparen en een Airking voor de AT.
- Toch 4 horloges en heel heel heel lang verder sparen, de AT houden en 1 van bovengenoemde horloges erbij.
Jullie advies ?
Grappig dat je AT op de tocht staat.
Die andere twee zijn ook geweldig, maar de aqua terra vind ik persoonlijk stiekem de mooiste van deze set.
Ja, de twijfel is ook zeer groot, en na jouw reply nog groter
,en het is daarom zeker geen uitgemaakte zaak.
Waarschijnlijk blijven ze alle drie en begin ik weer van voor af aan met flipperen tot ik de pilot heb die ik uiteindelijk wil 

Ik vraag me wel eens af of die werkelijk bestaat. Het mythische ‘uiteindelijke’ horloge. Ik ga hem denk ik nooit vinden. 
Tsjaah, daar zeg je me wat
.
ik denk dat we die eindbestemming inderdaad nooit gaan bereiken dus laten we ondertussen maar genieten van de reis 

2?!? Geen ene collectie, hobby, verzameling etc stopt bij 2 al was het een Audemars en een Patek

de Mk XVI(I(I)) erbij!
Die drukke airking van tegenwoordig lijkt me een stuk minder tijdloos en veelzijdig en een witte dial mag natuurlijk niet ontbeken.
In theorie wel, in praktijk (bijna) nooit. Doet me overigens aan dit denken:
Kees komt thuis van school en zijn vader vraagt: hoe was het vandaag op school Kees? Nou zegt Kees, de meester had het over theorie versus praktijk en ik snapte er niets van. Vader zegt dat verschil leg ik je wel uit. Ga nu naar je moeder en vraag haar of ze voor een half miljoen met de buurman naar bed wil zou willen gaan.
Kees gaat naar zijn moeder en vraagt het haar. Na enige aarzeling zegt de moeder dat ze dat wel zou doen voor zoveel geld. Kees brengt verslag uit bij zijn vader die vervolgens zegt: ga je zus en vraag of ze met de buurjongen voor een half miljoen naar bed zou willen gaan. De zus antwoordde hetzelfde als de moeder.
Kijk zegt vader tegen Kees: in theorie zijn we miljonair en in praktijk hebben we twee hoeren in huis!